امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فیزیک‌پیشگان آمریکایی از کشف قویترین شواهد وجود ذره گریزپای«هیگز» خبر دادند !

#1
فیزیک‌پیشگان آمریکایی از کشف قویترین شواهد وجود ذره گریزپای«هیگز» خبر دادند ! 1
فیزیکدانان «آزمایشگاه شتاب‌دهنده ملی فرمی» در ایلینویز آمریکا از نزدیکی شواهد خود برای اثبات وجود ذره گریزان «بوزون هیگز» خبر داده‌اند که جرم و نظم را به جهان آورده است.

به گزارش سرویس علمی خبرگزری دانشجویان ایران(ایسنا)، البته بقایای به وجود آمده از چندین تریلیون برخورد بین پرتوهای پروتون و ضد پروتون در 10 سال اخیر در شتاب‌دهنده متوقف‌شده «تواترون» در خارج از شهر شیکاگو هنوز شواهد علمی کافی برای اثبات کشفیات محققان شتاب‌دهنده ملی فرمی را به دست نداده است.

بقایای برخوردی مشابه نشانگر وجود ذره هیگز همچنین ممکن است متعلق به دیگر ذرات زیراتمی باشد.

روز چهارشنبه فیزیکدانان شتاب‌دهنده مرکز تحقیقات هسته یی اروپا(سرن) در نزدیکی ژنو قرار است به اعلام نتایج خود از شکار ذره بوزون هیگز بپردازند. سرن جایگاه قویترین شتاب‌دهنده ذره جهان موسوم به برخورددهنده بزرگ هادرونی است.

راب روزر، فیزیکدان آزمایشگاه فرمی اظهار کرد: این بهترین سوال موجود در حال حاضر است. داده‌های «تواترون» با قدرت به موجودیت بوزون هیگز اشاره داشته اما از نتایج آزمایشات «برخورددهنده بزرگ هادرونی» در اروپا برای تایید این اکتشاف استفاده خواهد شد.

فیزیکدانانی که با آزمایشگاه فرمی مرتبط نیستند نیز خوش‌بینی محتاطانه خود را از امکان کشف نهایی این ذره اعلام کرده‌اند.

دان تووی، استاد فیزیک ذرات در دانشگاه شفیلد گفت: به نظر می رسد که این نشانه‌های جالب از تواترون از نتایج به دست آمده توسط برخورددهنده بزرگ هادرونی که سرن در ماه دسامبر اعلام کرد، حمایت می‌کند. این نتایج از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که آنها از یک شیوه کاملا متفاوت و مکمل برای جست‌وجوی ذره بووزون هیگز استفاده می‌کنند. این مساله به ما اطمینان بیشتری داده که آنچه می‌بینیم در حقیقت شواهدی از فیزیک جدید به جای یک اشتباه آماری است.

با این حال هیچ‌کس آماده اعلام پیروزی نیست. تووی افزود: ما باید تا چهارشنبه و جدیدترین نتایج برخورددهنده بزرگ هاردونی پیش از ارائه یک تصویر کامل صبر کنیم.

اگرچه جیمز گیلیز، سخنگوی سرن نتایج آزمایشگاه فرمی را نتایج خوبی خوانده، به سرعت افزوده است: دیدن چگونگی همراهی این نتایج با نتایج سرن در روز چهارشنبه بسیار جالب خواهد بود. طبیعا به عنوان داور نهایی خواهد بود و ما باید تا پیش از اطمینان از کشف ذره بوزون هیگز کمی صبور باشیم.

به گزارش ایسنا، تام لکامپته، دانشمند آزمایشگاه ملی آرگونه که برای سرن کار کرده و از نتایج آگاه است،‌اظهار کرده که اطمینان دارد ذره هیگز وجود یا عدم وجود خود را امسال به نمایش خواهد گذاشت.

وی اما فاش نکرد که آیا نتایج برنامه‌ریزی شده برای اعلام در روز چهارشنبه قطعی خواهد بود یا خیر.

لکامپته گفت: می‌دانم که سال 2012 سال حتمی برای اعلام نظر در خصوص وجود ذره بوزون هیگز است اما نمی‌توانم بگویم که ماه ژوئیه(ماه میلادی جاری)، ماه موعود است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  “فیزیک کوانتوم” واقعیت را به چالش می‌کشد!
  روش ارتباط با اجنه و ارواح-و پی بردن به زندگی و وجود انها.
  نا همسان گرید(فیزیک)
  ۹ راز بزرگ حل نشده در فیزیک
  آیا سفیدچاله‌ وجود دارد؟
Question یک دانستنی جالب! آیا واقعا زمان وجود دارد؟
  یک دستگاه جدید شاید شواهد حیات ِ بیگانه را کشف کند
  ۱۰ معادله برتر فیزیک
  هفت کشف مبهوت کننده علم فیزیک
  اکتشاف کوانتومی جالب در دنیای فیزیک مواد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان