امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه اقتصاد ایده‌آل در کشاورزی داشته باشیم؟

#1
مدیر امور پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری گفت: اقتصاد مقاومتی تنها در صورتی عملی می‌شود که بتوان اقتصاد ایده‌آل را در کشور ایجاد کرد.

صادق بیگ‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی یک امری مهم و قابل توجه است، گفت: زمانی که بحث اقتصاد مقاومتی می شود گویای اوضاع تحریم‌ها و پاسخگو نبودن صادرات و واردات و عدم تناسب با نیاز کشور است.

وی ادامه داد:‌ زمانی که تولید داخلی پاسخگوی نیازهای کشور نباشد بحث اقتصاد مقاومتی ایجاد می شود که در این صورت باید به فکر ایجاد استقلال در کشور بود؛ به طوری که بتوانیم با استفاده از امکانات داخلی و به کارگیری نیروی داخل به تحریم‌ها مقابله و استقلال داخلی را کسب کنیم.

مدیر امور پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری با اشاره به موقعیت‌های خوب ایران اظهار کرد: باید در تمام زمینه‌های اقتصادی به یک کیفیت عملی دست یابیم که برای رسیدن به این نقطه نیازمند همت ملی تمام اعضای جامعه هستیم.

بیگ‌نژاد کشور ایران را یکی از مستعدترین کشورها در بخش کشاورزی عنوان و اظهار کرد: باتوجه به اینکه تمام نیاز کشورها در بخش کشاورزی برطرف می‌شود به طوری که می‌توان کشاورزی را قطب مرتفع نیازهای مردمی عنوان کرد.

وی ادامه داد: از آنجاکه کشور ایران در بخش کشاورزی درجایگاه خوبی قرار دارد باید با تقویت این بخش و اهمیت دادن به آن موجب تحقق اقتصاد مقاومتی در این بخش شد.

مدیر امور پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری با بیان این‌که در بخش کشاورزی باید به دنبال اقتصاد ایده‌آل باشیم، گفت: با توجه به این که محور استقلال در اقتصاد کشور در بخش کشاورزی است در ابتدای امر باید با شناسایی محصولات استراتژیک، توجه به آن‌ها و بکارگیری عزم ملی به فکر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بود.

بیگ‌نژاد با اشاره به اهمیت محصولات استراتژیک گفت: باید بتوان با افزایش تولید در این محصولات موجب کاهش وابستگی به کشورهای خارجی شد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر کشاورزی به صنعت وصل شده است، گفت: از زمانی که وارد مزرعه می‌شویم با به کارگیری از وسایل کشاورزی می‌توانیم موجب ارتقای کشاورزی شویم به همین دلیل انتظار می‌رود وزارت جهاد کشاورزی توجه بیشتری امر مکانیزاسیون داشته باشد.
مدیر امور پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری تصریح کرد: بکارگیری ماشین‌آلات کشاورزی می تواند موجب عملکرد با کیفیت و تحقق اقتصاد ایده‌آل و در نتیجه آن اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

بیگ‌نژاد با بیان این‌که باید در کشور شرایطی مهیا شود که از حداقل منابع حداکثر استفاده شود، گفت: در کشاورزی باید در تمام زمینه‌ها از امکانات داخلی استفاده شود.

وی با بیان این‌که امکانات داخلی پاسخگوی تمام نیازهای داخل کشور نیست، گفت: باید با یک عزم ملی در مقابل مشکلات ایستاد و با تلاش همه مردم و حمایت دولت بتوان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد.

مدیر امور پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری با بیان این‌که در بخش کشاورزی باید به دنبال نبود وابستگی به کشورهای خارجی باشیم، اظهار کرد:‌ انتظار می‌رود در بخش کشاورزی با انجام راهکارهایی تولید و بهره وری را افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:‌ در این راستا انتظار می‌رود وزارت جهاد کشاورزی با ایجاد تسهیلاتی برای تولیدکنندگان و کشاورزان موجب افزایش درآمد آن‌ها شود.

بیگ‌نژاد با اشاره به اهمیت محصولات استراتژیک گفت: یکی از اقدامات ایجاد تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور توجه ویژه به محصولات استراتژیک است.
مدیر امور پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری با بیان این‌که کشاورزی تامین کننده امنیت سلامت غذایی در کشور است گفت:‌با توجه به این که ایران بیشترین میزان مصرف سم و کود را نسبت به سایر کشورها دارد انتظار می رود با مدیریت آفات، بیماری‌ها و وسایل کشاورزی اقداماتی در جهت ارتقای سلامت غذایی محصولات کشاورزی انجام شود.

وی ایجاد این مدیریت را در گروی آموزش و ترویج کشاورزان عنوان و اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید با امر ترویج توجه بیشتری داشته باشد و با فرستادن کارشناسان در زمین‌های کشاورزی در کنار کشاورز و با مدیریت تمامی منابع موجب افزایش تولید در بخش کشاورزی شود.

به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست اقتصاد مقاومتی را مهم تلقی کرده‌اند و درخصوص حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی معتقدند که نیاز اصلی، عمل است و نباید اینگونه باشد که در سخن، از اقتصاد مقاومتی حمایت کنیم اما در عمل، حرکت‌مان کند باشد چرا که مبنای اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی و استحکام بنیه درونی اقتصاد است.
ایشان بخش کشاورزی را به عنوان یک بخش حیاتی دانستند و با تأکید بر لزوم سیاست‌های حمایتی دولت از این بخش بسیار مهم، معتقدند در کنار حمایت از بخش کشاورزی باید مشکلات کشاورزان و دامداران نیز برطرف شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow برجام چگونه بن سلمان را وادار کرد از موضع پایین، به مذاکره با ایران تن دهد؟
  مهاجرت به سوئد| هزینه‌های زندگی و معرفی یک روش ایده‌آل برای مهاجرت به این کشور
  صدای ارتعاش اتمسفر زمین چگونه است؟
  نحوه بازگشایی مدارس چگونه خواهد بود؟
  استان سمنان در 12 روز اخیر تنها یک فوتی داشته است
Shocked تگرگ ۲۷ میلیارد ریال به اراضی کشاورزی شوط خسارت زد !
  ترمیم اقتصاد انگلیس در پساکرونا سه سال زمان می‌برد
  واکنش پزشکان به ایده "تزریق ضدعفونی‌کننده" از سوی ترامپ
Heart ۴۱ سال پیش سپاه چگونه تشکیل شد؟
Heart تارنمای بلومبرگ: میزان تست‌های کرونا در آمریکا برای بازگشایی اقتصاد کافی نیست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان