امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سقوط خونین یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی مهرآباد

#1
[size=medium][font=Times New Roman][align=justify]
هنوز اطلاعی از تعداد جان باختگان و چگونگی بروز این سانحه خونین در دست نیست اما گزارش های تایید نشده حکایت از جان باختن تمامی سرنشینان این هواپیما دارد. تا این لحظه جان باختن 47 تن در این رویداد تایید شده است.

هنوز اطلاعی از تعداد جان باختگان و چگونگی بروز این سانحه خونین در دست نیست اما گزارش های تایید نشده حکایت از جان باختن تمامی سرنشینان این هواپیما دارد.

به گزارش «تابناک»، یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع «ایران 140» متعلق به شرکت هواپیمایی «سپاهان» (هسا) که ساعت 9 و هجده دقیقه فرودگاه مهرآباد را به سمت طبس ترک کرد، در شمال فرودگاه سقوط کرد و مسافران آن جان باختند.

گزارش های رسیده حاکی‌ست این هواپیما با ۵۰ نفر سرنشین هنگام بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد در انتهای باند دچار مشکل شده و بر فراز شهرک آزادی و نزدیکی اتوبان فتح دچار سانحه شده است. این در حالی است که گزارش های رسیده حکایت از جدا شدن یکی از بال‌های هواپیما بر فراز منطقه تهرانسر تهران دارد.

یک مقام آگاه در این باره به مهر گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی راهی محل حادثه شده و هنوز میزان خسارات و تلفات مشخص نشده است. در حال حاضر ماموران انتظامی اجازه ورود خبرنگاران به محل حادثه را نمی‌دهند.

تاکنون 6 پیکر بی جان از میان لاشه های هواپیما بیرون کشیده شده و گزارش اورژانس حکایت از انتقال چند تن از مجروحان این سانحه با کمک بالگرد به بیمارستان دارد. معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌‌وگو با نسیم تعداد نجات یافتگان را هشت تن ذکر کرده است.

نزدیکی محل حادثه با یکشنبه بازاری که در آن منطقه تهران برپا می‌شود، حکایت از آن دارد که ابعاد ماجرا می‌توانست بسیار وسیع تر و دردناک تر باشد.

به گزارش ایسنا، نیمی از بدنه هواپیما سانحه‌دیده در خیابان "شیشه مینا" و نیمه دیگرش نیز داخل پادگان صنایع هوایی افتاده است. در حال حاضر نیز بالگردهای هلال‌احمر و اورژانس در آسمان منطقه دیده می‌شوند و عملیات امدادرسانی و نظم‌بخشی به محل آغاز شده و خیابان شیشه مینا و چند خیابان منتهی به آن نیز در حال حاضر مسدود است.

دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی در این حادثه از شعاع چندکیلومتری دیده می‌شود و ترافیک منطقه سنگین است. علت آسیب نزدن هواپیما بر روی زمین نیز سقوط قسمت اعظم آن روی درختان منطقه نظامی ذکر شده است.

در حالی که برخی اخبار حکایت از آن دارد که خلبان این پرواز به شماره 5915 اوکراینی بوده، اما اخباری هم به گوش می‌رسد که کادر این پرواز را ایرانی ذکر کرده و حتی از خلبان و دو کمک خلبان این پرواز نام هم برده است.

در پی بروز این سانحه، جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران تشکیل شد. این در حالی است که برخی مسئولان بدون توجه به اینکه ابعاد ماجرا هنوز آشکار نشده، پیام تسلیتی خطاب به خانواده جان باختگان این حادثه منتشر کرده‌اند!

سقوط خونین یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی مهرآبادگفتنی است هواپیمای ایران 140، نوعی پلت فرم بومی از هواپیمای آنتونوف اوکراین است و در سال‌های گذشته چندین سابقه سقوط از آن در میان سوانح هوایی کشورمان ثبت شده.

46 تن جان باخته‌اند و چند تن توسط کارگران نجات یافته‌اند

در حالی که گزارش ها حکایت از جان باختن قطعی 46 تن در این سانحه خونین دارد، گزارش سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر حکایت از آن دارد که 5 تن از سرنشینان هواپیما، توسط کارگران و پرسنل کارخانه شیشه مینا، کارخانه‌ای که بخشی از هواپیما به آن اصابت کرده و آتش گرفته، نجات داده شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که کار رهاسازی اجساد توسط تیم های حاضر در محل ادامه دارد و تا کنون پیکر بی جان حدود نیمی از جان باختگان از لاشه هواپیما خارج شده است.

گزارش‌های تکمیلی از جان باختن یکی از مجروحان این رویداد در بیمارستان پیامبران بر اثر شدت سوختگی دارد. با این حساب می‌توان شمار جان باختگان این رویداد را تا این لحظه 47 تن ذکر کرد.
سقوط خونین یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی مهرآباد 1
سقوط خونین یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی مهرآباد 1
سقوط خونین یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی مهرآباد 1
سقوط خونین یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی مهرآباد 1
سقوط خونین یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی مهرآباد 1
سقوط خونین یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی مهرآباد 1
سقوط خونین یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی مهرآباد 1
                                                                                                 
                                                                                                                                Bring it on back to me
                              
                                                                                  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سقوط خونین یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی مهرآباد 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مرگ ۲۱ دانش آموزان در سقوط هولناک اتوبوس در رودخانه
  ریزش آوار خونین در خیابان جمهوری
  سقوط مرگبار از پل در شیراز / 2 کشته
  جزئیات حمله خونین به پزشک سرشناس تهرانی ! + تصاویر
  نجات معجزه آسای کودک 2 ساله در حادثه سقوط از طبقه 17 + عکس
  تصادف خونین تراکتور با پراید
  کشته‌شدگان سقوط اتوبوس در نی‌ریز «سرباز» بودند
  اسامی 15 قربانی حادثه سقوط اتوبوس به دره
  سقوط اتوبوس به دره نی‌ریز 19 نفر را به کام مرگ فرستاد
  سقوط داربست ساختمانی در شهرک مسعودیه + تصاویر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان