امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شهـر پردیس

#1
موقعیت شهر
شهر پردیس واقع در شهرستان پردیس و در فاصله 18کیلومتری شرق پایتخت و درحاشیه محور تهران – آبعلی قراردارد . محدوده آن حدود 4200 هکتار و ارتفاع متوسط آن از سطح آبهای آزاد جهان حدود 1800 متر می باشد .
حریم شهر
حریم شهر پردیس با مساحتی حدود 90 کیلومتر مربع از غرب ، با حوزه بخشداری جاجرود هم مرز، از شمال منطبق برمرز حوزه شهرستان شمیرانات است و با قله های موجود و حوزه های آبریز که بسمت بستر شهر جهت گرفته اند ، مشخص شده است . این محدوده درشرق به محدوده قانونی شهر بومهن ، روستای کرشت و رودخانه آب انجیرک محدود شده است و در جنوب از منطقه میانک ، تنگه کبود ، بسمت روستای کمردامتداد یافته است . درون این محدوده روستاهای باغکمیش -اصطلک و واصفجان قرار دارند .
پست ترین نقطه حریم شهر بستر رودخانه آب انجیرک در جنوب باغکمیش به ارتفاع 1430 متر ، بلندترین نقطه در شمال غربی شهر ، رشته کوه “آرا ” به ارتفاع 2480 متر است ، منطقه مذکور دارای اقلیم نیمه سرد سیری بوده و میانگین بارش سالانه آن حدود 350 میلی متراست
تاریخچه تاسیس شهر و شهرداری پردیس
سیاست ایجاد شهرهای جدید با هدف مهار رشد بی رویه جمعیت و کنترل مهاجرت به شهرهای بزرگ ، بویژه تهران بر اساس مصوبه مورخ 20 / 12 / 1364 هیئت محترم وزیران اتخاذ گردید بر همین اساس در تاریخ 23 / 12 / 1368 شهر جدید پردیس در کنار محور تهران – مازندران در محلی موسوم به ” آب انجیرک ” تصویب گردید که به دلیل نزدیکی آن به شهر تهران از اهمیت ویژه ای بر خوردار است .
شهـر پردیس 1
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
آگهی
#2
ممنون
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان