امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پنهان کردن آلبوم عکس ها در گالری آندروید

#1
گاهی اوقات کاربران مایل نیستند که آلبوم های شخصی و محرمانه خود مانند آلبوم عکس نرم افزار وایبر یا واتس اپ در گالری آندروید نمایش داده شوند . شما برای پنهان کردن عکس ها در گالری آندروید چند کار ساده است که باید انجام دهید . این عملیات برای هر نرم افزار گالری آندروید که استفاده میکنید کاربرد دارد و بسیار راحت بوده و برگشت پذیر می باشد و احتیاجی به روت کردن گوشی نیز ندارد .

-

بعضی از نرم افزار های گالری آلبوم های شما را به خوبی مدیریت میکنند ، اما بعضی اینطور نیستند .
-
این روش پنهان کردن عکس ها در گالری بسیار ساده است . ترفند اینکار استفاده از فایلی به نام nomedia. می باشد . اگر فایل nomedia. در یک پوشه وجود داشت باشد سیستم متوجه میشود هنگام اسکن کردن می بایست محتویات آن پوشه را نادیده بگیرد . بنابراین اگر شما یکی از این فایل را در پوشه آلبوم درست کنید محتوای آن پوشه در گالری نمایش داده نخواهد شد .
-

گالری عکس ها در سمت چپ (عکس) / محتویات کارت حافظه در برنامه مدیریت فایل ها (ES File Explorer) . با استفاده از برنامه فایل منیجر بدنبال پوشه DCIM و عکس ها یا پوشه برنامه مورد نظر خود بگردید .-یک نگاه به حجم عظیم پوشه ها در گالری نگاه کنید . آلبوم عکس ها ، آلبوم واتس آپ ، فایل های بلوتوث شده ، تصاویر PixlrExpress ، عکس های Reddit ، پیش نمایش ها و خیلی چیز های دیگر که لازم نیست آنجا باشند ، در گالری نمایش داده شده اند . تمام چیزی که شما نیاز دارید که گالری خود را تر و تمیز و خلوت کنید یک برنامه مدیریت فایل مانند ES File Explorer و چند دقیق زمان است .-

در پوشه DCIM چند پوشه وجود دارد که میخواهیم آنها را در گالری آندروید پنهان کنیم . (عکس سمت چپ) . درون پوشه روی علامت + میزنیم که یک فایل جدید درست کنیم.
-
تمام کاری که باید بکنید اینست که فولدر هایی که در گالری نمایش داده میشوند را پیدا کنید . این کار ممکن است یک مقدار وقت بگیرد چرا که ممکن است پوشه ها هم اسم یا وصل به پوشه برنامه مورد نظر نباشند . برای شروع این کار را روی پوشه DCIM و پوشه عکس ها انجام دهید . دیگر پوشه ها ممکن است در پوشه دانلود یا پوشه برنامه مورد نظر مانند واتس آپ باشد .

یک فایل جدید با نام nomedia. در پوشه مورد نظر بسازید و آن را ذخیره کنید . این پوشه دیگر در گالری نشان داده نخواهد شد . همین کار را برای دیگر پوشه هایی که میخواهید پنهان کنید انجام دهید .
-
هنگامی که پوشه مورد نظر را پیدا کردید به سادگی روی علامت + در پایین سمت چپ صفحه لمس کرده و ”New file” را انتخاب کنید . هنگامی که کادر مربوط به اسم فایل نمایان شد کلمه nomedia. را تایپ کرده و ذخیره کنید . فراموش نکنید که در ابتدای آن نقطه بگذارید ، اینکار باعث میشود که فایل شما یک فایل سیستمی پنهان باشد . دفعه دیگر به گالری بروید این پوشه دیگر نمایش داده نخواهد شد . این فایل را در داخل هر پوشه ای که میخواهید در گالری پنهان کنید قرار دهید .
-


حال به گالری خلوت شده نگاه کنید (عکس سمت چپ) . اگر شما میخواهید دوباره به حالت اول برگردید و عکس ها در گالری نمایش داده شوند ، گزینه فایلهای پنهان ”hidden files” را در فایل منیجر خود فعال کنید و سپس فایل nomedia. را که ساخته اید پاک کنید .
-
گالری آندروید شما حالا باید تمیز و زیبا شده باشد و فقط پوشه هایی که شما میخواهید را نمایش دهد . البته شما میتوانید یک میانبر از فولدر های بدرد نخور بگیرید و آنها را به راحتی پاک کنید اما این یک مقدار سخت است . حال اگر هر وقت شما خواستید پوشه پنهان شده را دوباره نمایش دهید به برنامه مدیریت فایل خود رفته و گزینه فایل های پنهان را فعال کنید و به پوشه مورد نظر رفته و فایل nomedia. را پاک نمایید . اگر پوشه شما سریعا در گالری نشان داده نشد شما باید حافظه کش نرم افزار گالری یا مدیا سرور را پاک نمایید .
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برای باز کردن قفل گوشی s3 چیکار کنم
  حکم دادگستری برای فیلتر کردن اینستاگرام، گوگل‌پلی و VPNها بلااثر شد
Smile دانلود Find The Differences - Detective بازی پیدا کردن اختلاف دو تصویر برای اندروید !
Big Grin دانلود The Paranormal Society: Hidden Object Adventure بازی اشیا پنهان کم حجم اندروید
  برنامه اندرویدی پیدا کردن اسم و ادرس مزاحم از طریق شماره موبایل [نسخه کرک شده]
  آموزش روت کردن تمام گوشی های اندروید ! (+ آنروت کردن )
  آموزش سفارشی کردن کلیدهای میانبر صفحه‌ قفل گلکسی اس 7 و اس 7 اج
  دیگر نگران فراموش کردن داروهای خود نباشید!
  مخصوص اپل‌بازها: اپلیکیشنی برای چک‌کردن باتری گوشی دیگران
  آموزش حرفه ای ضبط کردن صدا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان