امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با زیردریایی نهنگ ساخت ایران

#1
در طراحی و ساخت این زیر دریایی از امكانات و منابع بیش از 49 مركز دانشگاهی، پژوهشی و صنعتی كشور استفاده شده است و همچنین تعداد نزدیك به 200 زیر طرح صنعتی و 70 مقاله علمی دستاوردهای مهم این طرح ساخت این زیردریایی است،‌ دو زیر سیستم عمده، پریسكوپ تلویزیونی و سونار غیر فعال پیشرفته به عنوان چشم و گوش این شناور زیر سطحی توسط مجتمع دانشگاهی برق دانشگاه صنعتی مالك اشتر و تحقیقات جهاد كشاورزی ساخته شده است.
آشنایی با زیردریایی نهنگ ساخت ایران 1
بعد از زيردريائی غدير ، نهنگ دومين زيردريائی بومي ساخت ايران استكه مجهز به يك سيستم رادار جستجوگر سطحي و يك دكل مخابراتی است كه آنرا براي نفوذ به بندرگاه ها مناسب ساخته و نيز توانائی خوبی در مين گذاري مخفيانه دارد.فرمانده نيروی دريائی ايران ميگويد: نهنگ حاصل تلاش كارشناسان نيروی دريائی، متخصصين و محققان دانشگاهی است. طراحی اين زيردريائی خيلي طول كشيد اما سرانجام در اينكار موفق شديم.
مجید حیدری مورچه خورتی یکی از فعالان ساخت این زیردریایی در گفتگویی که با خبرگزاری فارس انجام داده بود با بیان این مطلب که طراحی و ساخت این پروژه کاملا توسط دانشمندان و محققان ایرانی بدون وابستگی به خارج از کشور انجام شده، افزود: محققان و پژوهشگران ایرانی طی 10 سال تحقیق و مطالعه موفق شدند به دانش این پروژه دست پیدا کنند.
گفته مي شود كه اين يك زيردريائي سونارگريز (رادارگريز) است. مقامات ايران مي گويند كه اين زيردريائی به سيستمهاي الكترونيكي پيشرفته ساخت ايران مجهز است و قادر به شليك همزمان اژدر و موشك نيز مي باشد. اين مقامات هيچ توضيحي در مورد برد اين سلاحها نداده اند.
آشنایی با زیردریایی نهنگ ساخت ایران 1
بد نيست بدانيد برخي از كارشناسان غربي نهنگ را يك مينی زير دريائي با توانائی هاي ناشناخته مي دانند. از نظر آنها بر اساس تصاوير موجود ، نهنگ يك مينی زيردريائی است اما از نظر امكانات داخلی و توانائی های آن اختلاف نظر دارند. به طور مثال برخی می گويند ايران 4 زيردريائی كوچك از كلاس ناشناخته  (غدير ) ساخت كره شمالي در اختيار دارد كه آنها فقط براي جابجائی غواص كاربرد دارند در حاليكه از نظر برخي ديگر اين تصورات بي معني است و آنها را زيردريائي هائي با توانائي عمليات در آبهاي عميق و حمل حدود 16 عدد مين دريائی در هر سورتی از ماموريت می دانند. نهنگ از لحاظ طول و عرض اندكي از غدير بزرگتر است و شايد ظرفيت آن نيز تقريبا" دو برابر ( 350 الي 400 تن ) باشد. نهنگ همچنين داراي تجهيزات الكترونيكي پيشرفته تري نسبت به غدير است.
به هر حال زمانيكه صحبت از زيردريائی نهنگ ميشود فرضيه هاي مختلفی به نظر مي آيد.نخستين فرض اين است كه زيردريائی نهنگ اساسا" يك زيردريائی تهاجمي براي مقابله با كشتی هاست. 
فرض بعدی كه تا حدی هم محتمل به نظر ميرسد اين است كه نهنگ توانائی حمل مين های دريائی بيشتر و بزرگتری نسبت به زيردريائی غدير داشته باشد. 
و فرضيه سوم اين است كه كه اين زيردريائي براي انجام عمليات ويژه و قاچاق طراحي شده است. به طور كلي اطلاعاتي راجع به موتور و يا تجهيزات داخلی اين زيردريائی وجود ندارد و فقط از روی تصاوير موجود مي توان به پاره ای مشخصات آن پی برد اما در مجموع مي توان حدس زد كه اين زيردريائی از توان عملياتي گسترده تری نسبت به غدير برخوردار است .
آشنایی با زیردریایی نهنگ ساخت ایران 1
مشخصات 
نام جنگ افزار : زیردریایی نهنگ
تجهیزات : دارای سونار و یک رادار جستجوی سطحی 
تسلیحات : 2 تا 4 لول پرتاب اژدر و محفظه های شلیك موشك نور ، مین گذار. 
سال شروع خدمت : مارس 2006
وزن : 350 الی 400 تن
قابلیت ویژه : كف نشینی و دور ماندن از شناسایی
سرعت در سطح آب : 25 كیلومتر بر ساعت 
سرعت زیر سطح آب : 44 كیلومتر بر ساعت
ساخت : صنایع دفاع جمهوری اسلامی ایران
طول : 20 متر
قطر : 3 متر
ارتفاء : 2.5 متر
نیروی محرکه : دیزل الکتریک
تعداد در حال خدمت : یک فروند
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تعداد تانک های ایران چقدر است؟ بهترین تانک ایران کدام است؟
  _سه مدل جنگنده ساخت آمریکا در دهه 1940-[نورثروپ]
  -هواگرد های آزمایشی ساخت آمریکا 2010-2019-
  -سه مدل هواگرد تهاجمی ساخت شرکت بِل در دهه 1970-
  -چند مدل هواگرد آزمایشی ساخت آمریکا از 1940 تا 1949-
  _سه نمونه هواگرد نظامی ساخت آمریکا در دهه 1980-
  چند مدل جنگنده ساخت شرکت آویا
  |||سه مدل هواپیما گشت و نظارتی ساخت بریتانیا|||
  روسیه دارای زیردریایی با توان ایجاد سونامی خواهد شد
  ادامه ساخت پهپادهای تهاجمی سنگین در روسیه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان