امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جام جهانی تمام شد، آینده پیش روست

#1
جام جهانی تمام شد، آینده پیش روست 1 

کی روش: نباید زمان را از دست بدهیم، باید از همین فردا کار را آغاز کنیم

«حقیقت» را رییس جمهور قبل از بازی در پیامی که برای بازیکنان تیم ملی ایران صادر کرد گفت؛ «نتیجه مهم نیست؛ شما باعث افتخار ما شدید.»

«کابوس» بازی های سوم برای تیم ملی در جام جهانی باز هم ادامه داشت. تمام امیدها بر «باد» رفت و از جام بیستم تنها یک تساوی ارزشمند برای تیم ملی باقی ماند و یک باخت شیرین «ناحق» یک بر صفر مقابل آرژانتین! بازی آخر هم «بد»ترین عملکرد شاگردان کی روش در بازی با بوسنی رقم خورد.

آرژانتین اما کاری را که باید برای تیم ملی ایران انجام می داد کرد. آنها نیجریه را شکست دادند و برای خلق «حماسه» تنها کافی بود که ایران بوسنی و هرزگوین را شکست بدهد که این اتفاق رخ نداد. بدون تردید تیم ملی به «خودش» باخت و حالا باید برای تحقق رویایی دست نیافتنی «صعود»، به چهار سال بعد و جام جهانی که در سال ۲۰۱۸ قرار است در روسیه برگزار شود دل ببندد.

تیم ملی روحیه جنگندگی و انگیزه دو بازی اول خود را در بازی با بوسنی نداشت و از عملکرد تمام بازیکنان مشخص بود که بدن های آنها آمادگی لازم برای رسیدن به پیروزی را ندارد. باخت ایران مقابل بوسنی بدون هیچ تردیدی به خاطر عملکرد درخشان ملی پوشان در بازی با نیجریه و آرژانتین اتفاق افتاد. جام جهانی برای ایران در همان دو بازی بزرگ خلاصه شد در حالی که راه صعود از بازی آخر می گذشت؛ مسابقه یی که خیلی مفت از دست دادیم تا با آخر شدن در گروه وداعی تلخ با جام جهانی برزیل داشته باشیم.

از نظر آمار اما بعد از مسابقه رسانه ها از بدترین عملکرد ایران در تاریخ جام های جهانی نوشتند. انگار نه انگار که همین تیم تمام مردم را امیدوار به صعود کرده بود. منتقدان اما بهانه خوبی پیدا کردند و روی موج حمایت از تیم ملی سوار شدند اما اعلام کردند که درست نیست قرارداد کارلوس کی روش تمدید شود. به هر حال باید نوشت فوتبال ایران و افرادش همیشه باید تاوان «لحظه «یی بودن خود را بدهد. اینکه موفقیت با نتیجه فقط و فقط سنجیده می شود و نگاه درستی روی فوتبال کشور وجود ندارد.

کارلوس کی روش اما تیمش را با همان ترکیب موفق بازی با آرژانتین به میدان فرستاد. شاید این بزرگ ترین و تنها اشتباه این مربی بود. چرا که با شروع بازی مشخص شد که تیم به معنای واقعی «خسته» است و توانایی مقابله با بوسنی که استرسی نداشته و با خیال راحت فوتبالش را بازی می کند را ندارد.

علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، مهردادپولادی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، احسان حاج صفی، جوادنکونام، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، رضا قوچان نژاد یازده مرد کی روش بودند که وارد میدان شدند. در دقایق ابتدایی بازی احسان حاج صفی پا به توپ وارد محوطه جریمه بوسنی شد و در برخورد با اسپاهیچ نقش بر زمین شد اما داور اسپانیایی در این صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت و دستور به ادامه بازی داد. بازی در نیمه اول برای ایران اصلا چنگی به دل نزد و بر خلاف امید هایی که ایرانی ها برای رسیدن به گل داشتند، این بوسنی بود که به سمت دروازه ایران حمله می کرد و در دقیقه ۲۴ با گل ژکو از ایران جلو افتاد. این گل روحیه بازیکنان تیم ملی را به قدری پایین آورد که تا پایان مسابقه می دانستند که باید با جام خداحافظی کنند. در طول نیمه اول بلافاصله بعد از اینکه بوسنی به گل رسید، تیم ملی این فرصت را داشت تا گل خورده را جبران کند اما از بدشانسی شوت مسعود شجاعی به تیر دروازه اثابت کرد. این تنها موقعیت ایران در نیمه نخست مسابقه بود.

آنها حتی از روی ضربات ایستگاهی و کرنرها هم هیچ خطری نتوانستند روی دروازه حریف ایجاد کنند تا نیمه اول به پایان برسد و همه امیدوار به جبران نتیجه در نیمه دوم باشند. شکست نیجریه مقابل آرژانتین تنها دل خوشی ایرانی ها بود. چرا که همه فکر می کردند ملی پوشان از این نتیجه با خبر می شوند و به خودشان می آیند و در نیمه دوم برای پیروزی تلاش دو چندان خواهند کرد.

کی روش به خاطر همین مساله مسعود شجاعی را بیرون کشید و در همان ابتدای نیمه دوم خسرو حیدری را روانه بازی کرد. هرچند تعویض مسعود شجاعی که فوق العاده در نیمه اول بد بازی کرد و تک گل بوسنی هم به خاطر لو دادن توپ توسط او به ثمر رسید، اما آمدن خسرو کمکی به تیم ملی نکرد. حملات نصفه و نیمه و بی نتیجه ایران اما در نهایت منجر به این شد که روی ضد حملات و برخلاف جریان بازی بوسنیایی ها دوباره به گل برسند. آن هم با اشتباه نابود کننده سیدجلال حسینی در دفع توپ و سوءاستفاده از از هم گسیختگی سازمان دفاعی تیم ملی ایران! دقیقه ۵۹ بازی برای ایران تمام شد. آن هم با گلی که پیانیچ به ثمر رساند. بعد از این گل شاگردان کی روش باید حمله می کردند تا سه گل بزنند. مرد پرتغالی در دقیقه ۶۳ حاج صفی را بیرون کشید و علیرضا جهانبخش را به جای او به زمین فرستاد. اما این تعویض هم جواب نداد. ساختار بازی تیم ملی از پایه در این بازی خراب بود. همه اعتقاد داشتند که مقابل بوسنی تیم ملی «یک جوری» بود! یک جور «بد»!

حوالی دقیقه ۶۶ بازی بود که بوسنی یک بار دیگر روی دروازه ایران خطرساز شد و در چند رفت و برگشت دروازه تیم ملی را تهدید کرد اما در نهایت مدافعان ایران این موقعیت را از بوسنی گرفتند. تیم ملی آنقدر بد بازی می کرد که کی روش در دقیقه ۶۷ کریم انصاری فرد را جایگزین دژاگه کرد. ایران نیاز مبرم به برد در این بازی داشت اما این شاگردان سوسیچ بودند که با پاس های کوتاه در زمین خودشان و تلف کردن وقت بازی و انجام پرس در زمین ایران، اجازه موقعیت سازی را به بازیکنان تیم ملی کشورمان نمی دادند. آنها به خوبی دست تیم کی روش را خوانده بودند و می دانستند که باید چگونه بازی را کنترل کنند.

ایران در دقیقه ۸۱ یک موقعیت خوب گلزنی به دست آورد. رضا قوچان نژاد با دو شوت پیاپی دروازه حریف را تهدید کرد. نخستین ضربه او توسط مدافعان بوسنی برگشت داده شد و ضربه دوم به کرنر رفت. تیموریان کرنر را ارسال کرد و در دهانه دروازه مدافعان بوسنی این توپ را به کرنر زدندو بالاخره این قوچان نژاد بود که توانست از سمت راست دروازه بوسنی با پاس نکونام شوت بزند و بگوویج را ناکام بگذارد. این گل در دقیقه ۸۲ به ثمر رسید تا تیم ملی هم در جام جهانی گل زده باشد. گل قوچی فقط مرهمی بود بر این درد که تیم ملی بدون گل زده جام را ترک نکرده باشد. خوشحالی اما یک دقیقه هم دوام نداشت. بلافاصله بعد از این گل و تنها ورساچویچ سومین گل را در دقیقه ۸۳ برای بوسنی به ثمر رساند تا تیر خلاص بر پیکر تیم ملی ایران وارد شود.

ایران با نتیجه سه بر یک به بوسنی و هرزگوین باخت و در گروه خودش آخر شد تا از نظر آمار هم مثل سایر تیم های آسیایی عملکرد قابل نقد و ضعیفی داشته باشد. اما برای ما ایرانی ها این تیم برنده واقعی جام بود. تیمی که در روزهای آخر همه به فکر کمک کردن به آن افتادند. تیمی که به معنای واقعی تنها ترین تیم جام جهانی بیستم بود و با توجه به دارایی ها و توانایی هایش فراتر از حد انتظار ظاهر شد. حالا جام بیستم برای ایران تمام شد و آینده پیش روست؛ آینده یی که این روزها همه نگران هستند به خاطر سوءمدیریت و تصمیمات اشتباه سیاه تر از امروز و دیروز فوتبال ایران شود. فوتبال ایران فقط به مدیریت ضعیف خودش باخت و بازیکنان و اعضای کادر فنی با «هیچی» به این افتخار رسیدند و فراتر از حد انتظار در دو بازی اول ظاهر شدند. اما بدون تردید اگر هم قرار است کسی برای این ناکامی یا نتایج به مردم جواب بدهد آن کسی نیست جز علی کفاشیان و مدیران فدراسیون فوتبال. کی روش و شاگردانش از نظر مردم ایران نمره قبولی گرفتند.

جام جهانی تمام شد و از همین حالا تیم ملی باید خودش را آماده جام ملت های آسیا که دی ماه سال جاری در استرالیا برگزار می شود بکند. تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی روش چیزی را از دست نداد و واقعا خیلی خوب در این جام ظاهر شد. تیم ملی بعد از اسپانیا و ایتالیا وانگلیس حذف شد و تا لحظه آخر هم امید داشت. امید به رویایی که انگار حالا حالا ها برای فوتبال ایران دست یافتنی نیست؛ رویایی به نام «صعود»!
پاسخ
 سپاس شده توسط عاطی جوجو
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کوین یامگا هفته آینده به تهران برمی‌گردد
  دومین شکست جوانان بسکتبال ایران در جام‌جهانی
  سیمئونه: می دانستم این باشگاه آینده بزرگی دارد
  آینده آلگری به زیدان گره خورده است
  تصمیم نهایی کریس رونالدو برای آینده مشخص شد
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  غیبت پرسش‌برانگیز ایران در جام جهانی FIFAe
  سرمربی رم: صعود آینده من را تغییر نمی‌دهد
  ارسلان با یک پاس گل تمام کرد (عکس)
  سنگ تمام اخباری برای تراکتور

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان