12-08-2014، 22:37
اساسا میگ 27 یک جنگنده تهاجمی زمینی است(استریک فایتیر)،می توان گفت که میگ 27 فرزند میگ 23 است و یک گونه بهینه شده از آن و همنطور که اشاره شد یک جنگنده در نقش یک جنگنده ضربتی ظاهر شد.
میگ 27 از لحاظ ظاهر وساختار شبیه به میگ 23 است اما با پوزه متفاوت و تغییر یافته به طوری که در آن زمان میگ-23 بی را به نام پلاتیپوس در روسیه خدمت میکرد.دماغه هواپیما شیب دار و به طرف پایین بود که این ترکیب به نفع رادار هواپیما بود و با آن در رابطه مستقیم بود.این باعث شده بود تا دید خلبان و فاصله سنج لیزری- نشانگر هدف یاب همگی شرایط بهتری داشته باشند. کابین خلبان از تجهیزات اضافی پاکسازی شد. همچنین سیستم جدید حمله به اهداف روی آن نصب شد چون میگ 27 ماموریت یافته بود تا در ارتفاع پایین اهدافش را مورد حمله قرار دهد برعکس میگ 23 که نمی توانست در ارتفاع پایین پرواز خوبی داشته باشد.نازل ها (یا سیستم های کنترل حرارت خروجی موتورهای جت)خیلی ساده و در بعضی جاها حذف شدند.اینها همه به کاهش وزن و ترکیب پیکر بندی سادتر و داشتن ثبات بیشتر کمک میکرد. هواپیما های بزرگ ارابه های فرود سنگین تری هم دارند.که این عمل پایین بودن کیفیت لندینگ را کاهش میدهند.
مدل های میگ 27
MIG-27D
میگ 27 بدون کد اولین مدل از خانواده فلوگر بود که کابین آن بدون قاب مرکزی بود در این مدل پیشنهاد شده بود تا صندلی پران(ایجکتر) به طوری که طراحی شده بود شیشه کابین را بشکند و بعد خارج شود.دکل برقگیر میگ 23 با سیستم الکترو اپتیکال میگ 27 و جابه جایی ابزار های فرکانس رادویی(تجهیزات مخابراتی) جا به جا شده(عوض شده بود) و همچنین به یک توپ گاتلینگ GSh-6-23 مجهز شد بود.
MIG-27E
این جنگنده یک جنگنده اکتشافی-هسته ایی است که مجهز شده به سیستم PSBN-6S بوده و برای اکتشاف و جهت یابی اهداف خاص طراحی شده و ماموریت یافت بود.تعداد 560 فروند جنگنده میگ 27 دیی در بین سالهای 1973 تا 1977 ساخته شد.همه آنها از لحاظ دقت و عملکرد به جت اف-111 آ امریکایی شباهت داشتند.
سری میگ های 27 J
سری میگ های 27 J
MIG-27M
این مدل از میگ همان میگ 27 دیی بود که ارتقا داده شده بود همان ویژگی ها را داشت با این تفاوت که در سیستم های مخابراتیش تغییراتی داده شده بود مثلا آنتن بالای آن حذف شده بود.در میگ 27 ام توپ 30 میلیمتری جدید GSh-6-30 که در بدنه هواپیما کار گذاشته با 260 فشنگ در6 خشاب.میگ 27 ام به سیستم اخلالگر الکترونیکی(ایی سی ام) ویک هدف یاب جدید PrNK-23K و نیز خلبان اتوماتیک همچنین تغییرات زیادی در سیستم های مهماتی(نحوه کنترل آنها)شده بود.به هر حال اصلاح های بزرگ در این جنگنده یعنی توپ سنگین جدبد و توانایی های انهدام های بیشتر و غیره اغلب به مکانیزیم بال و بدنه هواپیماآسیب می رساند!! (یا میتوانست که منجر شود)
خلبان وی-ان کوندارف از خلبانان آزمایشی با میگ 27 بود(اولین خلبانان) از توپ (جی-اس-اچ 6-30) اینگونه یاد می کند:
خلبان وی-ان کوندارف از خلبانان آزمایشی با میگ 27 بود(اولین خلبانان) از توپ (جی-اس-اچ 6-30) اینگونه یاد می کند:
هنگامی که من هدفم را روی نشانه هواپیما مشاهده کردم ماشه را فشردم اما ناگهان صداهایی چنان زیاد شنیدم که سریعا دستم را از ماشه کنار کشیدم! هواپیما از شدت شلیک با توپ 30 میلیمتری به ارتعاش افتاده بود و از شدت زور و ضربه توپ کنترل هواپیما متوقف شده بود!هدف بدون خلبانی که داشتم و برای من ساخته شده بود به همراه من در حال تکه تکه شدن بود! من به سختی هواپیما را کنترل کردم در حالی که من را تحسین می کردند به آنها گفتم که آیا این یک کالیبراست این یک حیوان وحشی است!!
به هر حال 150 فروند جنگنده میگ 27 ام در بین سالهای 1978 تا 1983 ساخته شد.
به هر حال 150 فروند جنگنده میگ 27 ام در بین سالهای 1978 تا 1983 ساخته شد.
MIG-27L
این مدل از میگ 27 یک گونه صادراتی از همان میگ 27 ام بود که به عنوان جت ضربتی در سال 1986 به هند صادر شد. البته شرایطی هم برای مونتاژ ان فراهم شد(برای هندی ها) این مدل میگ به جز وجود توپ در زیر دماغه به یک سیستم جستجوگر مادون قرمز مانند (ای-آر-اس-تی) حساس که در مدل های دیگر هم بود از سیستم های اصلی میگ 27 ام بود. 200 فروند از این مدل میگ توسط هند ساخته شد.
این مدل از میگ 27 یک گونه صادراتی از همان میگ 27 ام بود که به عنوان جت ضربتی در سال 1986 به هند صادر شد. البته شرایطی هم برای مونتاژ ان فراهم شد(برای هندی ها) این مدل میگ به جز وجود توپ در زیر دماغه به یک سیستم جستجوگر مادون قرمز مانند (ای-آر-اس-تی) حساس که در مدل های دیگر هم بود از سیستم های اصلی میگ 27 ام بود. 200 فروند از این مدل میگ توسط هند ساخته شد.
MIG-27H
در سال 1988 هند تصمیم گرفت که میگ 27 ال را بومی و ارتقا دهدالبته با کمک از ابزار های دقیق فرانسوی اقدام به این کار کرد. وزن هواپیما خیلی کم شده بود.رادار هواپیما هم به رادار های فرانسوی نزدیک شده بود.165 فروند از این جنگنده ساخته شد.
در سال 1988 هند تصمیم گرفت که میگ 27 ال را بومی و ارتقا دهدالبته با کمک از ابزار های دقیق فرانسوی اقدام به این کار کرد. وزن هواپیما خیلی کم شده بود.رادار هواپیما هم به رادار های فرانسوی نزدیک شده بود.165 فروند از این جنگنده ساخته شد.
Flogger-J2
MIG-27K
میگ 27 کا توسط شوروی ساخته شد که یک مبدل لیزری به اضافه سیتم های هدایت الکترو اپتیکالی تلویزیونی سلاح ها مجهز شده بود. شوروی آن را با همان سری توپ های اول GSh-6-23M مسلح کرد اما بعدا دوباره توپ GSh-6-30 را جایگزین کرد. البته با 200 فشنگ!
کاربران فعلی میگ-27
هندوستان : این کشور 145 فروند از این جنگنده را در سرویس دارد.
سریلانکا : این کشور 7 فروند از این جنگنده را در سرویس دارد.
قزاقستان : نیروی هوایی این کشور 40 فروند میگ-23 و 27 در خدمت دارد.
سریلانکا : این کشور 7 فروند از این جنگنده را در سرویس دارد.
قزاقستان : نیروی هوایی این کشور 40 فروند میگ-23 و 27 در خدمت دارد.
کاربران سابق
نیروی هوایی کوبا
نیروی هوایی ایران
نیروی هوایی روسیه
نیروی هوایی اوکراین
نیروی هوایی شوروی سابق
نیروی هوایی ایران
نیروی هوایی روسیه
نیروی هوایی اوکراین
نیروی هوایی شوروی سابق
هواپیماهای قابل مقایسه با این جنگنده
A-7 Corsair II
Panavia Tornado
IAR 93
SEPECAT Jaguar
Soko J-22 Orao
Sukhoi Su-17
Panavia Tornado
IAR 93
SEPECAT Jaguar
Soko J-22 Orao
Sukhoi Su-17
مشخصات عمومی میگ-27
نقش : جنگنده بمب افکن
تولید کننده: میکویان OKB
تولید کننده: میکویان OKB
هوانوردی هندوستان
اولین پرواز: 20 اوت 1970
معرفی : 1975
محصول : 1970-1986
شماره ساخته شده : 1،075 فروند
خدمه:1 نفر
طول:17.1 متر
طول باله ها:13.8 متربا حالت باز و 7.4 متر در حالت بسته(میگ 27 از جنگنده های بال متغیر است)
ارتفاع: 5 متر
مساحت باله ها:حالت باز-37.35 متر مربع و حالت بسته34.16 متر مربع
وزن خالی:11.9 تن
ماکزیمم وزن:18.1 تن
حداکثر وزن تیک اف:20.67 تن
پیشرانه:یک عدد موتور توربو جت-پس سوز-مدل(آر-29-300)با قدرت 81 کیلونیوتن و حداکثر قدرت123 کیلونیوتن(در حات پس سوز)
حداکثر سرعت: 1.77 ماخ در ارتفاع بالا و1.10 ماخ در ارتفاع پایین
برد: برد عملیاتی-780 کیلومترو برد بدون مهمات 2500 کیلومتر
سقف ارتفاع:14 کیلومتر
نرخ اوج گیری:200 متر در ثانیه
ماگزیمم وزن روی باله ها:605 کلوگرم برهر مترمربع
مهمات:
1 عدد توپ 30 میلیمتری (جی-اس-اچ-30) با 260 تا 300 گلوله
میگ 27 میتواند انواع مهمات را در یک نقطه خط وسط-در چهار قسمت از بدنه هواپیما-و دو نقطه در باله ها تا 4 تن میگ 27 میتواند انواع بمب های هدایت شونده هوا به زمین را حمل کند.
اولین پرواز: 20 اوت 1970
معرفی : 1975
محصول : 1970-1986
شماره ساخته شده : 1،075 فروند
خدمه:1 نفر
طول:17.1 متر
طول باله ها:13.8 متربا حالت باز و 7.4 متر در حالت بسته(میگ 27 از جنگنده های بال متغیر است)
ارتفاع: 5 متر
مساحت باله ها:حالت باز-37.35 متر مربع و حالت بسته34.16 متر مربع
وزن خالی:11.9 تن
ماکزیمم وزن:18.1 تن
حداکثر وزن تیک اف:20.67 تن
پیشرانه:یک عدد موتور توربو جت-پس سوز-مدل(آر-29-300)با قدرت 81 کیلونیوتن و حداکثر قدرت123 کیلونیوتن(در حات پس سوز)
حداکثر سرعت: 1.77 ماخ در ارتفاع بالا و1.10 ماخ در ارتفاع پایین
برد: برد عملیاتی-780 کیلومترو برد بدون مهمات 2500 کیلومتر
سقف ارتفاع:14 کیلومتر
نرخ اوج گیری:200 متر در ثانیه
ماگزیمم وزن روی باله ها:605 کلوگرم برهر مترمربع
مهمات:
1 عدد توپ 30 میلیمتری (جی-اس-اچ-30) با 260 تا 300 گلوله
میگ 27 میتواند انواع مهمات را در یک نقطه خط وسط-در چهار قسمت از بدنه هواپیما-و دو نقطه در باله ها تا 4 تن میگ 27 میتواند انواع بمب های هدایت شونده هوا به زمین را حمل کند.