امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آمادگی وزارت علوم برای باز سازی زیر ساخت‌های آموزش عالی سوریه

#1
وزیرعلوم در دیدار با سفیر سوریه در تهران بر حضور ایران در بازسازی آموزش عالی سوریه تاکید کرد و گفت: ضمن دعوت رسمی برای سفر وزیر آموزش عالی سوریه به ایران، آمادگی کامل خود را برای کمک به بازسازی زیر ساخت‌های آموزش عالی این کشور اعلام می کنم.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر رضا فرجی دانا در دیدار با عدنان محمود سفیر سوریه در تهران که در محل این وزارتخانه صورت گرفت، با اشاره به پیروزی‌های درخشان ارتش سوریه در ماههای اخیر و مشارکت گسترده مردم این کشور در انتخابات ریاست جمهوری، افزود: انتخاب مجدد رئیس جمهور سوریه با آرای بالا مرحله جدیدی در تحولات این کشور محسوب می شود.

وی افزود: مشارکت بیش از هفتاد درصد مردم سوریه در انتخابات اخیر نشان داد مردم این کشور دموکراسی را راه حل مسائل این کشور می‌دانند و ما ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب مجدد بشار اسد به ریاست جمهوری، به ایستادگی و مقاومت مردم سوریه در قبال تهدیدات داخلی و خارجی افتخار می‌کنیم.

فرجی دانا ضمن ابراز تاسف از خسارات سنگینی که گروههای تروریستی به زیر ساخت‌های آموزش عالی سوریه وارد کرده‌اند، گفت: ضمن دعوت رسمی برای سفر وزیر آموزش عالی سوریه به ایران، آمادگی کامل خود را برای کمک به بازسازی زیر ساخت‌های آموزش عالی این کشور اعلام می کنم.

وی با اشاره اینکه در دیدار قبلی با سفیر سوریه، وزارت علوم موافقت خود را برای اعطای بورسیه به 280 دانشجوی سوری اعلام کرده بود، ادامه داد: ضمن آمادگی برای رفع موانع احتمالی اجرایی شدن این موافقت نامه، می توانیم بر اساس اعلام نیاز دولت سوریه تعداد این بورسیه‌ها را افزایش دهیم.

وزیرعلوم افزود: همچنین این فرصت در اختیار آموزش عالی سوریه گذاشته می شود تا اعضای هیئت علمی خود را برای گذراندن فرصت‌های مطالعاتی به ایران اعزام کند.

محمود عدنان سفیر سوریه در تهران نیز در این دیدار اظهار داشت: در فاصله شش ماهی که از دیدار وی با وزیرعلوم ایران سپری شده است تحولات به نفع مردم سوریه و مقاومت بوده و این پیروزی‌ها در قبال فداکاری مردم سوریه و دادن خون‌های زیاد و همچنین کمک‌های ملت و دولت ایران صورت گرفته است.

وی افزود: مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری علی رغم تهدیدهای گروه‌های تکفیری نشان داد مردم این کشور ادامه جریان مقاومت را حول محور رئیس جمهور این کشور دنبال می کنند.

محمود عدنان گفت: گروه‌های تروریستی تمام زیر ساخت‌های زیربنایی این کشور را که در30 سال گذشته بنا شده بود هدف قرار داده و تخریب کرده­‌اند و ازجمله زیر ساخت‌های آموزش عالی و دانشگاه‌های این کشور در جریان این حملات خسارات سنگینی متحمل شده‌اند.

وی افزود: استکبار جهانی و برخی از کشورهای منطقه آموزش عالی سوریه را مورد تحریم قرار داده‌اند و آموزش عالی سوریه به دلیل از بین رفتن زیر ساخت‌ها با چالش‌های زیادی روبه روست.

سفیر سوریه در تهران گفت : مهمترین درخواست ما از دولت ایران افزایش اعطای بورسیه در دوره‌های فوق لیسانس و دکترا و همچنین کمک به رفع نیازهای سالیانه مجموعه آموزش عالی سوریه است.

وی تاکید کرد: افزایش کمک‌ های ایران به آموزش عالی سوریه در کنار سایر ارتباطات سیاسی، تبلیغات برخی کشورهای منطقه مبنی بر کاهش و محدود بودن همکاری آموزش عالی ایران و سوریه را خنثی خواهد کرد.

محمود عدنان در پایان رایزنی خود با دکتر فرجی دانا پیشنهاد کرد در جریان سفر قریب الوقوع وزیر آموزش عالی سوریه به ایران ، طرح جامع بازسازی آموزش عالی سوریه و نیازهای سالانه آن برای استفاده از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران آماده و ارائه شود که دکتر فرجی دانا ضمن پذیرش این پیشنهاد گفت: در حد مقدورات حداکثر مساعدت را به آموزش عالی سوریه انجام خواهیم داد و این را وظیفه خود می دانیم.

گفتنی است در این دیدار مدیران حوزه همکاریهای علمی بین المللی و دانشجویی وزارت علوم نیز حضور داشتند.

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Book ♕ کتاب تیزشیم تاریخ مشاوران آموزش
Wink سریال تیر آخر { علوم و فنون ادبی}
  علوم سیاسی........ღ¸.•*` `*•.¸ ღ
  جزوه علوم و فنون ادبی ماز - حمیدرضا تاجیک
Book رشته های دانشگاهی گروه علوم تجربی(به تفکیک زیرگروه)
  جدول کلاس _شبکه آموزش سیما_چهارشنبه ۱۰ آذر ١۴٠٠
  آموزش ورود به کلاسهای مجازی {ویژه دانشجویان}
  آیا صفت‌های عالی هم می‌توانند جانشین اسم بشوند یا نه؟_ادبیات فارسی
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  "منظم‌سازی حافظه"

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان