امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با هواپیمای پیش اخطار KJ-200

#1
هرچند شباهت های زیادی میان این هواپیمای چینی و Ericsson PS-890 Erieye سوئدی وجود دارد، اما این امر که فناوری آن از سوئد به دست آمده قطعی نیست لیکن بخاطر در دسترس بودن چنین فناوری هایی در بازار تسلیحات این امر دور از ذهن نیز نمی باشد. در صورتی که چینی ها از فناوری سوئدی در ساخت این هواپیما استفاده کرده باشند، به احتمال زیاد امکان اسکن سطح و تعیین موقعیت اهداف سطحی نیز در این هواپیما وجود خواهد داشت.

با وجود اینکه در چهارم ژوئن 2006 یکی از نمونه های آزمایشی KJ-200 دچار سانحه شد و سقوط کرد، لیکن پروازهای آزمایشی این پرنده چینی همچنان ادامه دارد، هرچند هنوز زمان دقیق ورود به خدمت این پرنده چینی مشخص نیست لیکن چینی ها اولا بخاطر دارا بودن مرز های گسترده و دوما قیمت نسبتا کم KJ-200 نسبت به KJ-2000 (نمونه مونتاژ شده در چین A-50I) علاقه زیادی به ورود به خدمت هرچه سریعتر KJ-200 دارند.
آشنایی با هواپیمای پیش اخطار KJ-200 1
گفتنی است که KJ-200 برپایه هواپیمای ترابری Y-8 (نمونه چینی An-12) ساخته شده است، لیکن در طی مراحل طراحی دستخوش تغییرات زیادی شده از جمله کاکپیت سه نفره آن به دو نفره تبدیل شده، قسمت شیشه ای دماغه آن حذف گردیده و با یک پوشش فلزی که در آن سیستم های راداری جای دارد جایگزین شده است، بجای موتور های روسی از چهار موتور توربوپراپ پرات اند ویتنی کانادا PW150B با ملخ شش تیغه ای Dodi R-408 انگلیسی استفاده شده است، وزن برخواست و برد آن افزایش یافته و همچنین در نوک بال ها و نوک سکان عمودی غلاف هایی نصب شده است.

در دهه 1990 میلادی سوئد سه فروند هواپیمای پیش اخطار خود را به وسیله صنایع هواپیماسازی اسراییل مدرنیزه نمود و در اواخر دهه 1990 میلادی قرارداد همکاری مشترکی میان شرکت های البیت الکترونیک از مجموعه هواپیماسازی اسراییل و شرکت اریکسون برای ساخت یک هواپیمای پیش اخطار بومی منعقد شد که منجر به ساخت هواپیمای PS-890 Erieye گردید که بیشتر سیستمهای الکترونیکی این هواپیما توسط شرکت اریکسون و بخش هایی نیز توسط شرکت البیت الکترونیک ساخته شده بود . هواپیمای PS-890 Erieye دارای شباهت بسیار از نظر توانایی های فنی به هواپیمای Gulfstream V ساخت صنایع هواپیما سازی اسراییل دارد .
آشنایی با هواپیمای پیش اخطار KJ-200 1
با توجه به همکاری های بدون واسطه اسراییل و جمهوری خلق چین به ویژه در صنایع هوافضا به احتمال بسیار این انتقال فنآوری به واسطه کشور سوئد انجام شده است گر چه جمهوری خلق چین نیز از سوی اتحادیه اروپا تحت تحریم نظامی قرار دارد . اسراییل در طراحی ابتدایی هواپیماهای مجموعه Gulfstream با همکاری ایالات متحده بوده است و با توجه به محدودیت اعمال شده از جانب ایالات متحده برای انتقال فنآوری های نظامی به کشور چین دارای محدودیت هایی میباشد و در صورت انتقال فنآوری نمیتواند آشکارا صورت گیرد و اعلام شود .
آشنایی با هواپیمای پیش اخطار KJ-200 1
ویژگی های عمومی
 
خدمه : 5 ، 3 ، و یا 2

طول : 34.02m
طول بال : 38.0m
ارتفاع : 11.6m
سطح بال : 121.9m ²
وزن خالی : 35،490 کیلوگرم

حداکثر وزن برخاست : 61000 کیلوگرم
موتور : 4 × Zhuzhou WoJiang - 6 (WJ - 6) توربوپراپ
مشخصات عمومی رادار (درج شده در کاتولوگ شرکت SAAB) :
حداکثر برد عملیاتی: 2000 ناتیکال مایل 
سقف عملیاتی: 30000 پا
سرعت کروز: 340 نات
سرعت گشت زنی: 160 نات
طول باند مورد نیاز برای برخاستن: 1400 متر
مدت زمان لازم برای رسیدن به ارتفاع 25000 پایی: 15 دقیقه
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  -عکس هایی از هواپیمای بدون سرنشین X-47B-
  |معرفی هواپیمای گشت دریایی هاوکر سیدلی نمرود|
  |معرفی هواپیمای برییف آ-۵۰|
  |معرفی هواپیمای بریتانیایی دو موتوره دی هاویلند سی ویکسن|
  |||تاریخچه هواپیمای اف-۱۴ تامکت در ایران|||
  معرفی هواپیمای جت تجاری باریک‌پیکر بوئینگ ۷۰۷
  معرفی هواپیمای تک سرنشین یک موتوره ساب ۳۷ ویگن
  هواپیمای توربوپراپ ایلیوشین ایل-۱۸
  هواپیمای هواگرد میانبرد ریتیون سنتینل
  درباره هواپیمای رهگیر میتسوبیشی J8M/کپی ژاپنی ها از نمونه آلمانی!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان