امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

6 راه ساده برای تقويت استخوانها

#1
نقل قول:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
6 راه ساده برای تقويت استخوانها

بيماریهای استخوان منتظر نمیمانند تا در 50 سالگي به فکر تقويت استخوان هايتان بيفتيد. از هر 5 نفر يک نفر دچار پوکی استخوان تمام عيار میشود.
شاید ساده باشد که در جوانی، تقویت استخوانها را نادیده بگیرید. با این حال بیماریهای استخوان منتظر نمیمانند تا در 50 سالگی به فکر تقویت استخوانهایتان بیفتید.

در یک مدل سازی استخوان زنده، فیزیو لوژیستها ساختار و شکنندگی استخوانها را بررسی کردند. آنها تخمین زدند که انسان در طول حیات خود حدودا 11 بار اسکلت خود را باز سازی می کند. در جوانی ما شکل جدیدی از استخوان را سریعتر شکل میدهیم و سریعتر استخوانهای پیر شده را از دست میدهیم. در این شرایط در سنین 25 الی30 سالگی، انسان از بیشترین تراکم استخوان برخوردار است و از این پس به آرامی این تراکم را از دست میدهد.


تحقیقات نشان میدهد، نیمی از زنان 50 سال به بالا در ایالات متحده که دچار شکستگی لگن میشوند، مبتلا به ضعف استخوان هستند. و از هر 5 نفر یک نفر دچار پوکی استخوان تمام عیار است.


تاکنون داروهای زیادی چون فوزاماکس، اکتونل و ... برای پیشگیری از پوکی استخوان به کار برده شده اند. با این حال مصرف بیش از 5 سال از این داروها میتواند تاثیر منفی داشته باشد.


اما خبر خوب این است: هرگز خیلی دیر نیست! البته خیلی هم زود نیست. همواره با تغییر در سبک زندگی، میتوان از ابتلا یا پیشرفت ضعف و پوکی استخوان جلوگیری کرد.


امی لانو میگوید: در خانمها، چگونگی ابتلای آنها به پوکی استخوان بعد از یائسگی، ارتباط تنگاتنگی با نوع مراقبت آنها از استخوانهایشان در دوران قبل از یائسگی دارد.


او می افزید: درست مثل بیماریهای قلبی یا دیابت نوع دو، تجمع نامراقبتیهای روزانه بدن، خود را در پوکی استخوان نشان میدهد.



اما چه کنیم تا استخوانهای محکم تری داشته باشیم؟



1- از مصرف بیش از حد کلسیم بپرهیزید



تحقیقات نشان داده است، زنان 19 تا 50 ساله روزانه به 1000 میلی گرم کلسیم و زنان بالای 50 سال به 1200 میلی گرم کلسیم نیاز دارند. که از این مقدار 500 تا 800 میلی گرم آن از طریق غذا های لبنی تامین میشود. و مصرف بیش از اندازه کلسیم تاثیرات منفی بر سلامت استخوان و دستگاه گوارش خواهد داشت.


2- تنها به لبنبات اکتفا نکنید



پنیر، ماست، بستنی و ... بسیار اسیدی هستند اما بدن ما ترجیح میدهد کمی قلیایی باشد. برای همین با خوردن غذاهای اسیدی بدن کلسیم را از استخوانها خارج کرده و خاصیت اسیدی را تا حدی خنثی میکند. تحقیقات نشان میدهد، بهترین منابع کلسیم برگهای سبز گیاهان، کلم بروکلی، لوبیا سبز و این گونه سبزیجات هستند.


3- از سویا استفاده کنید



مصرف کمتر مواد اسیدی، گوشت، شکر و نوشابههای گاز دار میتواند کلسیم بدن شما را تامین کند. سویا خواص زیادی برای شکل گیری استخوان دراد. سویا همچنین احتمال ابتلا به سرطان در زنان را کاهش می دهد.


4- پاک سازی نمک!



سدیم باعث کاهش کلسیم در اوره میشود. بدن ظرفیت مصرف 2300 میلی گرم یا یک قاشق چای خوری نمک را دارد. اگر سنتان بیش از 50 سال است یا فشار خون دارید، باید کمتر از 1500 میلی گرم مصرف کنید.


5- مصرف کافئین را کاهش دهید.
نوشیدن چای، قهوه و سایر مواد کافئین دار، جذب کلسیم را در بدن کاهش میدهد. بنابراین مصرف کافئینتان را به روزانه 2 الی 3 فنجان چای یا قهوه کاهش دهید.


6- روی پا بایستید
تحرک بدنی، پیاده روی، شنا و ورزش های هوازی از عوامل بسیار تاتثیر گذار بر ساختار استخوان های بدن است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ساده ترین راه برای ترک قند و شکر
  تست جالب پیش بینی مرگ با چند حرکت ساده
  ساده ترین روش های برای درمان افتادگی پلک
  روش هایی ارزان و ساده برای از بین بردن خط اخم پیشانی
  با این 5 کار ساده شکم صاف و تخت داشته باشید
  درمان یبوست با 6 ورزش ساده
  کوچک کردن شکم با چند تمرین عالی و ساده
  کوچک کردن شکم و آب کردن چربی با روش های ساده
  بهترین راه برای افزایش اشتها + مواد غذاتی و خوراکی برای باز شدن اشتها
Smile چند تمرین ساده برای تقویت بینایی!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان