امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

5 ترفند گردشگری حرفه ای

#1
یک گردشگر حرفه ای باید ساده ترین و موثرترین راه ها را برای مهار طبیعت بلد باشد. این چیزی است که در دنیای گردشگران حرفه ای به آن ترفندهای گردشگری می گویند. نکته های ریز کوچکی که می توانند تفاوت های بزرگی را در سفر شما ایجاد کنند.

5 ترفند گردشگری حرفه ای 1

1- دست به سر کردن مزاحمان شبانه: اگر شما هم شب ها از حضور جانوران در کنار کمپ خود ناراحت هستید به جای آلوده کردن محیط زیست با انواع حشره کش ها و تله های مختلف، کافی است ته ظرف غذا و روغن آنها را در چاله ای کوچک خالی کنید و روی آن را با مقداری خاک بپوشانید.

2- لباسشویی طبیعی: برای شست و شوی لباس ها در برنامه های چند روزه، با کندن یک حفره به شکل تشت و پهن کردن یک پلاستیک ضخیم در آن ظرفی مناسب برای شست و شوی لباس ها خواهید داشت! روشی دیگر برای شست و شوی لباس ها در برنامه های چند روزه این است که برای شستن لباس های خود، البسه را به همراه آب و مواد شوینده داخل یک کیسه نایلونی محکم ریخته و روی کوله پشتی یا در صندوق خودرو بگذارید. به این ترتیب لباس ها تا مقصد تکان خورده و خوب تمیز می شوند!

3- پاره نشدن گره قلاب هنگام ماهیگیری: برای اینکه نخ ماهیگیری از محل گره پاره نشود و ترک نخورد، بهترین راه خیس کردن نخ با آب دهان هنگام گره زدن است. این کار باعث خنک شدن نخ در محل گره زدن می شود.

4- بارانی ارزان و موثر: برای اینکه در هزینه های طبیعت گردی خود صرفه جویی کنید می توانید به جای خرید بارانی های گران قیمت، یک کیسه نایلون بزرگ در ساک خود داشته باشید. مسلما وقتی باران شروع شود قدر آن را خواهید دانست. با بریدن ته و گوشه های آن جایی برای دست ها و گردن ایجاد کنید و بپوشید.

5- چرا چادرها پس از مدتی آب می دهند؟ با اینکه شما هم مانند همه طبیعت گردان دیگر به نظافت وسایل شخصی اهمیت ویژه می دهید، چادر خود را با مواد شوینده نشویید. بلکه بهتر است برای تمیز نگه داشتن چادر خود از محلول آب و صابون استفاده کنید. این کار باعث می شود لایه ای که مانع نفوذ آب می شود از بین نرود.
پاسخ
 سپاس شده توسط Dead Silence
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دو جاذبه گردشگری ایران
  ۱۵ جاذبه گردشگری دانمارک
  در خواست نویسندگی در بخش گردشگری و توریسم و زیرشاخه ها
  ترفند های خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت
  معرفی 600 روستای نمونه گردشگری مازندران در سال 96
  ۵ روستای هدف مازندران مجهز به زیرساختهای گردشگری شدند
  مجتمع تفریحی گردشگری فرح آباد ساری
  بهترین مکان های گردشگری جهان در تابستان 96
  زیباترین مناطق گردشگری را بشناسید
  مکانهای تاریخی و گردشگری لبنان و نخجوان آذربایجان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان