امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تولید کاتالیست های ارزان و زیست سازگار !

#1
پژوهشگران کانادایی کاتالیست‌هایی از جنس نانوذرات آهن تولید کردند. این کاتالیست علاوه بر ارزان‌تر بودن و زیست‌سازگار بودن، تولید کاتالیست های ارزان و زیست سازگار ! 1کارایی بیشتری نیز دارد. در این کاتالیست نیاز به لیگند، ترکیبات گران‌قیمت مورد نیاز برای ایجاد خاصیت کاتالیستی، به‌شدت کاهش یافته است.

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه تورنتو موفق به تولید کاتالیست‌های نانوذره‌ای مبتنی بر آهن که زیست سازگار است، شدند. این کاتالیست‌ها می‌توانند همانند کاتالیست‌های سمی و گران‌قیمت مبتنی بر فلز کار کنند. جسیکا سوننبرگ، دانشجوی دکترا و نویسنده مقاله‌ای در نشریه  Journal of the American Chemical Society ، می‌گوید تولید مواد صنعتی سازگار با محیط‌زیست موضوع بسیار مهمی است که باید برای تولید آنها کوشش شود. کاتالیست‌های آهن نه تنها سمیت کمتری دارند، بلکه ارزان‌تر بوده و کارایی بالاتری دارند.

این پروژه با رهبری روبرت موریس، مدیر دپارتمان شیمی دانشگاه تورنتو، انجام شده است که در آن مراحل مختلفی وجود دارد. این گروه تحقیقاتی در مرحله اول به‌دنبال اثبات حضور آهن هستند. در قدم بعد، پژوهشگران با استفاده از میکروسکوپ الکترونی تلاش دارند تا تشکیل نانوذرات را در حین کاتالیز کردن به اثبات برسانند. قدم بعد آن است که ثابت کنند نانوذرات آهن دارای خاصیت کاتالیستی است. برای این کار آزمایش‌های سمی کردن پلیمرها انجام گرفت که نشان داد که تنها اتم‌های آهن موجود در سطح نانوذرات از نظر کاتالیستی فعال هستند.یک چالش هنوز باقیمانده است. سوننبرگ می‌افزاید کاتالیست‌ها، حتی کاتالیست‌های آهنی که در این پروژه تولید شده است، دارای یک مشکل بزرگ هستند، این مشکل آن است که هنوز کاتالیست‌ها نیاز به لیگندهای آلی گران‌قیمت دارند- لیگندها ترکیباتی هستند که به اتم‌های مرکزی در ترکیبات شیمیایی می‌چسبند- لیگندها برای ایجاد خاصیت کاتالیستی ضروری هستند. نتایج یافته ما نشان می‌دهد که نانوذرات سطحی می‌توانند فرصت‌هایی برای استفاده از نسبت کمتری از ترکیبات گران‌قیمت فراهم کنند. با چنین کاری هزینه تولید کاتالیست‌ها به‌شدت کاهش می‌یابد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست بهترین شرکت ‌های تولید محتوا در ایران
  تولید سیمان پاک با استفاده از خاکستر آتشفشانی
  چگونه بلیط ارزان قیمت هواپیما بخریم؟
  وجود حیات در فضا؛ 5 ادعای مهم درباره زیست فرازمینی
  تولید سیاه‌ترین ماده جهان
  تولید چشم آزمایشگاهی حساس به نور با سلولهای بنیادی
  استفاده از ته سیگار برای تولید آجر!
  تولید زبان برنامه‌نویسی برای مدارهای بیولوژیکی
  تولید چوب به شفافی شیشه!
  گوشت ضد سرطان تولید شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان