امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سلاح لیزری به جنگ دزدان دریایی می رود+ طرح

#1
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از خبر آنلاین، نیوساینتیست اعلام کرد: دزدان دریایی به زودی باید خود را برای مقابله با اسلحه دوربرد لیزری آماده کنند، سلاحی که برای کور کردن موقتی و گیج کردن آنان بر روی آب‌های دریا ابداع شده است.
 برایان هور، از شرکت BAE در فارن‌بورگ انگلستان که این سیستم را اختراع کرده می‌گوید: «این یک سلاح غیرکشنده است. با در نظر گرفتن فاصله هدف و شرایط آب و هوایی، سیستم به صورت خودکار شدت پرتو لیزر را تنظیم می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ صدمه چشمی دائمی به دزدان وارد نمی‌شود.»
به گفته هور، با وجود اینکه اثرات این سلاح بر چشم دائمی نیست، اما آنقدر قوی هست که دزدان آرزو کنند کاش چشم‌بند بسته بودند از فاصله 1500 متری، اثر نگاه کردن به پرتو این لیزر مانند نگاه کردن مستقیم به خورشید است. هور می‌گوید: «عینک آفتابی نه تنها هیچ کمکی نمی‌کند، بلکه استفاده از آن باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود. این عینک‌ها در مقابل لیزرهای سبزرنگ کارایی ندارند و کنتراست لیزر در مقابل پس‌زمینه تیره، باعث می‌شود که لیزر حتی خیره کننده‌تر به نظر برسد. علت انتخاب رنگ سبز برای لیزر نیز همین اثر دردناک آن است.»
به گفته کمیته بین‌المللی دریانوردی برای مقابله با دزدی دریایی، سال گذشته 430 حمله دریایی رخ داده که نسبت به سال قبل از آن، رشدی 5.6 درصدی را تجربه کرده است. در یک مناقصه بین‌المللی برای ساخت یک سلاح غیرکشنده مناسب برای کمک به مقابله با این تهدید، شرکت BAE اقدام به مطالعه رفتار دزدان کرد. نتیجه این بود که یک سلاح خودکار مورد نیاز است، سلاحی که خدمه را در خطر قرار ندهد و بتواند به جای صدمه زدن به دزدان دریایی، آنها را گیج کند.
پهنای یک متری پرتو لیزر، برای نشانه رفتن کل قایق دزدان دریایی و خدمه آن به اندازه کافی بزرگ است. هور می‌گوید: «دزدان معمولا از قایق‌های 6 متری استفاده می‌کنند. بنابراین پرتو لیزر می‌تواند تمام قایق آنها را تحت پوشش قرار دهد. این امر نشانه‌روی و شلیک به هدف را برای دزدان، که معمولا از کلاشینکف و آر.پی.جی استفاده می‌کنند، بسیار دشوار می‌سازد.»
آزمایش‌های میدانی این سلاح جدید تا فاصله 1200 متری، با استفاده از حسگرهای نوری به جای اهداف انسانی انجام شده است. به گفته هور در صورت تولید تجاری، این سلاح ظرف یک سال آینده روانه بازار خواهد شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  |معرفی هواپیمای گشت دریایی هاوکر سیدلی نمرود|
  وحدت نیروی دریایی ارتش و سپاه مایه افتخار نیروهای مسلح است
  پیوستن اولین هاورکرافت بومی به ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران
  نسخه جدید سلاح «مصاف» رونمایی شد
  جنگنده نسل ششم نیروی هوایی آمریکا سلاح جنگ سخت نامیده شد
  نشنال اینترست سلاح مخفی جنگنده سوخو-57 را ارزیابی کرد
  سلاح مرگبار سپاه که قدرت نظامی ایران را به رخ می‌کشد + تصاویر
  سلاح آک-203 سلاح اصلی ارتش هند خواهد شد
  |تاریخچه سلاح های هسته ای|
  تاریخچه اسلحه های لیزری

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان