امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چه میزان درباره لاغری عصبی می دانید؟

#1
آنها حساس و زود رنج می شوند، مبتلا به افسردگی شده و قابلیت باروری را از دست می دهند و در نهایت نیز به بیماری های قلبی و دیگر بیمارهای مرگ بار مبتلا خواهند شد

بیماری لاغری عصبی که در اغلب موارد به دلیل تصورات نادرست و الگوهای غلط تغذیه‌ای به وجود می‌‌آید، ارتباط نزدیکی با بیماری‌های قلبی و برخی دیگر از بیماری‌های خطرناک دارد.

نریمان سعادتی متخصص تغذیه گفت: بسیاری از عادات تغذیه‌ای نادرست، در نتیجه باور‌ها و تصورات غلط ایجاد می‌شوند و در مواردی اینگونه عادات می‌توانند عوارض و هزینه‌های سنگین و حتی جبران ناپذیری به دنبال داشته باشند.
وی افزود: بیماری لاغری عصبی یا بیماری آنورکیسا، یک مشکل و نارسایی مهم است که متاسفانه در بین افراد جوان شیوع قابل ملاحظه‌ای دارد.
سعادتی تصریح کرد: لاغری عصبی به دلیل ترس از افزایش وزن ایجاد شده و در نتیجه فرد دچار لاغری مفرط می‌شود.
وی با اشاره به اینکه فرد دچار لاغری عصبی از خوردن غذا خودداری کرده و یا غذای خورده را در عمده موارد بر می‌گرداند، اظهار داشت: متاسفانه مبتلایان به لاغری عصبی تصویر نادرستی از اندام خود دارند و اینگونه فکر می‌کنند که چاق بوده و به اندازه کافی خوش اندام نیستند.
سعادتی با اشاره به ارتباط لاغری عصبی با بیماری‌ها و نارسایی‌های دیگر، تاکید کرد: بیماری لاغری عصبی که در اغلب موارد به دلیل تصورات نادرست و الگوهای تغذیه‌ای غلط به وجود می‌آید، ارتباط نزدیکی با بیماری‌های قلبی و برخی دیگر از بیماری‌های خطرناک به ویژه بیماری‌های مزمن دارد.
وی یاد آور شد: فرد مبتلا به لاغری عصبی، ممکن است در ‌‌نهایت به دلیل شدت بیماری و همچنین ابتلا به سایر بیماری‌های مرتبط نظیر بیماری‌های قلبی، جان خود را از دست بدهند.
سعادتی خاطر نشان کرد: اصلاح عادات غذایی و در واقع اصلاح باورهای نادرست در خصوص وضعیت بدنی برای درمان لاغری عصبی بسیار ضروری است.
وی گفت: البته افراد مبتلا به لاغری عصبی، علاوه بر نیاز به مصرف مواد غذایی به میزان کافی، ممکن است به سایر درمان‌ها نیز نیاز داشته باشند که تشخیص این موضوع و ارائه راهکار اثر بخش برای درمان عارضه، بر عهده پزشک است.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چه میزان درباره لاغری عصبی می دانید؟ 1
چه میزان درباره لاغری عصبی می دانید؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان