امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قلعه فلک‎الافلاک هویت لرستان را بازگو می‌کند

#1
قلعه فلک‎الافلاک هویت لرستان را بازگو می‌کند 1
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: این استان حدود ۷۶۰0 اثر تاریخی دارد که در نظر داریم برای نمایش این آثار یک موزه دایر کنیم.
عبدالرضا مهاجری‎نژاد در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، اظهارکرد: میراث فرهنگی یک بحث بسیار فراگیر در حوزه‎های مختلف است. باید یک چارچوب کلی و اساسی در بحث میراث فرهنگی و گردشگری در استان به وجود بیاید.
وی تصریح‌کرد: متأسفانه در هشت سال گذشته خسارات زیادی به ساختار مرمتی بناهای تاریخی لرستان وارد شده است. در مورد قلعه فلک‎الافلاک اتفاق فاحشی رخ نداده و طرح‎های ما فقط بر اساس نظر مشاور بوده است.
مهاجری‎نژاد خاطرنشان کرد: کارهای حفاظتی و مرمتی همیشه در چارچوب کارهای گروهی است، بنابراین باید در اجرای کارهای مرمتی نظارت کامل را داشته باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: تعداد ناظر برای جلوگیری از اتمام منفذهای خطا به سه نفر افزایش یافته است.
وی تصریح‌کرد: بحث اصلی ما نوع کاربری قلعه فلک‎الافلاک است که به عنوان موزه نمی‎توان از آن استفاده کرد، چون 7600 شی تاریخی لرستان را نمی‎توان در یک مکان محدود حبس کرد.
مهاجری‎نژاد افزود: قلعه فلک‎الافلاک به‎عنوان یک بنای تاریخی می‎تواند هویت و تاریخچه اصلی شهر خرم‎آباد و استان لرستان را معرفی و بازگو کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در ادامه سخنانش گفت: باغ موزه فلاحت خرم‎آباد یکی از بزرگترین آثار تاریخی لرستان و ایران است اما متاسفانه به علت ساخت و سازهای انجام شده درختان آن در حال قطع شدن است.
وی همچنین تأکید کرد: متاسفانه هماهنگی زیادی بین دستگاه‎های اجرایی و مدیریتی استان وجود ندارد که لازم است در این خصوص برای پیشبرد اهداف استان هماهنگی‎های بیشتر و بهتری انجام پذیرد.
مهاجری‎نژاد اظهارکرد: آبشار افرینه پلدختر یکی از میراث فرهنگی و گردشگری استان محسوب می‎شود که متاسفانه به علت دفع نامناسب فاضلاب، زباله‎ها و آلودگی‎ها چهره زشتی به خود گرفته است.
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان