امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با هواپیمای ترابری Kawasaki C-1

#1
Star 
در سال 1966 تمامی ناوگان ترابری نیروی دفاعی ژاپن از هواپیماهای C-46 Commando تشکیل می شد.ژاپن تصمیم گرفت که تولید داخلی خودش را به هواپیمای آمریکایی C-130 برای جایگزینی با C-46 ترجیح دهد.
به این منظور,ژاپنی ها به سراغ شرکت هواپیماسازی Nihon یا NAMC که کنسرسیومی از چند شرکت دیگر بود رفتند.این شرکت هواپیمای موفق YS-11 را تولید کرده بود.NAMC تصمیم گرفت که امور اجرایی پروژه را به صنایع سنگین کاوازاکی واگذار کند.این هواپیما مورد استفاده نیروی هوایی ژاپن از زمان اولین پرواز تا بحال است.
سیاست ژاپن طوری ایجاب میکرد که تمامی وسایل نظامی آن زمان نباید قابلیت های تهاجمی داشته باشند و تمام این وسایل باید در خاک ژاپن و در حریم این کشور استفاده شود و برد این وسایل نیز حداکثر باید تا مرزهای ژاپن باشد.
بعد ازین که جزیره ی اوکیناوا به ژاپن تحویل داده شد این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرد و این هواپیما برای رسیدن به این جزیره مشکل داشت.به همین دلیل تولید این هواپیما متوقف شد و C-130 به ناوگان نیروی هوایی ژاپن پیوست.
آشنایی با هواپیمای ترابری Kawasaki C-1 1
سابقه ی عملیاتی
 
از سال 1974 کاوازاکی C-1 مشغول به خدمت بوده است.در حال حاضر مطالعاتی بر روی هواپیمایی موسوم به C-X مطرح است که قرار است در آینده جایگزین C-1 شود.
آشنایی با هواپیمای ترابری Kawasaki C-1 1
انواع مختلف
 
XC-1 پیش نمونه
C-1/C-1A مدل استاندارد با برد متوسط.5 فروند آخر نیز به مخازن سوخت اضافی مجهز شده اند.
EC-1 هشدار زود هنگام هوابرد
C-1FTB هواپیمای آزمایشی برای تسلیحات
Asuka- نوعی آزمایشی ازین هواپیما که برای نشست و برخاست کوتاه طراحی شده بود.
 
آشنایی با هواپیمای ترابری Kawasaki C-1 1
 
مشخصات (کاوازاکی C - 1)
کاربری : هواپیمای ترابری نظامی
تولید کننده :صنایع سنگین کاوازاکی
اولین پرواز:  12 نوامبر سال 1970
تحویل اولین سفارش : دسامبر 1974

شماره ساخته شده : 31 فروند
هزینه هر فروند : ¥ 4،8 میلیارد ین
ویژگی های عمومی 
خدمه : پنج (خلبان ، کمک خلبان، ناوبر ، مهندس پرواز، کارشناسی ارشد بار)
ظرفیت : 60 سرباز ، 45 چتربازان، 36 بیمار با پزشکان، و یا محموله
طول : 29.00 متر
طول بال : 30.60 متر
ارتفاع : 9.99 متر
مساحت بال : 120.5 متر مربع
وزن خالی : 23320 کیلوگرم
حداکثر وزن برخاست : 38700 کیلوگرم
پیشران : 2 × میتسوبیشی ساخته شده پرات و ویتنی JT8D - M - 9 توربوفن،هر یک 64.5 کیلونیوتن
حداکثر سرعت : 806 کیلومتر / ساعت (435 گره، 501 مایل در ساعت) در 7620 متر (25000 فوت) در 35450 کیلوگرم (78150 پوند) AUW
سرعت کروز : 657 کیلومتر / ساعت (354 گره، 408 مایل در ساعت) در 10670 متر (35000 فوت) در 35450 کیلوگرم AUW
برد : 1300 کیلومتر (700 NMI، 806 مایل) (با حداکثر بار)
شقف پرواز : 11600 متر
نرخ صعود(اوج گیری) : 17.8 متر / ثانیه
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  -عکس هایی از هواپیمای بدون سرنشین X-47B-
  -عکس هایی از هواپیما ترابری نظامی آنتونوف ای‌ان-۲۶-
  |-هواگردهای ترابری نظامی اتحاد جماهیر شوروی از ۱۹۶۰–۱۹۶۹-|
  |معرفی هواپیمای گشت دریایی هاوکر سیدلی نمرود|
  |معرفی هواپیمای برییف آ-۵۰|
  |معرفی هواپیمای بریتانیایی دو موتوره دی هاویلند سی ویکسن|
  |||تاریخچه هواپیمای اف-۱۴ تامکت در ایران|||
  معرفی هواپیما ترابری نظامی لاکهید سی-۱۴۱ استارلیفتر
  معرفی هواپیمای جت تجاری باریک‌پیکر بوئینگ ۷۰۷
  معرفی هواپیمای تک سرنشین یک موتوره ساب ۳۷ ویگن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان