امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ایا مطمئنید که ناخواسته یک مجرم سایبری نیستید ؟

#1
ایا مطمئنید که ناخواسته یک مجرم سایبری نیستید ؟ 1


در ابتدای تابستان امسال, اف بی ای و مایکروسفت یک شبکه بات نت را منهدم کرده و دو میلیون پی سی را ازاد ساختند. هکرها از این بات نت برای اهداف گوناگونی استفاده میکردند. اما انچه که برای بعضی بسیار عجیب است این است که در این ماجرا, مالکین این پی سی های زامبی اعم از شرکتها و یا افراد خصوصی به هیچوجه اطلاعی از اینکه در پشت پرده چه میگذشت نداشتند و احتمالا اکثر انها هنوز هم نمیدانند.
بات نتها ابزاری برای مجرمین سایبری هستند. اگر این مجرمین از فقط یک کامپیوتر و انهم کامپیوتر خود برای ارسال ایمیلهای ناخواسته و یا Hک یک بانک استفاده کنند براحتی میتوان ان را یافته و مسدود کرد. اما زمانیکه میلیونها کامپیوتر در این فعالیتهای مجرمانه شریک هستند, یافتن انها مشکلتر و کار پلیس دشوارتر میشود و برای این مجرمین نیز فعالیتهائی چون ارسال ایمیلهای ناخواسته پر درامد تر میگردد. اما بدتر از همه این است که هر کامپیوتری میتواند ناخواسته در این فعالیتهای مجرمانه سهیم باشد. مهم نیست که کامپیوتر قدیمی است یا خرابیهای دارد یا اطلاعات ارزشمندی روی ان نیست چون در هر حال میتواند برای هکرها بکار اید و باعث درامدی برای انان شود و بجای انها توجه پلیس به صاحب بیخبر از این فعالیتهای کامپیوترش جلب شود.



در زیر مثالهائی از انچه کامپیوترهای شما بدون اینکه اگاه باشید میتوانند انجام دهند امده است :

اسپم : در حالیکه شما روی اینترنت به وبگذری و یا بازی مشغولید, ممکن است در همان زمان کامپیوتر شما در حال ارسال ایمیلهائی ناخواسته برای هزاران نفر است تا به انها داروهائی تقلبی و یا کالاهائی بدلی بفروشد.

کلاهبرداری : حتی زمانیکه مرورگر شما باز نیست, ممکن است بدون اینکه خود بدانید بطور مخفیانه در حال کلیک کردن روی تبلیغاتی انلاین باشید و سیستم پرداخت برای هر کلیک را بطور تقلبی افزایش دهید.

حمله انکار سرویس : دستگاه های شما میتوانند یکی از هزاران دستگاه دیگری باشند که سرورهای سایتی را بمباران کرده و باعث کرش و بسته شدن ان میشوند.

کسب درامد به معنای واقعی کلمه : Bitcoin پول الکترونیکی غیر مرکزی است و با محاسبات قدرتمند سی پی یو تولید میشود. برای به دست اوردن یک Bitcoin زمان زیادی لازم است. در نتیجه هکرها برای تسریع مراحل تولید ان از چندین کامپیوتر استفاده میکنند. bitcoins نوعی پول و روش پرداخت قانونی برای بسیاری چیزهای قانونی و غیر قانونی است و میتوان انها را با پول واقعی معاوضه کرد.

انتشار ملویر : در حالیکه فعالیت سازمانهائی برای اجرای قانون و سرنگون ساختن بات نتها بهبودی میابد اما سازندگان بات نت ها نیز تلاش میکنند تا شبکه زامبیهائی بسازند که کمتر اسیب پذیرند. یک هکر میتواند از کامپیوترهای الوده برای الوده کردن کامپیوترهائی دیگر توسط دانلودها و فرمانهائی که به این کامپیوترهای به اصطلاح برده ارسال میکند استفاده نماید.

فروش وارز (warez) : برنامه های وارز به برنامه هائی گفته میشود که ظاهرا طبیعی بوده اما در واقع Hک شده اند تا بدون شماره سریال اجرا شوند. مجرمین میتوانند انها را از مکانی مخفی و مسلما غیر قانونی که روی کامپیوتر شما نصب شده است بفروش برسانند.

هک کردن : مجرمین سایبری برای پاک کردن ردهای خود, کنترل از راه دور کامپیوتری دیگر را در دست میگیرند تا به هدفهای واقعی (اصلی) خود حمله کنند. اگر این فعالیت غیر قانونی کشف شود, شما (مالک کامپیوتر) را خواهند یافت.

دانلود و تماشای محتوای غیر قانونی : با توجه به اینکه بعضی کشورها قانونی برای دانلودهای غیر قانونی دارند, دانلود غیر فانونی با استفاده از کامپیوتر فرد دیگری بسیار رواج یافته و سپس هکر انرا با رمز نگاری به مقصد نهائی خود منتقل میکند. اگر به نظر شما این به اندازه کافی وحشتناک نیست پس توصیه هائی را که اخیرا روی یک فروم Hک ارسال شده است را بخوانید : "از RDP استفاده کنید. مثلا اگر با RDP یک محتوای غیر قانونی را تماشا میکنید, هر اتفاقی که بیفتد, مالک واقعی RDP را بجای شما میگیرند". RDP یا Remote Desktop Protocol برای کنترل از راه دور کامپیوتری دیگر استفاده میشود که این کامپیوتر دیگر, کامپیوتر قربانی مجرم سایبری است. در نتیجه هکر میتواند از ویدیوهای غیر قانونی که روی کامپیوتر شما ذخیره شده اند استفاده برد.

کشف رمز عبورها : هکرها میتوانند از توانائی پردازش کامپیوتر شما برای ازمایش تمام رمز عبورهای ممکن استفاده کنند تا بعد با کشف انها به داده های حساس فرد دیگری دست یابند.

تنها این پی سی ها نیستند که در معرض خطر میباشند و امروزه مجرمین سایبری یک شرکت مولتی پلاتفرمی میباشند. اولین بات نت اندروید در ژانویه 2012 کشف شد که تروجان Foncy با ظاهر یک بازی به خود دسترسی روت سیستم اندروید را میداد و هکرهائی که کنترل انرا داشتند سپس کنترل تعداد مهمی از تلفنهای الوده را به دست گرفتند.

یک تلفن الوده میتواند برای ارسال اس ام اس به شماره های گران قیمت و بحساب کاربر اصلی و یا ربودن جزئیات حساب بانکی قربانی خود و یا انتشار ملویر روی دستگاه هائی دیگر و توسط لیست تماسهای قربانی استفاده شود.

نتیجه گیری اسان است. امروزه هر دستگاه کانکت به اینترنت به محافظت نیاز دارد. خواه کامپیوتر ویندوز قدیمیتان باشد یا اسمارتفون جدیدتان یا تابلتتان و یا لپتاپتان و یا پی سی یا مک, برای هر کدام یک برنامه امنیتی مناسب انها لازم است تا از اینکه خود به تنهائی از انها استفاده میکنید و در پنهان انها کارهای غیر قانونی انجام نمیدهند اطمینان داشته باشید.


منبع:ترفندستان
پاسخ
 سپاس شده توسط ʂհმოἶო ، .:: هـوشـ سـفـیـد ::. ، کابوس عشق ، The Darkest Light ، teen555 ، Brooklyn Baby
آگهی
#2
منظورت از برنامه ی امنیتی همون آنتی وبروسه؟
پاسخ
 سپاس شده توسط .:: هـوشـ سـفـیـد ::.
#3
نه اسپم : در حالیکه شما روی اینترنت به وبگذری و یا بازی مشغولید, ممکن است در همان زمان کامپیوتر شما در حال ارسال ایمیلهائی ناخواسته برای هزاران نفر است تا به انها داروهائی تقلبی و یا کالاهائی بدلی بفروشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط .:: هـوشـ سـفـیـد ::.
#4
:97:Angry
 .::هـــ-ـــوشـ ســــ-ــفـ×یـد قــهـرم+ـان ::.
پاسخ
#5
هان !؟؟اگه اینجوری باشه که دیگه باید هرکی کامپیوتر داره رو دستگیر کنن که
ایا مطمئنید که ناخواسته یک مجرم سایبری نیستید ؟ 1
پاسخ
#6
باقبلیم موافقمBlush
پاسخ
آگهی
#7
Haaaaaaannnnn???man ke chizi nafahmidam shoma ra nemidoonam Big GrinBig Grin
پاسخ
#8
نه من مطمئنم کلاهبردار نیستم
پاسخ
 سپاس شده توسط ✖ƇRAzƳ ƤRιƝƇƐSѕ✖


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مغز برای پیشگیری از افکار ناخواسته، از اسید استفاده می‌کند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان