امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دودمان سونگ

#1
تاریخ دودمان سونگ به دو بخشِ سونگ شمالی و جنوبی تقسیم می شود. دودمان سونگ شمالی که از 960 تا 1127 میلادی را شامل می شود ، به دوره اوج سونگ گفته می شود. سونگ جنوبی نیز از 1127 آغاز شده و تا 1279 میلادی ادامه می یابد.

عجایب دودمان سونگ نیز قابل توجه است : 1. برای اولین بار در تاریخ جهان در امپراتوری سونگ از اسکناس استفاده شد. 2. این دولت اولین حکومت چینی بود که نیروی دریایی تمام وقت و دائمی به وجود آورد. 3. اولین بار در ارتش سونگ از باروت استفاده شد.
دودمان سونگ 1
قلمرو دودمان سونگ شمالی در سال 1111 میلادی
تاریخچه مختصر دولت سونگ
دودمان سونگ شمالی در سال 960 میلادی با پایان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عصر پنج دودمان و ده پادشاهی  ، به وجود آمد. پایتخت این دولت ، شهر کایفنگ بود. این دودمان نواحی بزرگی از جنوب ، شمال و شرق چین امروز را در دست داشت. این حکومت در سال 1127 میلادی به دلیل از دست دادن شمال چین و واگذاری آن به دودمان تازه‌تاسیس جین از بین رفت.
دودمان سونگ شمالی که با از دست دادن شمال چین از بین رفت ، جای خود را به سونگ جنوبی داد که اینک تنها جنوب چین را در اختیار داشت. پایتخت سونگ جنوبی ، شهر هانگژو بود. اقتصاد دولت سونگ به دلیل اتکا به مزارع کشاورزی جنوب چین خصوصاً مزارع برنج در وضعیت خوبی قرار داشت. در ضمن، نیروی دریایی آن ، قدرت خود را همچنان حفظ کرده بود. سونگ جنوبی نیز 60% کل جمعیت چین را دربر می گرفت. 
عمر دولت سونگ جنوبی نیز به تدریج به سر آمد. در 1234 میلادی ، مغول ها که اینک برترین قدرت نظامی و سیاسی جهان محسوب می شدند ، دودمان جین را نابود کردند. در سال 1279 میلادی ، مغولان به رهبری قوبیلای خان توانستند دولت سونگ جنوبی را شکست داده و به عمر آن خاتمه بخشند. پس از این واقعه ، دودمان یوآن در چین روی کار آمد که تا 1368 میلادی به حیات خویش ادامه داد. دولت یوآن اولین حکومت غیرچینی بود که بر تمدن کهن چین فرمانروایی می کرد.
جمعیت و اقتصاد سونگ
در قرون 10 و 11 میلادی ، جمعیت چین به ناگاه دوبرابر شد. دلیل این موضوع نیز افزایش کاشت و بهره برداری از برنج در جنوب و غرب چین بود که این موضوع ، به نوعی متاثر از استفاده از فناوری‌های جدید در عرصه کشاورزی بود. آمار تخمینی از جمعیت چین در این دوران چیزی در حدود 100 میلیون نفر می باشد.
رشد اقتصاد و جامعه چین نیز بسیار قابل توجه بود. جامعه چین که مانند هر زمان دیگری در تلاش و تکاپو و از طرفی هراسان از تاثیرات سیاسی امپراتوران به سر می برد ، به رشد خود ادامه داد. نظام اداری چین با استفاده از آزمون‌های سالانه که برای انتخاب نخبگان برگزار می شد ، مرتباً در حال تغییر بود. نخبگان دیگر دستچین شده امپراتور نبودند بلکه افرادی صاحب فضیلت و دانش کافی برای اداره امور به حساب می آمدند.
دودمان سونگ 1
ظرف چینی متعلق به دودمان سونگ
در کل می توان گفت عصر دودمان سونگ ، دوره تجلی اندیشه‌های نو و همراهی آن با افکار کهن تمدن چین بود. نمونه عالی این موضوع را می توانیم بعد از سونگ ، در تاریخ دودمان مینگ (1368-1644 میلادی) بیابیم.
لطفاً دیدگاه‌های ارزشمند خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
موفق باشید.
پاسخ
 سپاس شده توسط چه گوارا ، هیون جونگ
آگهی
#2
در طول تاریخ چین می توان دودمان سونگ را جز سلسله های نسبتا مقدر به حساب اورد
دودمان سونگ 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دودمان لیائو
  امپراتور تائی‌زونگ (سونگ)
  امپراتور ژنزونگ (سونگ)
  دودمان چین

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان