امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ضرورت استفاده از تجربیات مفید در تأسیس شرکت‌های دانش بنیان

#1
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: استفاده از تجربیات مفید افراد صاحب نظر مورد توجه قرار گیرد و با سرمایه‌گذاری مناسب می توان در جهت طرح های کاربردی اقدام گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه گیلان، دکتر سید علی میرابراهیمی در اولین جلسه رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزار شد، با تأکید بر تأسیس شرکت های دانش بنیان در سطح واحدهای دانشگاهی اظهار کرد: واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در راستای تأسیس شرکت های دانش بنیان در سطح استان گیلان فعالیت جدی کنند.

وی درآمدزایی خارج از شهریه دانشجویی را ضرورت یک تحول دانست و افزود: در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی ضرورت یک تحول عظیم در جهت درآمدزایی خارج از شهریه احساس شد که در حال پیشرفت بسوی این هدف هستیم.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: ریاست عالی دانشگاه جهت این مدیریت و تبدیل شهریه دانشجویی به یک فرصت، بحث ایجاد شرکت های اقتصادی را در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد که طی پیش بینی بعمل آمده، 12 درصد بودجه سالیانه از این راه حاصل شود و این ایده آل و دورنمای کار جمعی است.

دکتر سید علی میرابراهیمی، با اشاره به مشخص شدن شیوه کار فعالیت های اقتصادی، گفت: ما باید شیوه کار فعالیت های اقتصادی و شرکت های دانش بنیان را مشخص کنیم در این راستا مسئولیت اجرا و تأسیس شرکت های دانش بنیان با رئیس واحد دانشگاهی خواهد بود.

وی یادآور شد: استفاده از تجربیات مفید افراد صاحب نظر مورد توجه قرار گیرد و با سرمایه گذاری مناسب می توان در جهت طرح های کاربردی اقدام گردد.

در ادامه دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در خصوص ضرورت تأسیس شرکت های دانش بنیان بیان کرد: با توجه به وابستگی 99 درصد به شهریه های دانشجویی، ضرورت تأسیس شرکت های دانش بنیان و ایجاد شرکت های اقتصادی و حرکت به سوی تبدیل علم به ثروت، احساس می گردد.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با تأکید بر استفاده از اعضای هیأت علمی واحدها تصریح کرد: اعضای هیأت علمی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، باید به عنوان اعضای متخصص و کارآمد در تأسیس شرکت های دانش بنیان، با این مراکز اقتصادی همکاری کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ارائه ایده های جدید و نو را در واحدهای دانشگاهی خواستار شد و تأکید کرد: باید با ارائه ایده های نو و جدید در جهت افزایش درآمد زایی واحد ها اقدام کنید .

دکتر علیرضا امیرتیموری تشکیل اتاق فکر را در واحدهای دانشگاهی استان را مهم دانست و گفت: با داشتن اتاق فکر در واحدهای دانشگاهی و ارائه راهکار های جدید، می توان درجهت برون رفت از مشکلات دانشگاهی اقدام کرد .

همچنین دکتر رحمت علی صابری حقایق، رئیس شورای سیاستگذاری سما در استان گیلان، تشکیل شورای اقتصاد استانی را مهم دانست و گفت: در استان گیلان تشکیل شورای اقتصادی با توجه به آئین نامه های تأسیس شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان بسیار ضروری است.

دکتر صابری ادامه داد: توجه به مأموریت کمیته های موجود در واحدها در جهت حضور دانشگاهها در کلیه بازارهای داخلی و خارجی آموزشی، ورود به حوزه های آموزش پزشکی، بهینه سازی فعالیت های پژوهشی و علمی نظیر آزمایشگاههای همکار، بررسی منابع مالی و بهبود بهره وری منابع و مصارف بسیار مهم خواهد بود .

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های موجود در استان گیلان، بیان کرد: هر تولیدی که پیش بینی می شود باید آمایش محور و اقتصادی باشد که در کنار آن، قدرت معرفی یک خدمت اجتماعی را داشته باشد.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دو سایت مفید برای آزمون آیلتس
  درخواست نویسندگی در بخش تحصیلات دانش آموزی و دانشجویی
  انواع مواد غذایی مورد استفاده در وعده های غذایی به زبان انگلیسی
  در مدارس ژاپن قلب‌ و اندیشه‌ دانش‌آموزان مد نظر است .
  حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها اجباری نیست
  ۶۰ هزار دانش‌آموز خبرنگاری می‌آموزند
  نتایج پویش دانش‌آموزی مدرسه حماسه اعلام شد_ آبان 1400
  منبع دوم و استفاده حرفه ای از تست ها
  چندبار میشه از سهمیه ۵ و ٢۵ درصد استفاده کرد؟
  چطور از کارنامه آزمون استفاده کنیم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان