امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شفاف شدن پوست با ماسک های عسل

#1
شفاف شدن پوست با ماسک های عسل
شاید تا به حال از خواص عسل زیاد شنیده باشید . منظورم خواص خوراکی و مزایای تغذیه ای آن نیست . بد نیست بدانید عسل اثرات معجزه آسایی بر پوست دارد . معمولا در در دستور ماسک های مختلفی که برای صورت توصیه می شود ، عسل هم وجود دارد . درست است که در هنگام استفاده پوست چسبناک و غیر قابل تحمل می شود ، اما شادابی و تمیزی که بعد از شست و شو به جای می ماند ، شما را وسوسه می کند تا باز هم از آن استفاده کنید . اصولا سالم ترین ماسک های صورت آنهایی هستند که در منزل و توسط خود شما تهیه می شوند . چرا که در تهیه آنها از مواد صد در صد طبیعی و بدون هیچ ماده ی افزودنی استفاده می کنید . قبل از گذاشتن ماسک روی صورت باید کاملا بقایای کرم ها و مواد آرایشی را با پنبه ی آغشته به ماده ی پاک کننده از صورت خود پاک کنید . سپس پوست صورتتان را با آب ولرم و صابون بشویید و ماسک را به صورت دورانی با حرکات دست از اطراف بینی و لب به سمت گونه ها بزنید . همچنین پیشانی و چانه را نیز با ماسک بپوشانید . اطراف چشم و لب ها را خالی نگه دارید . اگر ماسک بعد از 20-15 دقیقه اثرات خود را گذاشته و باید شسته شود ، به آرامی مواد را با آب ولرم از صورت خود پاک کنید . مطلقا به هنگام پاک کردن ماسک از صابون استفاده نکنید . می توانید در هنگامی که ماسک بر صورت دارید ، ورزش های آرام بخش یا حرکات یوگا انجام دهید . شادابی و لطافت پوست همراه با آرامش روحی ارمغان این 30 دقیقه برای شماست .

ماسک عسل و ماست

دو قاشق ماست و یک قاشق عسل را با هم مخلوط کنید . این مایع را به نحو ذکر شده روی پوست بگذارید و بعد از 20-15 دقیقه شست و شو دهید . عسل علاوه بر خاصیت ضدعفونی باعث باز شدن منافذ پوست و خروج جوش های سر سیاه خواهد شد . همچنین ماست با حفظ تعادل اسیدی پوست به شادابی آن و جلوگیری از جوش های چرکی کمک خواهد کرد .

ماسک سیب و عسل
سیب را بشویید و همراه پوست رنده کنید . یک قاشق عسل را روی آن بریزید ، کاملا مخلوط کنید و به عنوان ماسک روی صورت بگذارید . این ماسک نیز اثرات نرم کنندگی و ضد آکنه دارد .
ماسک هلو ، زردآلو و عسل
هلو و زردآلو را همراه با پوست له کنید و با یک قاشق عسل ، مایعی خوشبو و مفید برای انواع پوست ها تهیه کنید .

ماسک خیار ، عسل و لیمو ترش
خیار را با پوست رنده کنید . دو عدد لیمو ترش را درون آن بچکانید و یک قاشق عسل نیز به آن اضافه کنید . می توان از رنده شده ی پوست لیمو هم در ماسک استفاده کرد . خیار باعث سفتی پوست و جلوگیری از افتادگی ، خنک کنندگی و کاهش چین و چروک می شود .

ماسک موز و عسل
مخلوط موز له شده و دو قاشق عسل ، ماسک بسیار مناسبی جهت پوست های خشک است . در زمستان که دست ها نیز اغلب پوسته پوسته و خشک می شوند می توانید از این ماسک برای دستان استفاده کنید . همچنین اضافه کردن یک قاشق پودر جوانه ی گندم به این ماسک اثر آن را بیشتر خواهد کرد .

ماسک عسل و گلیسیرین و جوانه ی گندم
یک سفیده ی تخم مرغ را کاملا بزنید . یک قاشق عسل ، یک قاشق جوانه ی گندم و چند قطره گلیسیرین و یکی دو قطره آب لیمو ترش برای بهتر شدن عطر ماسک به آن اضافه کنید . این مایع به صورت مخلوط کرم رنگی درمی آید که اثرات فوق العاده ای در نرمی و لطافت پوست دارد .
عسل علاوه برداشتن خواص دارویی، می‌تواند به عنوان ماسکی مفید در شفافیت و شادابی پوست صورت به کار رود.عسل یکی از بهترین نعمت‌های الهی و فرآورده‌های طبیعی است که اهمیت آن ده‌ها هزارسال پیش شناخته شده است.
 عسل به دلیل داشتن انواع ویتامین‌ها و مواد قندی می‌تواند به عنوان ماسکی برای شفافیت و شادابی پوست به‌کار می‌رود.طبق مطالعات پیشین عسل در آرایش و زیبایی نیز سابقه ی دیرینه دارد و در ترکیب بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌ها نیز به کار می رود.ترکیب دو قاشق عسل صاف شده با شیر ولرم و مالیدن آن بر روی پوست به مدت20دقیقه، شفافیت و طراوت پوست صورت را به شما هدیه می‌کند.
گفتنی است عسل سرشار از ویتامین‌های B1 ،B2 ، B6 ‌، A است و وجود ازت و مواد قندی نیز، آن را در گروه غذاهای کامل جای داده است.امروزه در بیشتر کرم‌ها و ماسک‌های محافظت کننده ی پوست، عسل به کار رفته است. البته قابل ذکر است، عسل هنگامی می‌تواند در بازسازی سلول‌های پوست مفید باشد که در آن از قند و شکر استفاه نشده باشد(یعنی عسل طبیعی باشد)، زیرا وجود این مواد غیرطبیعی نه تنها در بازسازی پوست اثری ندارد، بلکه در دیر جوش خوردن ضایعات پوستی هم نقش دارد.





روش تهیه 5 ماسک عسل برای سلامتی پوست صورت
 
اخطار:اگر شما به هر کدام از مواد تشکیل دهنده ماسک های صورت حساسیت دارید قبل از اعمال آن بر صورتتان مقدار کمی از آن را بر روی بازوی خود بمالید و مدتی صبر کنید و اگر نشانه های حساسیت مثل قرمز شدکی، جوش قرمز و غیره ایجاد شد ماسک را بر صورت خود اعمال نکنید.

ماسک صورت اول: ماسک عسل و دارچین
این ماسک برای مقابله با جوش صورت عالی هست و برای پوست های دیگر هم استفاده می شود.
ترکیبات: پودر دارچین( 3قاشق چایخوری) و عسل به مقدار لازم برای صورتتان
روش تهیه و استفاده: دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا یک مرهم قابل استفاده  به دست آید. شما می توانید ماسک را در نواحی جوش زده و یا کل صورت اعمال کنید بهتر است این ماسک را قبل از خواب استفاده کنید و صبح زود با آب ولرم ان را شستشو دهید. این ماسک جوش صورت باید برای دو هفته مورد استفاده قرار بگیرد.
نکته: این ماسک نتایج خیلی خوبی برای جوش دارد اما شما باید صبور باشید چون نتایج آن به صورت انی نیستند.
حقایق: عسل و دارچین هردو خاصیت ضدمیکروبی دارند و برای پوست مفیدند.
تذکر: خیلی از افراد نسبت به دارچین حساسیت دارند و ممکن است افراد با پوست های حساس دچار علایم آلرژی شود پس حتما قبل از استفاده، آن را بر روی نقطه دیگری از پوستتان امتحان کنید.

ماسک صورت دوم: ماسک آلوئه ورا و عسل
این ماسک یکی بهترین ماسک های صورت برای پوست می باشد. مخصوصا برای کسانی که صورت های خیلی حساس دارند.
ترکیبات: یک قاشق مرباخوری ژل آلوئه ورا، یک قاشق مرباخوری عسل
روش تهیه و استفاده: مواد تشکیل دهنده را به خوبی هم بزنید تا یک مخلوط همگن به دست آید. و آن را به آرامی روی صورتتان بمالید و بعد از خشک شدن ماسک آن را بشویید.
نکته: آلوئه ورا به خاطر خواص مفیدی که برای پوست دارد مشهور است و ترکیب آن با عسل معجزه می کند.

ماسک صورت سوم: ماسک صورت عسل و سیب
این ماسک برای شادابی پوست بسیار مفید است و مواد تشکیل دهنده آن سالم و طرز تهیه آن آسان می باشد.
ترکیبات: یک سیب، 4 یا 5 قاشق چایخوری عسل و آب ولرم
روش آماده سازی: هسته های سیب را خارج کنید و آن را در یک مخلوط کن با  عسل به خوبی مخلوط کنید تا یک مخلوط همگن به دست آید.
روش استفاده:  یک لایه نازک از ماسک را بر صورت خود اعمال کنید و بعد از حدود 15 دقیقه ماسک را با آب ولرم شستشو دهید.
نکته زیبایی: ماسک صورت عسل و سیب موثرتر خواهد بود اگر ترکیبات آن تازه و طبیعی باشند. بهتر است فقط مقداری که برای یک بار مصرف نیاز دارید تهیه کنید چون این ماسک به راحتی تهیه می شود.
حقایق: سیب به دلیل داشتند گلیکولیک اسید باعث تمیزی پوست و شادابی آن می شود. عسل هم به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدان و خاصیت ضدمیکروبی میکروب ها و رادیکال های آزاد را از بین می برد و باعث توقف پیشرفت جوش صورت می شود.

ماسک صورت چهارم: ماسک صورت ماست و عسل
این ماسک هم برای درمان جوش صورت مورد استفاده قرار می گیرد و برای پوست های مختلف به کار می رود.
ترکیبات: 2 قاشق مرباخوری شیر تازه، 2 قاشق مرباخوری عسل، آب یک لیموترش تازه، یک قاشق مرباخوری عسل
روش تهیه و استفاده: همه مواد را داخل یک ظرف به خوبی هم بزنید تا یک مخلوط همگن به دست آید. یک لایه نازک از مخلوط را بر صورت و گردن خود به آرامی بمالید چند دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود بعد یک لایه دیگر روی پوستتان بمالید  برای ده دقیقه صبر کنید و ماسک را با آب ولرم شستشو دهید.
نکته زیبایی: این ماسک را 3 تا 4 بار در هفته استفاده کنید و بهتر است که همان وقتی می خواهید از ماسک استفاده کنید آن را تهیه کنید.
حقایق: سیتریک اسید موجود در لیمو  و شیر با عث تمیز شدن پوست می شود. ماست باعث نرم شدن پوست و لیمو باعث خشک شدن پوست می شود پس اگر شما پوست خشکی دارید از لیمو در تهیه ماسک ها استفاده نکنید.

ماسک صورت پنجم: ماسک عسل و سفیده تخم مرغ
این ماسک برای پوست های خشک مناسب است.
ترکیبات: سفیده یک عدد تخم مرغ، یک قاشق مرباخوری عسل، یک قاشق مرباخوری روغن زیتون
روش تهیه و استفاده: مواد را به خوبی هم بزنید تا یک مخلوط مناسب برای استفاده به دست آید. ماسک را بر روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه صبر آن را با آب ولرم شستشو دهید.
نکته: اگر صورت خیلی خشکی دارید از روغن زیتون بیشتری استفاده کنید.


نظر و سپاس یادت نره
عزیـزَمـ رَفـتـﮯ [ ? ]

لُـطـفـاً هَـمِـﮧ چـیـو بـا פֿـوבِتـــــ …
وَر בار بُـرو …
بَـعـבﮮ مـیـاב مـیـبـیـنِـﮧ
نـاراפَـتـ مـیـشِـﮧ [ ] ..


پاسخ
 سپاس شده توسط bahare_021
آگهی
#2
نقل قول: ماسک صورت چهارم: ماسک صورت ماست و عسل

ترکیبات: 2 قاشق مرباخوری شیر تازه، 2 قاشق مرباخوری عسل، آب یک لیموترش تازه، یک قاشق مرباخوری عسل


ماستُ نداره توی ترکیباتش، همش عسله Undecided

ببین کدومش 2تا قاشقِ کدوم یکی درستش کن بیزحمتShy
شفاف شدن پوست با ماسک های عسل 1
پاسخ
 سپاس شده توسط الهه 1379


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  راز اندام لاغر و پوست صاف چینی ها
  ترفند بیرون کشیدن خار کاکتوس از پوست و ...
  ویتامینی که پوست صورت را پر از جوش می کند !!
  یک قدم تا زیبایی پوست با ماسک گلیسیرین
  با این گلهای معطر ماسک زیبایی تهیه کنید + دستور
  نکات مراقبت از پوست مخصوص خانم ها و آقایون شاغل
  مشکلات رایج پوست و موی نوجوانان
  10 مواد غذایی مضر که پوست را زشت و پیر می کند
  بوتاکس طبیعی پوست صورت در خانه با میوه هایی پرخاصیت
  علل و درمان های طبیعی برای رفع غده چربی زیر پوست یا همان لیپوم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان