18-07-2014، 11:02
پیشرانههای دیزلی برای اروپاییها جذابیت زیادی دارند. شاید برای ما که از دسترسی به خودروهای دیزلی با فنآوری جدید به دلایل متعدد محرومیم، این تصور شکا بگیرد که چنین قوای محرکه ای تنها برای خودروهای مقرونبهصرفه توجیه دارند. اما دیدن یک آئودی R8 سوپر اسپرت با موتور V8 یا V10 دیزلی چه مفهومی میتواند داشته باشد؟
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آئودی پیش از این هم در سال 2008 با یک نمونه مفهومی تحت نام R8 TDI Le Mans به چنین طرحی رسیده بود. در آن زمان همگان فکر میکردند که این خودرو بتواند وارد خط تولید شود اما این اتفاق رخ نداد. لااقل اکنون این امکان برای نسل دوم R8 شکل گرفته است که از یک موتور هشت یا ده سیلندر با عملکرد بالا بهره ببرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آئودی R8 آینده از زیرساختهای مشابه با لامبورگینی اوراکان بهره میبرد. معماری مدولار این خودرو با مواد ترکیبی چون فیبر کربن و آلومینیوم بنا شده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علاوه بر پیشرانههای دیزلی، موتور پایه مورد نظر آئودی برای R8 یک موتور هشت سیلندر 4.2 لیتری با 460 اسب بخار نیرو و 500 نیوتن متر گشتاور با موتور V8 جدید 4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوقلو جایگزین میشود. موتور V10 هم با حجم 5.2 لیتر و بدون کمک توربو با تنفس طبیعی حدذود 540 اسب بخار و 539 نیوتن متر خروجی دارد. این موتور در نسخه پلاس خود 600 اسب بخار قدرت و 559 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. گیربکس شش سرعته فعلی نیز با جعبهدنده هفت سرعته S ترونیک با کلاچ دوگانه جایگزین میشود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مدل R8 e-Tron با قوای محرکه الکتریکی نیز میتواند 483 کیلومتر را طی کند که رکوردی بسیار تحسینبرانگیز است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اما خبر بزرگ اینکه در سال 2017 مدل توربو دیزل R8 TDI نیز به عنوان یکی از آرزوهای فردیناند Piech رئیس گروه فولکسواگن با موتورهای 4 لیتری V8 یا 5 لیتری V10 تحقق خواهد یافت. پیشرانههایی که برای استفاده در بنتلی های آینده نیز در حال توسعه میباشند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آئودی پیش از این هم در سال 2008 با یک نمونه مفهومی تحت نام R8 TDI Le Mans به چنین طرحی رسیده بود. در آن زمان همگان فکر میکردند که این خودرو بتواند وارد خط تولید شود اما این اتفاق رخ نداد. لااقل اکنون این امکان برای نسل دوم R8 شکل گرفته است که از یک موتور هشت یا ده سیلندر با عملکرد بالا بهره ببرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آئودی R8 آینده از زیرساختهای مشابه با لامبورگینی اوراکان بهره میبرد. معماری مدولار این خودرو با مواد ترکیبی چون فیبر کربن و آلومینیوم بنا شده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علاوه بر پیشرانههای دیزلی، موتور پایه مورد نظر آئودی برای R8 یک موتور هشت سیلندر 4.2 لیتری با 460 اسب بخار نیرو و 500 نیوتن متر گشتاور با موتور V8 جدید 4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوقلو جایگزین میشود. موتور V10 هم با حجم 5.2 لیتر و بدون کمک توربو با تنفس طبیعی حدذود 540 اسب بخار و 539 نیوتن متر خروجی دارد. این موتور در نسخه پلاس خود 600 اسب بخار قدرت و 559 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. گیربکس شش سرعته فعلی نیز با جعبهدنده هفت سرعته S ترونیک با کلاچ دوگانه جایگزین میشود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مدل R8 e-Tron با قوای محرکه الکتریکی نیز میتواند 483 کیلومتر را طی کند که رکوردی بسیار تحسینبرانگیز است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اما خبر بزرگ اینکه در سال 2017 مدل توربو دیزل R8 TDI نیز به عنوان یکی از آرزوهای فردیناند Piech رئیس گروه فولکسواگن با موتورهای 4 لیتری V8 یا 5 لیتری V10 تحقق خواهد یافت. پیشرانههایی که برای استفاده در بنتلی های آینده نیز در حال توسعه میباشند.