امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گوجه فرنگی عجب چیزیه!!!

#1
گوجه فرنگی عجب چیزیه!!! 1

کاهش بیماریهای قلبی و سلامت لوزالمعده

فوائد گوجه فرنگی شبه كاروتن lycopene ، كراتنوئید و لایكوپین موجود در گوجه فرنگی به دلیل خاصیت ضد سرطانی و آنتی اكسیدانت آنها اهمیت بسیار زیادی دارند كه نقش دفاعی در برابر انواع سرطانها از جمله سرطان كلیه، پروستات، لوزالمعده، سینه، ریه و غیره دارند.

نقش دفاعی گوجه فرنگی و كلم بروكلی در برابر سرطان پروستات
اگر در رژیم غذایی گوجه فرنگی و كلم بروكلی مصرف كنید، به دلیل قدرت دفاعی این دو سبزیجات از خطر ابتلا در برابر سرطان پروستات مصون‌تر هستید. محققان به افراد مسنی كه سرطان پروستات دارند و تحت شیمی‌درمانی و پرتونگاری هستند توصیه می‌كنند كه حتما از گوجه فرنگی و كلم بروكلی در غذاهای خود استفاده كنند.

سلامت لوزالمعده

یكی از مرگبار‌ترین سرطانها، سرطان لوزالمعده است كه سلولهای آن به صورت قابل توجهی پخش می‌شوند و فرد را در عرض چند ماه از پا در می‌آورند ولی با مصرف یك رژیم غذایی از گوجه فرنگی و بروكلی می‌توان از این سرطان جلوگیری كرد.در میان افرادی كه هرگز سیگار نكشیده‌اند و رژیمهای غذایی سرشار از بتا كراتین و كاراتونانین دارند 42 تا 43 درصد خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده كاهش می‌یابد.

افزایش سلامت بدن
گوجه فرنگی آنتی اكسیدانت بسیارمهمی‌است. تحقیقات نشان داده است كه گوجه فرنگی منبع بسیار خوبی از ویتامین CوA است. ویتامین A سرشار از كراتینهایی چون بتاكراتین است كه به سرتاسر بدن حركت می‌كنند و رادیكالهای آزاد را كه به سلولها و غشاهای سلولی آسیب می‌رسانند و باعث تسریع التهاب و بیماریهایی چون تصلب شرائین، اثرات ناشی از دیابت، آسم و سرطان كلیه می‌شود را خنثی می‌كنند. علاوه بر آن گوجه فرنگی منبع بسیار خوبی از فیبر هستند كه می‌توانند كلسترول را پایین آورند و قند خون را تنظیم كنند و همچنین از سرطان كلیه جلوگیری می‌كند.

كاهش بیماریهای قلبی
افرادی كه در معرض تصلب شرایین هستند یا می‌خواهند از بروز آن جلوگیری كنند بدانند كه گوجه فرنگی منبع خوبی از پتاسیم،نیاسین و ویتامین B6 و فولات است. از نیاسین سالها به عنوان یك راه ساده برای كاهش كلسترول استفاده می‌شد. رژیم غذایی سرشار از پتاسیم می‌تواند فشار خون و همچنین خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را كاهش دهد. ویتامین B6 و فولات ازنیاز‌های اساسی بدن هستند كه می‌توانند موادشیمیایی خطرناكی به نام هوموسستئین را به مولكولهای خوش خیم تبدیل كنند. در صد بالای هوموسستئین می‌تواند به دیواره‌های رگهای خونی آسیب برساند كه نتیجه آن ابتلا به سكته قلبی و مغزی است. لیكوپین موجود درگوجه فرنگی همچنین می‌تواند نقش بسیار خوبی درجلوگیری از گرفتگی رگهای قلب داشته باشد. همچنین مصرف گوجه فرنگی به صورت خام یا آب گوجه فرنگی چند بار در هفته راه بسیار موثر برای محافظت از سیستم قلبی بدن است.

نقش آب گوجه فرنگی در جلوگیری از ل خ ت ه شدن خون
گوجه فرنگی نقش بسیار اساسی در كاهش ل خ ت ه خون دارد. مصرف مداوم گوجه فرنگی در غذای روزانه از ایجاد پلاكتها در رگهای خونی جلوگیری می‌كند. تجمع پلاكتها باعث ایجاد ل خ ت ه خون در رگها به خصوص در دیابتی‌ها می‌شود. مصرف آب گوجه فرنگی می‌تواند تا حد قابل ملاحظه‌ای از ایجاد ل خ ت ه خون جلوگیری كند. به افرادی كه كلسترول بالا دارند و افرادی كه تازه عمل جراحی انجام داده‌اند و یا افرادی كه سیگار می‌كشند توصیه می‌شود كه از خوردن گوجه فرنگی دریغ نكنند.

آب گوجه فرنگی نقش مهمی ‌در كاهش بیماریهای التهابی دارد
مصرف روزانه آب گوجه فرنگی می‌تواند در عرض كمتر از یك ماه شدت عمل علائم TNF آلفا كه منبع التها‌ب در بدن است را به اندازه 35 درصد كاهش دهد. اگر شدت علائم TNF زیاد باشد می‌تواند منجر به تصلب شرائین، سفت شدن رگها، بیماریهای مربوط به رگهای قلب، سرطان، پوكی استخوان و آلزایمر شود.

چگونه استخوانهای قوی داشته باشیم
گوجه فرنگی بخورید. گوجه فرنگی منبع بسیار خوبی از ویتامین K است. ویتامین بسیار مهم برای مصون نگهداشتن استخوانها. ویتامین1K، اوستئوکلسین(پروتئین اصلی بدون کلاژن دراستخوان) را فعال می‌سازد بنابراین بدون ویتامین K1 كافی استخوان حالت طبیعی خود را از دست می‌دهد.

جلوگیری از سرطان كلیه، دیابت، میگرن

فولات موجود در گوجه فرنگی می‌تواند از سرطان كلیه جلوگیری كند. علاوه بر آن گوجه فرنگی منبع بسیار خوبی از ریبوفلاوین است كه نقش اساسی در كاهش تناوب حملات میگرنی دارد. بنابراین افزایش مصرف سس گوجه و گوجه فرنگی خام می‌تواند نقش بسیار مهمی‌ در حفظ سلامت كلی بدن داشته باشد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
 سپاس شده توسط mahru ، یاسی@_@ ، مهربان ترین دختر دنیا ، مرضیه 79
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خواص آب گوجه فرنگی که معجزه می کند!
  خواص وفوایدسوپ گوجه فرنگی
  گوجه فرنگی | آشنایی با خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی
  مصرف خیار و گوجه با هم خوب نیست
Question توالت فرنگی بهتر است یا توالت ایرانی ؟ چرا؟
  توالت فرنگی یا توالت ایرانی، در استفاده کدامیک کمتر به بواسیر مبتلا می شویم؟
  کنگر فرنگی نفخ پس از غذا را بهبود می‌بخشد
  درمان واریس با گوجه فرنگی!
  توت فرنگی و قهوه باعث ایجاد عفونت ادراری می شوند
  گوجه‌فرنگی، زیباکننده پوست و تأمین‌کننده آب و املاح بدن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان