امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عمل لیزیک چشم؛ مفید یا مضر؟

#1
عمل جراحی لیزیک ( LASIK) بر روی چشمها انجام میشود تا دید آنها را بهبود بخشد و اغلب نیاز به استفاده از عینک یا لنز تماسی را برطرف میکند.


عمل لیزیک چشم؛ مفید یا مضر؟ 1

عمل لیزیک یک شکل از جراحی لیزر است که قادر است طیف وسیعی از نزدیک بینی و آستیگماتیسم و دوربینی را اصلاح کند. در این فرم، عمل بهبود دید سریع بوده و ناراحتی‏های پس از عمل کمتر است.

شرایط لازم برای انجام عمل لیزیک چیست؟
- فرد بالای 18 سال سن داشته باشد. اما در برخی موارد کودکان کمسن دارای یک چشم با نزدیک بینی شدید و یک چشم با دید طبیعی هستند، ممکن است تحت عمل لیزیک قرار گیرند.

- طی شش ماه شماره عینک فرد ثابت مانده باشد.

- در افراد با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نزدیک بینی 1 تا 10 دیوپتر یا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آستیگماتیسم کمتر از 4 دیوپتر و همچنین افرادی که دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوربینی 1 تا 6 دیوپتر دارند، این عمل قابل انجام است.

- زنان باردار یا شیرده نمی توانند این عمل را انجام دهند.

- کسانی که می خواهند لیزیک کنند، نباید برخی از داروها مانند پردنیزون خوراکی یا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ایزوترتینوئین را مصرف کنند.

- فرد بیماری های چشمی مثل دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آب سیاه چشم (گلوکوم)، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خشکی چشم ، بیماری های شبکیه، عفونت هرپس (دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تبخال ) چشم، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آب مروارید ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کدورت قرنیه و کواتوکونوس (دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قوز قرنیه ) نداشته باشد.

- سلامتی کلی فرد باید مناسب باشد و به بیماریهای مزمنی مانند دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیابت ، بیماری های دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
روماتیسمی مثل دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آرتریت روماتوئید و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لوپوس مبتلا نباشد.

- فرد انتظارات واقعگرایانه از عمل جراحی و نتایج آن داشته باشد، نه غیر واقعی و خیالی.

عمل لیزیک چطور انجام می شود؟
این عمل جراحی بسیار ساده و سرپایی بوده و با استفاده از قطره بیحسی و بدون درد و هیچگونه تزریقی انجام میشود.
در هر چشم طول مدت جراحی حدود 5 دقیقه و طول مدت لیزر هم 5 تا 20 ثانیه است.
فردی که می خواهد لیزیک کند، نباید بیماری های چشمی مثل آب سیاه، خشکی چشم،بیماری های شبکیه، تبخال چشم، آب مروارید، کدورت و قوز قرنیه داشته باشد



در عمل لیزیک، ابتدا یک لایه با ضخامت حدود 160 میکرون از سطح قرنیه چشم برداشته می‏شود و سپس توسط لیزر اکسایمر که با کامپیوتر کنترل می‏شود، تراش قرنیه متناسب با شماره عینک صورت می‏گیرد.


پس از عمل لیزیک، تا چند ساعت احساس سوزش و جسم خارجی و اشک ریزش وجود دارد، اما معمولا نیازی به داروی ضد درد نیست و اغلب روز بعد از عمل می‏توان به کار روزانه بازگشت.

افرادی که از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لنز تماسی نرم استفاده میکنند، حداقل یک هفته قبل از انجام معاینات و عمل از لنز خود استفاده نکنند و برای کسانی هم که از لنز تماسی سخت استفاده میکنند، این زمان به مدت سه هفته قبل از معاینه یا عمل لیزیک افزایش پیدا میکند.
عمل لیزیک چشم؛ مفید یا مضر؟ 1


می توان هر دو چشم را با هم لیزیک کرد؟
مطالعات نشان داده است نتیجه عمل جراحی در صورتی که دو چشم در یک جلسه عمل شوند، یا اینکه هر چشم در یک جلسه تحت عمل جراحی قرار گیرد، یکسان خواهد بود.
اغلب بیماران درمی‏یابند که راحت تر است، هر دو چشم یک جا عمل شوند.


بعد از عمل لیزیک چه باید کرد؟
- خارش و مالیدن چشمها به خصوص در چند روز اول ممنوع است.
- از شستشوی سر و صورت و استحمام تا 24 ساعت بعد از عمل باید خودداری کرد.
- تا سه هفته استخر و سونا نرفت.
- از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آرایش کردن چشم ها تا یک هفته پس از عمل خودداری کرد.
- از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شنا در استخر و دریا تا یک ماه پس از عمل باید خودداری کرد.
در مورد تماشای تلویزیون، مطالعه و کار با کامپیوتر، از هر زمانی که افراد بخواهند میتوانند، این کارها را انجام دهند. فقط در چند روز اول ممکن است بیماران دچار خستگی چشم شوند که ضرری برای چشم ندارد

عوارض عمل لیزیک چیست؟
اصلاح بیش از حد، دیدن هاله، ناراحتی در نگاه کردن به چراغ در شب، وجود مشکل دید به هنگام رانندگی در شب و سختی مطالعه از عوارض بعد از عمل لیزیک هستند که در هفتههای اول بعد از عمل وجود دارند و پس از گذشت چند هفته برطرف میشوند.

از دیگر عوارض این عمل، عفونت قرنیه است که بسیار نادر بوده و ممکن است از هر 4000 نفر که تحت جراحی قرار میگیرند، یک نفر دچار عفونت قرنیه شود که اغلب با دارو بهبود مییابد.

حدود دو درصد احتمال پیشرفت نزدیک بینی وجود دارد که این شرایط پس از 3 تا 6 ماه میتواند مقداری پیشرفت کرده و یا اصلاح نشود که در این صورت میتوان آن را مجددا با لیزر اصلاح کرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آیا خواص آبغوره برای لاغری مفید است ؟
  خوراکی های مفید برای سلامت روده
  حرکات مفید یوگا برای افراد مبتلا به دیابت
  عصاره قلم گاو برای سلامت بدن و استخوان ها مفید است؟
  دلیل تپش قلب چیست و چه خوراکی هایی برای آن مفید است؟
  شکلات تلخ برای قلب، کبد و کاهش وزن مفید است؟
  اطلاعاتی مفید در مورد پیوند عضو
  این غذاهای پرچرب مفید را مرتب بخورید
  این غذاها را بخورید تا باکتری های مفید روده تقویت شوند
  آیا گوش دادن به موزیک هنگام ورزش کردن مفید است و تاثیری دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان