امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توپ خود کششی Sh2

#1
هویتزر خود کششی SH2 توسط کارخانه NORINCO طراحی  و  در سال ۲۰۰۷ در تاریخ ۱۸ تا ۲۲ فوریه در نمایشگاه بین المللی دفاعی (IDEX 2007) معرفی شده است.
این هویتزر با هدف صادرات و همچنین بکارگیری در نیروهای هوابرد و تفنگداران دریائی چین عرضه شده و از زمان معرفی روی خط  تولید قرار گرفته است.
SH2 مجهز به توپ ۱۲۲میلیمتری بانام  PL96 که همان کپی چینی توپ معروف Soviet D-30 می باشد که یکی از پرطرفدار ترین توپ ها در چین محسوب می شود و در تیپ ۸۹ و ۸۹ نوع SPHs با کالیبر ۱۲۲ میلیمتر نیز استفاده می گردد.

 

 
توپ خود کششی Sh2 1
 
 
 
SH2 همچنین با مهمات D-30 سازگاری کامل دارد :
 
این توپ قابلیت پرتاب تا سقف ۲۲ کیلومتر  مهمات تغییر یافته ((ERFB-HB)) کارخانه NORINCO   و تا سقف ۲۷ کیلومتر موشکها را  ((ERFB-RA))  دارا می باشد .
 
البته در سال ۲۰۰۱ روسیه تایید کرد است که چین به انواع مهمات هدایت شونده دست پیدا کرده و از این رو می توان این مهمات ها را نیز جزو مهمات  SH2  نیز محسوب کرد.
 
SH2 بر روی یک کامیون ۶X۶ با موتور دیزل و توان ۲۱۵ اسب بخار که میتوان استنباط کرد الهام گرفته شده از خودروی   HMMWV با دیزاین جدید می باشد .
توان تولیدی موتور به هر ۶ منتقل میگردد همچنین دارای قابلیت  *central tyre inflation system نیز می باشد.
حداکثر سرعت این کشنده ۹۰ کیلومتر در جاده و دارای شعاع گردشی کمتر از ۱۳ متر و همچنین قابلیت تحمل شیب ۶۰٪ عمودی نیز می باشد.

SH2  دارای دو جک تثبیت کننده هیدرولیکی در عقب می باشد که در هنگام شلیک مانع از عق نشینی خودرو می شود این دو جک در زمانی کمتر از ۱ دقیقه در حالت آماده به کار قرار می گیرند .
 
 
 
توپ خود کششی Sh2 1
 
  

کارخانه سازنده SH2  مدعی می شود از لحضه توقف خودرو تنها ۲ دقیقه طول خواهد کشید تا شش گلوله شلیک و خودرو به حالت اولیه خود باز گردد.
SH2  مجهز به سیستمهای الکترونیکی روز ماننده : سیستم کنترل آتش سیستم موقعیت یابی و ناوبری جهانی GPS و همچنین هدف یابی ماهواری ای می باشد این سیستمها به صورت مدولار طراحی شده و به آسانی قابل نگهداری و توسعه و تعویض می باشند.
همچنین این کشنده مدرن مجهز به NBC protection system *   نیز میباشد.



توپ خود کششی Sh2 1 

central tyre inflation system
* سیستم کنترل باد تایر مرکزی.
 
NBC protection system
*سیستم حفاظت از جان سرنشین در قبال تسلیحات هسته ای و بیولوژیکی و شیمیائی که دارای سه لایه محافظت شده و غیر قابل نفوذ بخارهای سمی میباشد.


  
توپ خود کششی Sh2 1


این هویتزر پیشرفته را میتوان با هواپیماهای باری مانند IL-76 و Y-8 جابجا کرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  هویتز خود کششی Akatsiya 2S3
  اشنایی با توپ خود کششی Hosta ، ساخت روسیه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان