امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مناطق دیدنی استارا

#1
آستارا و مناطق دیدنی و تاریخی و جاذبه های طبیعی و گردشگری و آبشار و دیدنیهای آستارا
آستارا و مناطق دیدنی و تاریخی و جاذبه های طبیعی و گردشگری و آبشار و دیدنیهای آستارا

«مناطق دیدنی آستارا»



“آبشار لاتون(بارزاو)”

آبشار لاتون، از بزرگترین آبشارهای طبیعی ایران، با طبیعتی منحصر به فرد محسوب می‌شود!

ارتفاع آن، به بیش از ۱۰۰ متر می رسد و در فاصله ای حدود ۵ کیلومتر از “آبگرم کوته کومه”، قرار گرفته است. امروزه در مسیر آن استراحت گاه هایی برای توریست ها و کوهنوردان ایجاد نموده اند که به ارائه خدمات به این عزیزان مشغول هستند.

بت های قلبت را بشکن





“آبگرم علی داشی آستارا”

این مکان، به علت نزدیکی به جاده ی آستارا به اردبیل؛ و واقع شدن در یک محیط ییلاقی و خوش منظره، از رونق زیادی برخوردار می‌باشد و آبشاری زیبا در کنار آن قرار دارد! و دارای خواص درمانی بسیاری می باشد، که به از بین بردن درد مفاصل، کمردرد، قولنج و تقویت اعصاب، می توان ذکر کرد.





“آبگرم کوته کومه آستارا”

این آبگرم، در روستای کوته کومه، در ۹ کیلومتری از شهر لوندویل، قرار گرفته است و از دیر باز “برای درمان دردهای رماتیسمی، مفاصل و هم چنین از بین بردن لکه های پوستی” مورد استفاده قرار می گرفته است.

مسیر حرکت از لوندویل به آنجا، به طور کامل آسفالت بوده و در حاشیه ی پر آب و زلال، واقع شده که امروزه این امکان با بهره مندی از دوش، حوض، سرویس بهداشتی، آبی سالم و مفید، و خانه های سنتی و قدیمی و اطاقهای مجهز کرایه‌ای، جهت ارائه خدمات به مسافرین عزیز لحظات پر از خاطره ایجاد می‌کند!





“آسیو شوان (آسیاب آبی آستارا)”
حیران حیران، نام روستایی است در استان گیلان است

گردنه زیبای حیران آستارا

پس از کوته کومه و راه آبشار لاتون، به بقایای این آسیاب، در روستای کوچکی به همین نام می‌رسیم؛ قسمت چرخ آن را سیل برده ولی سنگ‌های اتاق آن وجود دارد.





“امامزاده ابراهیم و قاسم آستارا”

از فرزندان امام موسی کاظم، بوده اند که در ۳ کیلومتری آستارا – تالش، قرار گرفته است. شبستان، کاروان سرا، بازار و … از ویژگیهای خاص این امامزاده است؛ که از مجهزترین مراکز مذهبی گیلان، محسوب می‌شود.

هر ساله هزاران زائر برای زیارت و پرداخت نذورات، به آنجا می روند. در سال ۱۳۸۶ ه.ش با همکاری سازمان اوقاف و کمکهای مردمی در حال بازسازی هستند. آستارا دیدنیهای آبشار ایرانگردی توریستی سفر بازدید جاذبه گردشگری شهر دیدنی های آثار تاریخی نقاط مکانهای جاهای مناطق مکان اماکن طبیعی رودخانه شهرستان آرامگاه امامزاده.

راز خوشبختی انسان



“بقعه پیر قطب الدین آستارا”

بقعه پیر قطب الدین، مرقد مطهر عارف وارسته و پرهیز گار؛ که متوفی به سال ۹۷۲ه.ق می باشد و در ۳ کیلومتری آستارا در روستای باغچه سرا، است. و به سال ۱۲۵۹ ه.ش با همیاری اهالی، بازسازی شده و آجرهایش را از لنکران جمهوری آذربایجان، آوردند.



“بقعه سید محمد دوست آستارا”

این آرامگاه و بقعه که اکنون زیارت اهل دل می‌باشد، در روستای چلوند قرار گرفته؛ متعلق به اواخر قرن هشتم ه.ق است. در جنگ جهانی اول یکبار توسط کشتی روسی، مورد اصابت گلوله توپ، واقع شده و قسمتی از دیوارش تخریب شده است.

این بقعه، متعلق به دوره ایلخانان، در سال ۷۳۲ ه.ق بین روستای عنبران و ویرمونی، میان درختان کهن سال و تنومند شمشاد؛ قرار گرفته است.

دکتر ستوده در کتاب (از آستارا تا استر آباد) این بنا را جزء “عجائب هفت گانه گیلان”، به حساب آورده و “نوشته (این بنا واسطه العقد و نگین انگشتر بناهای تاریخی گیلان، می‌باشد)”
آستارا شمالی ترین شهر گیلان به مساحت ۳۳۴ کیلومتر است

دیوار دریایی محدودهٔ اسکلهٔ آستارا





“دوستاق خانه (خانه دیو یا زندان آستارا)”

از راه آق چای به گیلده و نرسیده به علی داشی بالای صخره، اتاقکی بزرگ به همراه چند اتاق سر بسته سنگی، موجود می باشد، در گذشته به عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گرفته و قدمت آن معلوم نیست.





“ساحل صدف آستارا”

این مکان که در ۷ کیلومتری آستارا به سمت تالش قرار گرفته، اولین طرح سالم سازی در دریای خزر است. امکانات بازی و تفریح کودکان، جدا بودن محل شنای برادران از خواهران، وجود مسافرخانه و اتاق های استراحت در شب، پلاژهای عرضه خدمات، اماکن نصب چادر، اکیپ امداد، نجات غریق و ماهیگیری، مجاورت با جنگل و منطقه‌ی حفاظت شده‌ی لوندویل، و از همه مهمتر؛ وجود ماموران انتظامی، محیطی امن و دلنشین برای گردشگران ایجاد کرده است.





“طرق مظفری آستارا”

در هشتمین سال سلطنت مظفرالدین شاه قاجار، جاده ای شوسه از آستارا به اردبیل کشیده شد، که به طرق مظفری مشهور شد! دیدنی ترین قسمت این جاده در بالای پل زیبای بهارستان می‌باشد، که از چندین پیچ تند و خطرناک تشکیل شده و آن زمان پاسگاهی را برای حفاظت از این مکان احداث نمودند. یک کیلومتر بالاتر از آنجا چشمه ای از دل کوه می جوشد که برای نوشیدن آب، صف طولانی تشکیل می گردد!

زندگی محترمانه





“قلعه شیندان آستارا”

دژ و قلعه تاریخی، در ارتفاع ۱۸۵۰ متر، بر فراز کوه شیندان، در جاده ی آستارا به اردبیل، منطقه حیران، بالای روستای ونبین، و آنسوی مرز، قرار گرفته است. قدمت آن به قبل از اسلام می رسد، به معنای محل نور که در آنجا آتشکده ای بوده است.

از رخدادهای مهم این قلعه، قیام حمزه خان تالش (حاکم آستارا)، در عهد شاه عباس صفوی، را می توان متذکر شد؛ که حاکم اردبیل مدت ۹ ماه آنجا را به محاصره در آورده و در نهایت، حمزه خان با کشتی به شیروان متواری شد.





“قلعه ی تک آغاج آستارا”

بقایای این قلعه که در ارتفاعات عباس آباد، واقع شده؛ به دوران سلاجقه می رسد که تیمور لنگ، در آنجا اتراق کرده و به سنجر‌آباد، قشون کشی کرده است. در سال ۱۳۲۶ه.ش الی ۱۳۲۹ ه.ش مرکز نور افکن مرزبانی آستارا، بوده است.

منبع: پورتال آستارا

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.tebyan.net .




“گردنه حیران آستارا”

حیران، نام روستایی در استان گیلان، می‌باشد. این روستا، در فاصله ۲۰۳ کلیومتری رشت، مرکز استان، واقع است. این روستا به دلیل زیبایی طبیعی آن، به عنوان یکی از منطقه‌های نمونه گردشگری در ایران، محسوب می‌شود و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب در سالیان اخیر، مورد توجه گردشگران واقع شده؛ و ساخت و ساز بناهای تفریحی و گردشگری در آن افزوده شده است؛ از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این روستا، است که در مسیر راه ارتباطی آستارا – اردبیل واقع شده‌ است!


ملاقات خدا



«تله کابین حیران آستارا»

این تله کابین، که در غرب روستای ونه بین و حاجی امیر آستارا، قرار دارد، انتهایی ترین گردنه حیران را با طی کردن یک مسیر سرسبز ۱۵۰۰متری به شرقی ترین نقطه پارک جنگلی فندقلوی شهرستان نمین، متصل می‌کند.





“آستاراچای”

آستاراچای؛ رودخانه مرزی کوچکی است که شهر آستارا در ایران را، از شهر آستارا در جمهوری آذربایجان، جدا می‌سازد.

آستارا شمالی ترین شهر گیلان، به مساحت ۳۳۴ کیلومتر است، که از مغرب به کوههای پوشیده از جنگل تالش، از مشرق به سواحل شنی دریای خزر، می‌رسد، که تخته سنگهای بزرگی، زینت بخش سـواحل آن است. ایـن شهـرکه در موقعیت َ۵۲ و ْول و َ۲۵ و ْ۳۸ عرض جغرافیایی قرار دارد از شمال نیز به رودخانه «آستارا» یا، «آستارا چای» منتهی می شود، که خط مرزی ایران وجمهوری آذربایجان، می‌باشد.





“ساحل شریعتی آستارا”

ساحل شریعتی (به نام پیشین: مخیری)، در داخل شهر، کنار جاده ترانزیتی منتهی به اداره کل گمرک بندرآستارا، قرار گرفته است.

پارک توریستی و تفریحی شریعتی از هر لحاظ در میان شهرهای شمالی کشور بی‌نظیر است، و حضور در آن، خاطره‌ای فراموش نشدنی را در ذهن دوستداران طبیعت بوجود می‌آورد.



قانون کارما


“باغ پرندگان آستارا”

باغ پرندگان آستارا، در ورودی جاده آستارا ـ رشت، در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۵۰ متر مربع احداث شده‌است، که در آن بالغ بر ۳۰۰ پرنده از ۶۰ گونه مختلف موجود است. از جمله پرندگان این باغ می‌توان: طاووس، قرقاول، طوطی، مرغ‌های تزیینی، سرسفید کاکلی، امپراتور، بلدرچین، کبک، بلبل، قناری، مینای سخنگو و مرغ عشق، را نام برد.

همچنین از میان: قرقاول‌های مونال، فایربک، ترکاپان، سیلور، طلایی، سیون‌هو، شاهی، پرتغالی، سبز، گردن حلقه‌ای و کالج، گونه فایربک و مونال، بیش از همه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی واقع شده است. تمام قرقاول‌های مذکور، زینتی، خارجی و کمیاب‌اند و برخی از آن‌ها مانند مونا و فایربک در گیلان و سطح کشور به‌ندرت دیده می‌شود.



«باغ ملی آستارا»

این باغ مصفا، در دوره قاجاریه روبه روی گمرک احداث شد. کتابخانه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سالن آنفی تئاتر، وسایل بازی کودکان و سرویس بهداشتی، از امکانات موجود در این باغ است.



“باغ چای عباس آباد آستارا”

در ۲ کیلومتری جنوب غربی آستارا، روستایی واقع است که عباس اباد، نامیده می‌گردد. شهرت این روستا، به دلیل بکربودن چشم اندازهای آن می‌باشد؛ به ویژه این روستا، در کمرشکن کوه اسپیناس، از رشته های کوه های تالش، واقع است!

خدا غم را نیافرید


«بهشت کاکتوس‌ها آستارا»

این مجموعه، در سال ۱۳۵۶ه. ش در خیابان فارابی تاسیس شده، که شامل ۲۲۰۰ نوع کاکتوس، از کشورهای برزیل، مکزیک، پرو، بولیوی، آرژانتین و آمریکای جنوبی است. پیرترین کاکتوس خاورمیانه در این مجموعه نگهداری می‌گردد.





“کوه اسپیناس آستارا”

“قله اسپیناس لاتون”

رشته کوه اسپیناس، پشت تالاب استیل، قرارگرفته وآبشارلاتون نیز، از دامنه‌های آن سرچشمه می‌گیرند.


«پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا»

پارک جنگلی بی بی یانلو شهرستان آستارا، در جریان دور دوم سفرهای استانی هیات دولت؛ به عنوان یکی از ۶۱ منطقه نمونه گردشگری استان گیلان، اظهار داشت: این محوطه جنگلی، با یک هزار و ۵۱۲ هکتار وسعت؛ ظرفیت خوبی برای استفاده در امور گردشگری کوهستان و جنگل، دارا می‌باشد.




روح قدیس آسمانی

«تالاب بین المللی استیل عباس آباد و آق ساحل آستارا»

این تالاب، در۴ کیلومتری شهر آستارا، در حاشیه جاده آستارا به تالش، واقع است. اهمیت اکو توریستی این تالاب، از جهت نزدیکی به جاده، تنوع چشم‌اندازهای طبیعی همچون کوهستان، جنگل و مزارع و کشتزارهای اطراف؛ دوچندان می‌شود.

از سال ۱۳۸۴ “تالاب استیل”، به عنوان یکی از پنج منطقه نمونه گردشگری استان گیلان شناخته شده‌ است.


“پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا”
آستارا تا مدتها به دلیل تنگنا های سیاسی و جغرافیایی دچار رکود بود

خانه هایی با بام های سفالین در کنار رودخانه آستارا

“پناهگاه حیات وحش لوندویل”، بین ۱۹/۳۸ تا ۲۸/۳۸ عرض شمالی و ۵۲/۴۸ تا ۵۴/۴۸ طول شرقی و در استان گیلان و بخش لوندویل شهرستان آستارا، قرار گرفته‌است.

پناهگاه حیات وحش امیر لوندویل، با مساحتی بالغ بر ۱۰۷۴ هکتار، در موقعیتی واقع است؛ که از جنوب به شهر لوندویل، از شمال به شهر آستارا، از شرق به دریای خزر و از غرب به جاده آستارا به انزلی، منتهی می‌گردد.





“چشم‌اندازی از طبیعت حومهٔ آستارا”

پناهگاه حیات وحش لوندویل بین ۳۸٫۱۹ تا ۳۸٫۲۸ عرض شمالی و ۴۸٫۵۲ تا ۴۸٫۵۴ طول شرقی و در استان گیلان و بین بخش لوندویل و بخش مرکزی شهرستان آستارا قرار گرفته است. مساحت آن در حدود ۱۰۲۶ هکتار می‌باشد.





«آثار تاریخی آستارا»

“دبیرستان حکیم نظامی آستارا”

آستارا، شهری است با پشتوانه عمیق فرهنگی؛ هر چند اطلاعات عمیقی در ارتباط با باسوادترین شهر ایران وجود ندارد و این شاخص‌ها در سال‌های متفاوت تغییر می‌کند، اما قدر مسلم آن است که “آستارا در استان گیلان، یکی از باسوادترین مناطق شهری ایران” بشمار میاید و تعداد بیسوادان این شهر بسیار کم می‌باشد.

سابقه تاریخی در آستارا نیز، نمایانگر آن است که مردم این شهر، همیشه به علم و فرهنگ علاقه داشته اند. پایه گذاری مدرسه حکیم نظامی، در بیش از ۱۰۰ سال پیش در شهر آستارا، خود حکایتی از این عمق فرهنگ و ادب در شهر استارا، است.

این مدرسه، در سال ۱۲۸۷بنیان گذاشته شده‌است، این مدرسه در این مدت، بیش از یک قرن فرهیختگان زیادی را پرورانده است.

از جمله افتخارات دیگر این مدرسه، این است که خسرو گلسرخی و نیما یوشیج، بنیانگذار شعر معاصر ایران، در سال‌های ابتدایی ۱۳۰۰ در این دبیرستان تدریس کرده‌است.



بتهای قلبت را بشکن




“مدرسه شهیدمدنی آستارا”

قدمت ساختمان مدرسه شهیدمدنی، (به نام پیشین: داریوش) به بیش یک قرن می‌رسد؛ اما پس از خریداری ساختمان آن، از مرزبانی آستارا، مدرسه شهیدمدنی(داریوش سابق)؛ کار خود را در جهت تعلیم وتربیت دانش آموزان از سال ۱۳۱۹ ه. ش آغاز کرد.

fa.wikipedia.org





«آستارا»

بازار ساحلی وسایل روسی، مجتمع طرح دریا، مرداب استیل، باغ عباس آباد، منطقه سر سبز حیران، آبگرم کوته کومه، طرح ساحلی صدف، بهشت کاکتوسان، باغ چای، آبگرم علی داشی، مرقد مطهر امام زاده سید قاسم (س) و امام زاده سید ابراهیم (س)، بقعه شیخ تاج الدین محمود خیری، بقعه پیر قطب الدین.

آستانه: پارک جنگلی و طرح دریای کیاشهر، مقبره آقا سید جلال الدین اشرف برادر گرامی امام رضا (ع)، آرامگاه استاد معین، پل سفید، پارک جنگلی، تالاب بندر کیا شهر، منطقه حفاظت شده بوجاق بندر کیا شهر؛ که زیست گاه پرندگان مهاجر می‌باشد، پل خشتی نیا کو.





“جمعیت آستارا”

جمعیت شهر ۶۳۲۵۴ نفر است که ۳۱۷۷۴ نفر مرد و ۳۱۴۸۰ نفر زن می‌باشند. ساکنان شهر به زبان آذری، و در روستاهای کوهپایه‌ای و جنوبی به زبان تالشی، صحبت می‌نمایند.





“نام آستارا”

در مورد وجه تسمیه شهر آستارا، نقل کرده اند “چون سالها پیش در این محل تپه های شنی برکه و مرداب ونیزارهای بسیاری وجود داشته که راه رفتن را مشکل می‌کرد. از این رو به این محل، به زبان تالشی، (آهسته رو) یا (آسته رو) می گفتند. کم کم با ورود مهاجران ترک زبان، خصوصا از اردبیل، این لفظ به صورت آستارا تغییر شکل پیدا کرد.




آبگرم کوته کومه این آبگرم ، در روستای کوته کومه در9 کیلومتری از شهر لوندویل واقع شده است و از دیر باز برای درمان دردهای رماتیسمی ، مفاصل و هم چنین از بین بردن لکه های پوستی مورد استفاده قرار می گرفته است. مسیر حرکت از

آبگرم کوته کومه آستارا

“محصولات آستارا”

آستارا، شهری است که محور عمده فعالیتهای مردمش، برپایه کشاورزی می‌باشد. کاشت برنج، در ۳۲۰۰ هکتار زمین و شالیکوبی در ۱۰ کارخانه برنجکوبی تولید به ۱۵۱۰۷ تن محصول در سال منجر می شود . نیز از ۳۰۰ هکتار زمین زیر کشت توتون هر ساله ۲۱۰ تن برگ سبز بدست می آید. گندم نیز در ۱۱۰۰ هکتار کشت می شود و ۲۹/۳۸۵ تن در سال محصول می‌دهد.

از دیگر “فراورده های آستارا، عسل” است که زنبورداران در دامنه های سرسبز و خوش آب وهوای حیران هر ساله ۹۶۵۱۵۰ کیلو گرم عسل تولید می‌نمایند و تعداد کندو های این شهرستان، پس از تالش در رتبه دوم، قراردارد.

وجود دریای خزر، علاوه بر صید ماهی، به خاطر وجود صدفهای کنار ساحل، ماده اولیه ارزان ومناسبی برای کارخانه‌های تولید خوراک طیور و ماهی، آماده کرده است.

“صنعت جهانگردی نیز، از دیگر منابع درآمدزای آستار”، می‌باشد. از جاذبه‌های شهرستان استارا، وجود دکه‌های کوچک وبزرگ بین راهی است که درکنار جاده ونزدیک جنگل های انبوه به عرضه: تمشک، فندق، گردو، بلال، گل گاو زبان، آلوچه، عسل ودیگر محصولات می پردازند.

راز خوشبختی انسان





«مرداب استیل آستارا»

«از دیدنیهای طبیعی آستارا، می توان به مرداب استیل و استخر عباس آباد» واقع در ۵/۲ کیلومتری جاده تالش به آستارا، در غرب جاده اصلی وجنوب ( غلام محله )، اشاره نمود. در سالهای اخیر به جهت پیدایش این جاده، از مرغان مهاجراثرچندانی نیست. وسعت این استخر۱۳۸ هکتار وعمق متوسط آن یک متر می‌باشد.

ذخیره آبی آن ۵/۱ میلیون متر مکعب است وتنها منبع آب تامین کننده ۴۰۰ هکتار شالیزار، می‌باشد. در این محل “درختان توسکا”، در برخی از مناطق کم آب تر روییده بود؛ که به خاطر پوسیدگی بر سطح آب به حالت شناور باقی مانده وشبه جزیره های کوچکی را تشکیل داده و منظره زیبایی را ایجاد کرده است.



«مراکز دیدنی و تاریخی آستارا»

* آبشار لاتون (بارزاو؛

* آبگرم علی داشی؛

* آبگرم کوته کومه؛

* آسیو شوان (آسیاب آبی)؛

* امامزاده ابراهیم وقاسم؛

* باغ ملی؛

* بقعه پیر قطب الدین؛

* بقعه سید محمد دوست؛

* بقعه‌ی شیخ تاج الدین محمود خیوی؛

* دوستاق خانه (خانه دیو یا زندان؛

* ساحل صدف؛

* طرق مظفری؛

* قلعه شیندان؛

* قلعه ی تک آغاج؛

* منطقه حیران؛

* پارک حیاط وحش لوندوی؛

* بهشت کاکتوس‌ها؛

* باغ پرندگان آستارا.
                                                              دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(:
پاسخ
 سپاس شده توسط Titiw ، ghgbggf
آگهی
#2
ممنون
پاسخ
#3
کاش برا یه بار بتونم برم اونجا
تقدیم به تمام پروانه صفتهای این گیتی بی انتها Rolleyes
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth بهترین جاهای دیدنی ایران که باید بدانید|چه ماهی کجا برم ؟
Smile جاهای دیدنی و تاریخی کردستان (عکس)
  دیدنی های دشت مغان
  تنگه چاهکوه مکانی بسیار دیدنی در جزیره قشم
  موزه دیدنی ارگ کریم خانی شیراز (عکس)
  مکان های دیدنی مشهد مقدس
Rainbow دیدنی های شمال غرب ایران عین بهشته
  دیدنی های محل زندگی ام وزندگی ات
  دشت دریاسر تنکابن ،زیباترین مناطق شمال ایران (عکس)
  آشنایی با قلعه تاریخی و دیدنی بهستان زنجان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان