امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

امام جمعه مشهد: دو تا پنج هزار نفر را در مسجد گوهرشاد به گلوله بستند

#1
امام جمعه مشهد با انتقاد از وضعیت حجاب در کشور گفت: عده‌ای بی‌حجابی را وسیله کرده‌اند تا برای خود «رای» بخرند.
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: دولت موظف است قانون عفاف و حجاب مصوب سال ۱۳۸۵ را اجرا کند.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به ۲۱ تیرماه و سالروز کشف حجاب توسط رضاخان تصریح کرد: در روز ۲۰ تیرماه سال ۱۳۱۴ مقارن با روز قیام مردم مشهد در مسجد گوهرشاد برای مقابله با سیاست بی‌حجابی اجباری رضاخان، ۲ تا ۵ هزار نفر در شبستان مرحوم تبریزی در کنار ایوان مقصوره به گلوله بسته شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: بعد از کشتار مردم ۵۶ کامیون، اجساد کشته‌ها را از مسجد گوهرشاد به گودال خشت مالا واقع در باغ خونین در خیابان دانش غربی و خیابان عنصری بردند و در گور دسته‌جمعی به خاک سپردند.
 
علم‌الهدی به گلوله بستن مردم بی‌گناه و متدین مشهدی را سیاست مقابله رضاخان با بی‌حجابی اعلام کرد و افزود: بی‌حجابی برای یک جریان سیاسی که می‌خواهد دین را براندازی کند یک برنامه قوی است.
 
امام جمعه مشهد عنوان کرد: طی واقعه کشف حجاب توسط رضاخان بیش از ۱۵۰ نفر از علمای بزرگ بازداشت و روانه زندان شدند اما هیچ کس عکس‌العملی نشان نداد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دلیل این امر آن بود که رضاخان مدعی بود کسانی که موافق با حجاب هستند، مخالف نوسازی و پیشرفت کشور هستند و نمی‌گذارند ایران پا به پای دیگر کشورهای توسعه به پیشرفت نایل شود.
 
وی عنوان کرد: با چنین سیاست‌هایی بود که مردم با تبلیغات سوء رضاخانی همراه شدند، کاری که هم اکنون در کشور انجام می‌شود، زیرا کسانی که از حجاب دفاع می‌کنند به عنوان افراد غیرمعتدل و افراطی شناخته می‌شوند.
 
علم‌الهدی با اشاره به ابلاغیه دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر آزاد گذاشتن دانشجویان در انتخاب پوشش تصریح کرد: وقتی به ابلاغیه دانشگاه آزاد معترض می‌شویم، آنان مدعی می‌شوند این ماجرا یک طوفان سیاسی بر ضد دانشگاه است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چه طوفان سیاسی بر ضد دانشگاه آزاد است. این دانشگاه یک میلیون و چند صد هزار دانشجو را تربیت می‌کند، ما تنها مخالف بی‌بند و باری و بی‌حجابی در یک فضای آموزشی هستیم.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تصاویر/ زنی که از ایران 60 هزار دلار غرامت گرفت
  نامه امام موسی‌صدر به شاهزاده آل‌سعود
  (تصاویر) قدیمی‌ترین عکس‌ها از حرم امام رضا(ع)
  مشهد در قاجار
  جنایتکارانی که فراموش شدند/ ۱۵ هزار بمب در ۱8 دقيقه
  خاطره عسگراولادی از پیش‌بینی امام
  روزشمار برخی مبلرزات امام خمینی
  ارادت شاهان قاجار به امام حسین
  ناگهان گلوله شلیک می‌شود
  راه های ایالات غرب خراسان به سوی نیشابور مقارن ورود امام رضا (ع)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان