امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جاذبه های گردشگری هامبورگ آلمان

#1
شهر هامبورگ را در آلمان دروازه جهان می‌نامند. امکانات این شهر بندری بسیار وسیع است. بعضی دیدنی‌های این شهر شمالی آلمان که بر روی رود "البه" قرار دارد؛ رودی که از ادغام دو رودخانه "آلستر" و "بیله" تشکیل شده است.
جاذبه های گردشگری هامبورگ آلمان 1
گشت و گذاری در هامبورگ
قدم زدن بر سطح یخ‌زده رود


اوایل سال میلادی جاری در هامبورگ. سرما، باران دائمی و هوایی دلگیر. در چنین شرایطی آرزوی هر هامبورگی‌ست که سطح خارجی رود آلستر یخ بزند و او بتوانند روی آن قدم بزند.
جاذبه های گردشگری هامبورگ آلمان 1
منطقه شهرداری شهر هامبورگ


ستون‌های بتونی قوسی شکل در منطقه شهرداری شهر هامبورگ نمایی مدیترانه‌ای به این شهر داده است. این منطقه مهم‌ترین مرکز دیدنی برای گردشگرانی است که می‌خواهند از زیبایی‌های شهر عکس بگیرند. این منطقه که در آن شهرداری هامبورگ نیز واقع است، در سال ۱۸۴۲ طعمه حریق شد. بازسازی آن به دست آرشیتکت بزرگ آلکسیس شاتونف صورت گرفت.
جاذبه های گردشگری هامبورگ آلمان 1
در کنار رود آلستر


اگر قایق‌رانی در روزهای گرم تابستان در مسیر چندین کیلومتری آلستر بسیاری را به هامبورگ می‌کشاند، این رودخانه در ماه‌های زمستان خاموش و بی‌سر‌و‌صداست. اما این خاموشی نیز بسیاری را برای قدم زدنی طولانی به سوی خود جلب می‌کند.
جاذبه های گردشگری هامبورگ آلمان 1
سنتی و مدرن


منطقه ساحلی هامبورگ به تدریج بازتابی شده از شیوه‌های معماری سنتی و مدرن. در کنار آثار زیبا و قدیمی در کنار پل سنت آنن، معماری‌های مدرن شهر بندری (هافن‌سیتی) خودنمایی می‌کنند و بسیاری از گردشگران را به سوی خود می‌کشانند.
جاذبه های گردشگری هامبورگ آلمان 1
پنجره‌ای به سوی گذشته


منطقه بندری-تجاری هامبورگ در قرن دوازده میلادی آماده شد. این منطقه مرکزی برای تجمع کالاهای تجاری سراسر جهان بود. نگاهی به نمای خارجی خانه‌های این منطقه گذشته‌های دور را در خاطره‌ها زنده می‌کند. خانه‌های کم‌عرض این منطقه به تدریج کم و کمتر می‌شوند.
جاذبه های گردشگری هامبورگ آلمان 1
اولین کاخ شیشه‌ای در هامبورگ


معماری قدیمی و مدرن در هامبورگ مدت‌هاست نظر موافقان و مخالفان را جلب کرده و دیدگاه‌هایی مختلف در این باره ابراز می‌شوند. ساختمانی شیشه‌ای در ساحل شهر هامبورگ که در آن شرکت‌های مختلف جای گرفته‌اند.
جاذبه های گردشگری هامبورگ آلمان 1
هیولای جنگ جهانی دوم


یکی از آثار باقی مانده از جنگ جهانی دوم در هامبورگ پناهگاهی است که برای فرار شهروندان از حملات هوایی ساخته شده است. این پناهگاه امروز در نزدیکی استادیوم تیم فوتبال سنت پائولی قرار دارد. در سال ۱۹۴۷ قرار شد این پناهگاه منفجر شود، اما بعد این تصمیم عوض شد، زیرا نازی‌ها با پایان آن اعلام کرده بودند هیچ بمبی بر این پناهگاه اثر ندارد. امروز این پناهگاه مرکزی رسانه‌‌ای شده است.
جاذبه های گردشگری هامبورگ آلمان 1
قلب چپ‌گرایان آلمان


مرکز "روته فلورا" در منطقه "شانتس" قلب گروه‌های چپ‌گرا در آلمان است. این مرکز روزی تآتری بود که در سال ۱۹۸۹ از طرف گروه‌های چپ‌گرا اشغال شد. قرار بود این ساختمان را به سالنی برای اجراهای موزیکال تبدیل کنند، اما این تصمیم هم متوقف ماند. از آن زمان این مکان تبدیل شده است به مرکزی برای انواع مراسم فرهنگی و همچنین برخورد خشونت‌آمیز با پلیس هامبورگ.
جاذبه های گردشگری هامبورگ آلمان 1
شورای شهر هامبورگ


برج ۱۱۲متری شورای شهر هامبورگ در محله قدیمی این شهر همچنان خودنمایی می‌کند. این برج دومتر بلندتر از ساختمان نوساز فیلارمونی شهر است. شاید این اقدام پیروزی معماری سبک نئورنسانس آلمان بر معماری مدرن در اواخر قرن ۱۹ میلادی باشد.
جاذبه های گردشگری هامبورگ آلمان 1
کلیسای سنت میشائیلیس


ساختمان کلیسای سنت میشائیلیس که متعلق به عصر باروک است در هامبورگ می‌درخشد. این ساختمان را از بیشتر نقاط شهر می‌توان دید. این ساختمان در دورانی که دستگاه‌های مسیریاب (جی پی اس) موجود نبودند، راه به سوی شهر هامبورگ را برای دریانوردان راحت می‌کرد. امروز برج این ساختمان تنها به ردیابی برای گردشگران منطقه سنت پائولی هامبورگ تبدیل شده است.
جاذبه های گردشگری هامبورگ آلمان 1
نمای صنعتی ساحل


بسیاری از شهروندان هامبورگی عصرها پس از پایان کار روزانه به ساحل می‌آیند و به جرثقیل‌های عظمیی چشم می‌دوزند که سال‌هاست نماد این شهر هستند. آب "البه" به ندرت یخ می‌زند. نمای ساحلی البه در سال ۲۰۱۰ که سطح آب آن یخ زد. / دلگرم
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  10 جاذبه برتر گردشگری در استانبول
  مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری استانبول و کشور ترکیه
  برترین جزایر جهان برای گردشگری کدامند؟ + تصاویر
  پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا (1)
  جاذبه های گردشگری قسمت اروپایی استانبول
  جاذبه های دیدنی خیابان معروف روستاولی در تفلیس
  گردشگری/ جاذبه های گردشگری مسکو شهر مسکو پایتخت و قلب روسیه به شمار می رود. مسکو همچ
  راهنمای گردشگری کرواسی
  آنیت کبیر یکی از جاذبه های آنکارا
  ۱۰ جاذبه گردشگری لبنان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان