امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان

#1
عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان !
آیا تاکنون روی آب لی‌لی بازی کرده اید؟ نقطه های زرد، قهوه ای و سبز رودخانه خالدار در بریتیش کلمبیا در روزهای تابستان به گونه ای تغییر شکل می دهد و این کار را برای شما آسان می کند. این رودخانه همچون دیگر رودخانه های دنیا آبی رنگ با تپه های سرسبز و شن های سفید نیست. یا مثلا غاری که به تازگی کشف شده است کریستال های گچی عظیم الجثه ای دارد که در هیچ جای دیگر دنیا نمی توان نمونه های آن را پیدا کرد.
میلیاردها سال پیش، زمین به شکل دیگری بود و غارها، دره ها، معادن، کوه ها و ... پدید آمده اند. این موارد در جاهای مختلف دنیا تقریبا شکلی واحد دارند اما برخی از آنها هستند که دهان آدم از دیدنشان باز می ماند. به طور مثال، تماشای رنگین کمان مایع یا بیابانی از شن های سفید همچون شکر مواردی هستند که سالانه افرد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کنند.
با ما همراه باشید تا بیشتر با این جاذبه های طبیعی عجیب آشنا شویم.
عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان 1
غار مرمر – شیلی
فرسایش خاک در طول 6 هزار سال، منظره ای مواج و مرمرین به دیواره های این غار بخشیده است که در اثر آب های سبز و آبی رنگ های متنوعی نیز به خود گرفته اند. این آب ها از رودخانه کاررا در نزدیکی مرز شیلی و آرژانتین سرچشمه می گیرند. البته این منظره طبیعی فوق العاده زیبا در معرض تهدید قرار دارد زیرا گویا قرار است سدی در نزدیکی آن ساخته شود. در حال حاضر بازدیدکننده ها می توانند با قایق های پارویی کوچک، هنگامی که آب رودخانه آرام است از داخل این غار دیدن کنند.
عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان 1
رودخانه ربتا - سنگال
به نظر می رسد فردی چند سطل رنگ داخل این رودخانه خالی کرده است زیرا آب این رودخانه صورتی است. رنگ این رودخانه در نتیجه نوعی جلبک خاص به نام «دونالیلا سالینا» است که از خودش رنگ تولید می کند. نمک زیادی در این رودخانه وجود دارد به طوریکه در برخی مناطق به 40 درصد هم می رسد و باعث می شود تا جلبک ها بیشتر رشد کنند و شناکننده ها نیز بدون هیچ تلاشی روی آب در حرکت باشند. این نمک ها در لبه های ساحل جمع و انباشته می شوند. محلی ها نیز چند ساعت در روز را به جمع آوری این نمک ها از آب های صورتی روشن اختصاص می دهند.
عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان 1
سالار د یووایونی – بولیوی
پس از خشک شدن رودخانه در حدود 30 هزار سال پیش، چشم اندازی پایان ناپذیر از کاشی های سفید و شش ضلعی در این منطقه از زمین بر جای گذاشته است. «سالار د یووایونی» بزرگ ترین فلات نمک جهان است و حدود 4 هزار مایل مربع مساحت دارد – این مساحت درست 25 برابر بزرگ تر از دشت نمک یوتا است. معدن چی های محلی به طور سالانه حدود 25 هزار تن نمک از این زمین استخراج می کنند. در این منطقه هزاران فلامینگو زندگی می کنند و گردشگران می توانند در هتل 16 اتاقه که به طور کامل از بلوک های نمکی ساخه شده است، اقامت کنند.
عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان 1
سنگ های متحرک – رکتراک پلایا – دره مرگ، کالیفرنیا
هیچ کس تاکنون حرکت سنگ ها را در دره مرگ ندیده است اما اثر برجا مانده از آنها روی زمین خاکی حکایت از حرکت آنها در طول زمان دارد. هنوز دانشمندان کشف نکرده اند سنگ های بزرگ و سنگینی که حدود 500 کیلوگرم وزن دارند، چگونه می توانند روی بستر خشک رودخانه حرکت کنند. اما تصور می کنند احتمالا زمانی که سنگ ها خیس یا یخ زده هستند، با کمک بادهای سهمگین و قوی می توانند حرکت کنند. شیارهای عمیقی که از این سنگ ها روی زمین باقی می ماند نشان می دهد آنها از مکان اصلی خود حدود 214 متر به جلو حرکت کرده اند.
عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان 1
تلماسه های سفید یادگار ملی – نیومکزیکو
تلماسه های شنی سفید رنگ در بیابان چیاهاهوان در مکزیک، سالانه حدود 9 متر جابه جا می شوند. در نتیجه تبخیر شدن آب های معدنی رودخانه لوسرو که در نزدیکی این بیابان قرار دارد و رسوبات گچی باقی مانده که در نتیجه باد تغییر شکل داده اند، این تپه های سفید رنگ را به وجود آورده اند. در اوایل دهه 1900 میلادی، گردشگران برای پیاده روی به این بیابان می آیند.
عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان 1
جدا شدن صفحه های مختلف زمین و تشکیل قاره ها را می توان به خوبی در پارک ملی جنوب غربی ایسلند مشاهده کرد. در این پارک ملی می توانید در شکاف میان پوسته های زمین قاره آمریکا و ارواسیا قدم بزنید یا درون شکاف قاره ها در ¬محل‌ كم‌ عمق‌ و سنگلاخ سیلفرا در رودخانه پینگولیر شیرجه بزنید. حدود یک قرن طول کشیده است تا یخچاله ها ذوب شوند و آب های موجود را پدید بیاورند. آب این منطقه به قدری زلال است که کف آب با عمق 305 متری به خوبی دیده می شود.

TongueTongueTongueTongue
پاسخ
 سپاس شده توسط mahru ، AMIR ALI 22
آگهی
#2
قربونه خدا .چقد زیبان
پاسخ
#3
خيلي قشنگن
خـــدا…!
آن حـس زیبــاست که درتاریکـــی صحـــرا،
زمــانی که هـــراس مـــرگــــــ می دزدد، سکـــوتت را...
یکی همچـــون نسیم دشت می گــــوید،

"كــــــــــنارت هستم ای تنهــــــــــا"

و دل آرام میگــــیرد..!
پاسخ
#4
چه زیبا
:||:
[img=0x17]<a href=[/img]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان 1 [url=http://8pic.ir/viewer.php?file=83kznna7l6n6fvvysl97.png][/url]
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  هتل حبابی، هتلی عجیب و جالب در فرانسه (+تصاویر)
Photo زیبا ترین مکان های جهان
  10 جاذبه برتر گردشگری در استانبول
Shocked بناهای بسیار عجیب در سراسر دنیا 0:
  مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری استانبول و کشور ترکیه
  معماری عجیب و جالب 8 هتل در جهان + عکس
  عجیب ترین و زیباترین سواحل جهان + تصاویر
  پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا (1)
  زیباترین و حیرت آور ترین پل های جهان را بشناسید
  جاذبه های گردشگری قسمت اروپایی استانبول

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان