امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هاشمی: نگاه به نشریات دانشجویی باید تشویقی و حمایتی باشد

#1
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه نگاه نسبت به نشریات دانشجویی باید تشویقی و حمایتی باشد، در عین حال اظهار کرد: کمیت و کیفیت نشریات دانشجویی باید افزایش یابد.

دکتر سید ضیاء هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره برنامه های وزارت علوم در حوزه نشریات دانشجویی اظهار کرد: درخصوص نشریات دانشجویی برنامه‌های تشویقی را در نظر گرفته ایم. معتقدیم هم کمیت و هم کیفیت این نشریات باید افزایش پیدا کند و در این راستا نیز برنامه‌های مهمی داریم. یکی از این برنامه‌ها برگزاری جلسات و گفتگوهایی با مسئولین دانشگاه و تشکل‌ها خواهد بود که خود بنده نیز در جلسات حضور خواهم داشت تا ارتباط با مدیران در سطح دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند.

وی افزود: همچنین سعی شده است تا فضای عمومی موجود برای فعالیت نشریات بهبود پیدا کند. متاسفانه در مواردی به خاطر مساله‌ای جزیی، نشریه‌ای توقیف شده بود. این نگاه مورد قبول ما نیست. نگاه نسبت به نشریات باید نگاه تشویقی و حمایتی باشد و اگر ضعف‌ها و اشتباهاتی وجود داشت، به شکل مناسب تذکر داده شود و برخوردهای سنگین منحصر به موارد خاص و ضروری باشد.

معاون فرهنگی وزارت علوم درخصوص آیین نامه نشریات نیز اظهار کرد: در گذشته هم این مساله بوده که اگر بخش‌هایی از آیین نامه ها ضعف هایی داشته باشد در هیات مرکزی نظارت بر نشریات دانشجویی این ضعف‌ها رفع شود. اما در سطح دانشگاه‌ها نیز هیئت نظارت بر نشریات وجود دارد که سعی داریم در تعامل با آنها نشریات را تقویت کنیم.

وی درباره اینکه چه دانشگاه‌هایی در زمینه نشریات قوی‌تر عمل کرده‌اند طبیعتا دانشگاه‌های بزرگ موفقیت بیشتری داشته‌اند؛ اما دانشگاه‌های کوچک نیز به فراخور توانایی‌هایشان وضعیت خوبی دارند، اما توقع ما از دانشکده های علوم انسانی توقع بیشتری است.

واکنش معاون فرهنگی وزیر علوم به اکران فیلم من روحانی هستم
هاشمی درباره اکران گسترده فیلم من روحانی هستم در دانشگاه ها گفت: فعالیت گروه ها و تشکل ها در دانشگاه‌ها بایستی با نظر شورای فرهنگی و هئیت نظارت بر تشکل‌ها انجام شود. البته نگاه ما این است که هیئت نظارت بر تشکل ها حتی الامکان از فعالیت‌ها حمایت کند، اما این همراهی و حمایت باید در چارچوب قانون باشد و انجام رفتارهای خارج از حوزه نظارت که خلاف قانون است به نظر ما یک حرکت ضد فرهنگی است. در مورد پخش فیلم نیز توصیه ما به دانشگاه‌ها این بوده که دقت داشته باشند و با نظارت دقیق اجازه عمل به فعالیت‌های غیرقانونی ندهند و صرفا فعالیت‌های قانونی را تشویق کنند.

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش تحصیلات دانش آموزی و دانشجویی
  برای بی دقتی هایی که در محاسبات داریم باید چه کار کنیم؟
  چرا باید پایه دوازدهم رو با دروس پایه بخونیم؟!
  شیمی و زندگی سینتیک در نگاه کنکوری
  چجوری باید زمانمون رو داخل آزمون‌ها و کنکور مدیریت کنیم؟
Shocked یه معلم خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشه؟بیاتو جواب بده
  پذیرش دکتری پژوهش محور در علوم انسانی باید تغییر کند
  تدریس واحد درسی مهارت های زندگی دانشجویی ابلاغ شد
  میزان وام های دانشجویی افزایش یافت
  تعیین سرفصل و محتوای آموزشی درس مهارتهای زندگی دانشجویی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان