امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نباید اجازه دهیم بحث‌های فرقه‌ای و قومی محیط امن دانشگاه‌ها را به درگیری برساند

#1
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های فرهنگی را جلوگیری از ایجاد تخاصم بین مذاهب مختلف در دانشگاه‌ها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجید قریشی در گردهمایی معاونان فرهنگی دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه معاونان فرهنگی با استفاده از پایه‌هایی که انقلاب اسلامی ایجاد کرده طرحی نو در حوزه حکومت‌داری، اخلاق و مبارزه با ظلم در دنیا ارائه می‌کند اظهار کرد:‌ دانشجویان محل تولید علم و اندیشه در جهانند و اهمیت کار شما بر خودتان پوشیده نیست همانطور که مقام معظم رهبری این حوزه را تعبیر به تنفس هوا کردند.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم استقلال تصریح کرد: استقلال به معنی این نیست که ما هر چیز کوچکی را خودمان بسازیم بلکه منظور استقلال در اندیشه،‌ باور و ... است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ازدواج از مسائلی است که در حال تئوریزه شدن است گفت:‌ افرادی نیز در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و به این موضوع دامن می‌زنند. مثلا یکی از آقایان می‌گوید من پنج دلیل دارم که ازدواج امری نادرست و غیراخلاقی است آیا این فرد باید بیاید در جمع دانشجویان راجع به این مسائل صحبت کند یا مثلا آقایی می‌گوید من در این کشور نه اخلاقیات سراغ دارم و نه معنویات و تمام اینها در اسکاندیناوی است. آیا این دوری از استقلال نیست؟

قریشی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی کشور باید وظایف خود را اعم از ایجابی و سلبی در این زمینه انجام دهند،‌ به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: نباید از نقد هراسید اما نقادی غیر از جنجال آفرینی و تهمت است. ما کشور اسلامی هستیم و نباید در مقابل نقد واکنش نشان دهیم.

وی با بیان اینکه ما و شما عضو جبهه‌ای هستیم که هم باید فرزندانمان را در برابر آسیب‌های فرهنگی حفظ و هم کمک کنیم که آنها در مسیر تعالی حرکت کنند اظهار کرد:‌ مثل یک گیاه ما باید هم زمینه رشد او را فراهم کنیم و هم از رویش علف‌های هرز در کنارش جلوگیری کنیم بنابراین آزادی به این معنی نیست که اجازه دهید علف‌های هرز هم رشد کنند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ما باید مقابل آسیب‌ها بایستیم و دانشجویان را نیز به سمت قدرت و صلابت بیشتر هدایت کنیم اظهار کرد: در این زمینه می‌توانیم از علمای حوزه، اساتید و کسان دیگری که می‌توانند کمک بگیریم.

قریشی تاکید کرد: از جمله مسائل مورد توجه جلوگیری از ایجاد تخاصم بین مذاهب مختلف در دانشگاه‌هاست. چنانچه برخی شبکه‌های شیعه که از انگلیس و آمریکا پخش می‌شوند به اختلافات بین شیعه و اهل سنت دامن می‌زنند. بنابراین نباید اجازه دهیم بحث‌های فرقه‌ای و قومی به نام آزادی در دانشگاه‌ها محیط امن دانشگاه را از فضای علمی به درگیری برساند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین امیدهای دشمن در آینده درگیری در حوزه‌های فکری و تخصصی است گفت‌: دشمن الان در حال کارکردن روی این موضوع است و عده‌ای نیز این کار را دنبال می‌کنند و به نوعی آب در آسیاب دشمن می‌کوبند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: ‌درگیری‌های قومیتی نباید به شکلی باشد که فضای دانشگاه را از فضای خود دور کند.

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سوالات گزینش دانشگاه فرهنگیان
  شرکت در انتخابات برای پذیرش دانشگاه فرهنگیان اهمیت ویژه دارد !
  راهنمای کلی انتخاب رشته دقیق دانشگاه فرهنگیان در کنکور ١۴٠٣
  چرا امتحان نهایی نباید در کنکور تاثیر داشته باشد؟
  جدول زمان بندی پذیرش دانشگاه فرهنگیان
  مهمترین نکات در بازی گروهی و بحث گروهی ارزیابی تکمیلی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران
  تحقیقات محلی دانشگاه فرهنگیان
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
  چرا نباید یک درس را کنار بگذاریم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان