امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا فیلم انتخاباتی فلاحیان از تلویزیون پخش نشد؟

#1
سیدضیاءالدین دری، کارگردان سریال‌های «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» در گفت‌وگویی با روزنامه شرق خاطراتی از ساخت فیلم‌های تبلیغاتی برای احمد توکلی، علی فلاحیان و مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری نقل کرده است:
 
 
چگونه برای آقایان فلاحیان و کروبی فیلم تبلیغاتی ساختید؟
 
سالی که برای آقای فلاحیان کار کردم دوره دوم آقای خاتمی بود. در این دوره ۱۰ نفر کاندیدا شدند که یکی از آن‌ها آقای فلاحیان بود. اینکه چرا ایشان وارد عرصه انتخابات شده است به من ربطی ندارد. مرجعی هم که ایشان را تایید کرد همان مرجعی است که آقای خاتمی را تایید کرده؛ یعنی شورای نگهبان. بنابراین آقای فلاحیان از منظر نظام و مردم را‌ی‌دهنده با سایر کاندیداها هم‌عرض بود. من فردی هستم که به سیاست علاقه دارم اما سیاسی نیستم. معتقد بوده و هستم که باید رجال سیاسی دوران خودم را بشناسم. منتها کسانی که در دوره اول ریاست‌جمهوری کنار آقای خاتمی بودند در دوره دوم هم همراهشان بودند. پس برای من جایی وجود نداشت. شاید اگر قرار بود برای آقای خاتمی فیلمی تبلیغاتی بسازم این کار را به خوبی انجام می‌دادم. اما اصل ماجرا این بود که آقای اکبر نبوی از من دعوت کرد برای آقای احمد توکلی فیلم بسازم. در آن دوره ارقام بالایی برای ساخت فیلم‌های تبلیغاتی پرداخت می‌شد. اما آقای نبوی به بنده گفتند آقای توکلی فردی بدون پول است و نمی‌تواند هزینه کند. با این حال قبول کردم وارد بازی شوم.
 
 
چرا؟
 
چون می‌خواستم رجال سیاسی روزگارم را بشناسم. با آقای توکلی دیدار و صحبت کردم. با تفکرشان آشنا شدم و فیلم ایشان را هم ساختم. البته فیلم متفاوتی نبود. فیلم آقای توکلی در دومین شب نمایش فیلم کاندیداها پخش شد. اما فیلم آقای فلاحیان قرار بود شب هشتم پخش شود. فقط شش شب برای ساخت فیلم وقت داشتیم. آقای عبدالله اسفندیاری با بنده تماس گرفتند و از بنده خواستند فیلم آقای فلاحیان را بسازم. منتها در این مورد درخواست ۱۰ میلیون تومان کردم.
 
 
تهیه‌کننده فیلم چه کسی بود؟
 
گفتند تهیه‌کننده خدابیامرز فواد نور است. با ایشان قراری گذاشتیم. آقای نور از فیلمی که برای آقای توکلی ساخته بودم تعریف کرد. بعد به من گفتند که قراردادی ۳۰ میلیون تومانی برای ساخت فیلم بسته‌اند و ۱۰ میلیون تومان هم گرفته‌اند. به‌هرحال به اتفاق ایشان به منزل آقای فلاحیان رفتیم. گفتند کارگردان‌های زیادی به اینجا آمده‌اند ولی به توافق نرسیدیم.
 
 
چه کسانی؟
 
اجازه ندارم عنوان کنم. من به آقای فلاحیان گفتم باید با شما صحبت کنم و چند شرط هم گذاشتم.
 
 
چه شروطی؟
 
گفتم باید در مورد قتل‌های زنجیره‌ای و دادگاه میکونوس صحبت کنید. چون این دو مورد جزو بحران‌های شماست. ایشان قبول کرد. از بنده پرسیدند چرا از آقای توکلی پول نگرفتی؟ گفتم می‌خواستم ایشان را بشناسم و هزینه‌ای هم دریافت نکردم، ‌چون نداشتند. اما از شما پول می‌خواهم چون این کار شغل من است. در کارم هم خیانت نمی‌کنم. شما را آنطور که هستید نشان می‌دهم، اما به این معنی نیست که نام شما را در صندوق بیندازم که البته از سخن آخری‌ام ناراحت شد. اما در نهایت از صداقتم خوشش آمد. به‌هرحال فیلم ساخته شد اما با تاخیر آماده شد.
 
 
اصلا ‌فیلم پخش نشد. چرا؟
 
فیلم باید ساعت ۱۰ شب پخش می‌شد، ولی ساعت یک ربع مانده به ۱۰ تازه به شورایی که باید فیلم را بازبینی می‌کردند رسید که آن‌ها رفته بودند. در نهایت فیلم نمایش داده نشد و وارد بازار سیاه شد. آقای فلاحیان هم به من پولی نداد.
 
 
علت تاخیر فیلم چه بود؟
 
آقای فلاحیان سر تدوین فیلم آمدند و به جاهای مختلف هم اعتراض کردند خب همین مساله وقت هدر داد. این فیلم با شعری از شفیعی کدکنی تمام می‌شد و ۳۰ دقیقه هم زمان داشت.
 
 
فیلم آقای کروبی چگونه شکل گرفت؟
 
ساخت آن فیلم هم روال طبیعی داشت. در انتخابات سال ۱۳۸۸ برای حزب اعتماد ملی کار کردم و فیلمش هم پخش شد. اتفاقا‌ در انتخابات سال ۱۳۹۲ هم می‌خواستم برای آقای هاشمی رفسنجانی زمانی که کاندیدا شدند فیلم تبلیغاتی بسازم. ولی
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان