امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ساخت يک نوع ويروس آنفولانزا که مي تواند نوع بشر را منقرض کند ! م

#1
بعد از اختراع چرخ یکی از ویژگی هایی که باعث تمایز انسان از سایر موجودات شد توانایی ابداع و اختراع بوده،گاهی به نفع بشر گاهی هم به ضرر بشر. اما این بار دانشمندی ژاپنی به روش مهندسی معکوس ویروس آنفولانزای تغییر یافته ای تولید کرده که براحتی سیستم ایمنی بدن را دور میزند و تاکنون هیچ واکسن و دارویی هم برایش ساخته نشده است.

این یعنی اینکه این ویروس میتواند بصورت آبشاری(به عبارت دیگر لگاریتمی) انتقال و گسترش پیدا کند و با توجه به اینکه هیچگونه درمان و واکسنی هم برایش وجود ندارد میتواند یک تهدید بالقوه برای حیات انسان بر روی زمین باشد، بعبارت دیگر براحتی میتواند باعث انقراض انسان شود.
ساخت يک نوع ويروس آنفولانزا که مي تواند نوع بشر را منقرض کند ! م 1پروفسور یوشی هیرو کاوا اوکا (Yoshihiro Kawaoka) در دانشکده مدیسون ویسکانسین  این ویروس مهندسی شده را بر مبنای ویروس آنفولانزای موسوم به H1N1 (آنفولانزای پرندگان) در یک آزمایشگاه سطح ۲ امنیتی مهندسی کردند که از امنیت چندانی برخوردار نیست، البته بعدا به یک آزمایشگاه سطح ۳ منتقل شدند.(آزمایشگاه ها به ۴ سطح تقسیم بندی میشوند که سطح ۲ مشابه آزمایشگاه های دانشگاه ها و بیمارستان با هود و یک سری امکانات امنیتی ابتدایی است که در آنها بر روی عوامل با بیماری زایی پایین کار میشود،در سطح ۳ عوامل خطرناک و با بیماری زایی بالا نگهداری میشوند که این آزمایشگاه ها به فیلتراسیون هوا با دقت بالا مجهز هستند،سطح ۴ هم با ایمنی فوق العاده برای نگهداری ویروس های مهلک مثل ابولا استفاده می شود) در هر صورت ایمنی این آزمایشگاه ها توسط دانشگاه تایید شده است.

هرساله مقاله های متفاوتی منتشر میشود که موضوع اصلی آنها کار بر روی ویروس های مهلک و اغلب همراه با تغییرات ژنتیکی در جهت مقاومت بیشتر و یا به عبارتی تکامل بهتر این ویروس ها است، که علت این گونه مهندسی های زیستی،شناخت مکانیزم و پیدا کردن راه های جدید درمان است.اما موضوعی که بنظر می آید مورد توجه قرار گرفته نمی شود، تکامل متقابل اجزای موجود در یک محیط و یک اکوسیستم باهم است، به عبارت دیگر این تکامل متقابل باعث میشود شکار و شکارچی همزمان باهم توانایی های کسب کنند یا از دست بدن که در نهایت شانس بقای آنها را افزایش میدهد،اما این تغییرات مهندسی شده باعث می شود، عملا عوامل بیماری زا با سرعت بسیار بیشتری و آن هم به دست خود انسان نقص های خودشون را برطرف کنند، درصورتی که سیستم ایمنی بدن ما همچین فرصتی را برای پیدا کردن مکانیزم های مقاومتی جدید در اختیار ندارد،نظر شما در این مورد چیست؟ آیا انقراض بزرگ دیگه ای در راه است؟


منبع : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گجت نیوز 
ساخت يک نوع ويروس آنفولانزا که مي تواند نوع بشر را منقرض کند ! م 1
منـ دیگـر به گذشتهـ نگاهـ نمی‌کنمـ. پشیمانـ نیستمـ. منـ بهـ آیندهـ نگاهـ می‌کنمـ. همهـ چیز بهـ یکدیگر متصـلـ هستند و منـ از آنـ برایـ افشاگریـ استفادهـ میـ کنم، برایـ محافظتـ و اگر لازمـ شد ... برایـ مجازاتـ.

(Aiden Pearce)
پاسخ
 سپاس شده توسط آشنای ناشناس ، محمد حسین قادری
آگهی
#2
منتقل شد.
ساخت يک نوع ويروس آنفولانزا که مي تواند نوع بشر را منقرض کند ! م 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ساخت پوششی برای نامرئی کردن اجسام کوچک
  نسل مردان در حال منقرض شدن است؟!
  آفتاب تابستان می‌تواند بخشی از ویروس کرونا را نابود کند
  ساخت نمایشگری که از شیشه ضدگلوله هم سخت تر است
  مراحل ساخت یك بمب هسته ای (اتمی)
  موی انسان می‌تواند وزن ۲ فیل را تحمل کند!
  دایناسورها منقرض نشده اند! نگاهی به ۱۲ باور رایج اما غلط درباره دایناسورها
  ساخت اتم‌های ضدماده در آزمایشگاه
  ساخت ماده‌ی بیولوژیکی جدید در ابعاد میکروبی!
  ساخت راکتور هسته‌ای توسط نوجوان ۱۴ ساله!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان