امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

یاسوج؛ پایتخت طبیعت ایران، سرزمین بلوط

#1
یاسوج پایتخت طبیعت ایران است. شهر آریوبرزن. همانجا که همچون نگینی در پای دنای همیشه استوار و بلوط های هزار ساله آرمیده است. گاهی که دلت از هیاهوها و روزمرگی ها می گیرد، اینجا بهترین مکانی است که می توانی دغدغه هایت را فارغ از بایدها و نبایدها و نبایدها به فراموشی بسپاری و دلت را با طبیعت گره بزنی

یاسوج؛ پایتخت طبیعت ایران، سرزمین بلوط 1

طبیعت بکر و زیبای دامنه های دنا، جوش و خروش رودخانه ها و آبشارها، نغمه فراموش شده پرندگان و صدای هلهله باد در گندمزارها، گوشه ای از زیبایی های بی نظیر شهر یاسوج است. گرداگرد این شهر را رودهای خروشان بشار و مهریان و کوه های سر به فلک کشیده دنا با پوشش جنگل های بلوط و بنه فرا گرفته است به طوری که برخی این منطقه را شمال جنوب می نامند.

یاسوج؛ پایتخت طبیعت ایران، سرزمین بلوط 1

اینجا طبیعت همه چیز را برای زیستن در یک هوای پاک و به دور از دلمردگی مهیا کرده از بابونه ها و گندمزارها، شالیزارها و باغ ها و آبشارهای سر به زیر و خروشان. باغ های زیبا، تالاب های طبیعی، غارها و اشکفت ها، چشمه های متعدد، دریاچه های طبیعی در دل کوهستان های بزرگ و دامنه های مناسب اسکی و ورزش های مفرح زمستانی تنها بخشی از زیبایی هایی است که پایتخت طبیعت ایران را شگفت انگیز و زیبا ساخته است.

یاسوج؛ پایتخت طبیعت ایران، سرزمین بلوط 1

موسیقی این دیار که قدمتی دیرینه دارد از دیگر زیبایی هاست که غبار دل را می زداید و رواج را صیقل می دهد و رقص های محلی عشایر زینت بخش این موسیقی سنتی و زیبا است. شهر یاسوج به دلیل جاذب های طبیعی و گردشگری به عنوان پایتخت طبیعت ایران شناخته شده است.

این شهر با زیبایی های چشمنواز همچون قطعه حریری سبز در دامنه های دنای شرقی قرار گرفته و به واسطه این زیبایی ها و آب و هوای مطبوعش، هر ساله در فصل بهار و تابستان، پذیرای گردشگران و علاقمندان به طبیعت است.

دیدنی های شهر

- آبشار یاسوج که در پنج کیلومتری شمال یاسوج قرار دارد، دارای هوایی مطبوع و آبی خنک و گوارا است که سالانه میزبان مردمانی است کهب رای لحظه ای آرامش در سایه سار درختان سر به فلک کشیده اش می آسایند و مهمانش می شوند.

یاسوج؛ پایتخت طبیعت ایران، سرزمین بلوط 1

- مکان تفریحی تنگ گنجه ای که در 10 کیلومتری شمال غربی یاسوج قرار دارد، منطقه ای است خوش آب و هوا با رودخانه ای زلال و پوشیده از جنگل که در دل کوه های دنا می جوشد و نوازشگر چشمان گردشگران در بهار و تابستان است.

یاسوج؛ پایتخت طبیعت ایران، سرزمین بلوط 1

- پارک جنگلی یاسوج یکی دیگر از زیبایی های بکر و روح نوازی است که با 800 هکتار وسعت بزرگترین پارک جنگلی در جنوب کشور است. این پارک در شمال شهر یاسوج قرار داشته و انبوه درختان بلوط، بادام کوهی، ارزن، کیکم، بنه و زالزالک در آن، سایه مهرشان را بر سر هر غریبه ای می گسترانند.

یاسوج؛ پایتخت طبیعت ایران، سرزمین بلوط 1

- دریاچه سد «شاه قاسم» تابلویی زیبا از آبی آسمان و سبزی درختان و آبی رودخانه هاست که در پنج کیلومتری جنوب شهر یاسوج بر دامنه کوه نقش بسته است.

یاسوج؛ پایتخت طبیعت ایران، سرزمین بلوط 1

- تنگ مهریان در شمال شهر یاسوج قرار داشته و رودخانه زیبای مهریان از آن می گذرد. آب و هوای مطبوع این تنگه جان هر رهگذری را تازگی می بخشد و برخی از پژوهشگران تاریخ باستان معتقدند، آریو برزن سردار ایرانی در این مکان راه را بر لشکر اسکندر مقدونی بسته است.

یاسوج؛ پایتخت طبیعت ایران، سرزمین بلوط 1

- پیست اسکی کاکان یاسوج از دیگر جاذبه های زمستانی این شهر است که در گردنه «باباحسن» و با ارتفاع برفی حدوددو متر در 15 کیلومتری شمال شهر یاسوج قرار دارد.

یاسوج؛ پایتخت طبیعت ایران، سرزمین بلوط 1
پاسخ
 سپاس شده توسط مهربان ترین دختر دنیا
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Rainbow سرزمین موجهای ابی
  آبشارهای شیرآباد گلستان | سقوط مکرر آب در طبیعت+ تصاویر زنده
  طبیعت ماسال و اولسبلنگاه
Star چرا تهــران پایتخت شد ؟!
  سفر به پایتخت لواشک ایران
  طبیعت زیبای روستای میلاش رودسر (عکس)
  آشنایی با جنگل ارسباران در دل طبیعت آذربایجان
  تصاویری زیبا از پل طبیعت، زیباترین پل عابر شهر تهران
  «سرفاریاب» سرزمین چشمه جوشان
  چشمه قیر روان از عجایب طبیعت ایلام

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان