08-07-2014، 16:06
سه شرکت بزرگ و فعال در صنعت بازی های ویدئویی که عبارتند از سونی، مایکروسافت و نینتندو تلاش های بسیاری کرده اند تا اینکه بازی سازان مستقل را به سمت پلتفرم های خود جذب کنند. با این که شرکت سونی دو عنوان شوتر بزرگ به نام های The Order: 1886 و Uncharted 4 برای کنسول نسل هشتمی خود یعنی Playstation 4 در نظر دارد، آقای Shuhei Yoshida به عنوان رئیس کل استدیوهای جهانی شرکت سونی معقتند که بازی های کوچک همچنان از اهمیت بالایی برخوردار هستند. دلایل و توضیحات ایشان را در ادامه مطلب می توانید مشاهده کنید.
پس از برگزاری کنفرانس Gamelab در شهر بارسلونا و کسب جوایز افتخار آفرین توسط آقای Shuhei Yoshida، ایشان طی مصاحبه خود با Games Industry International اعلام کرده اند که درک نمی کنند چرا هنوز برخی بازیکنان فقط عناوین بلاک باستر AAA می خواهند. او می گوید:
نقل قول:در زمان ساخت بازی هایی مانند LittleBigPlanet 3 نظر ما کمی به یک سری موارد جلب می شود چرا که مردم اکثرا خواهان بازیهای شوتر نظامی، واقع گرایانه پرخرج هستند. من واقعا زمانی که از بابت معرفی LittleBigPlanet 3 بازخوردهای مثبت دریافت کردم خشنود شدم. بعد در این میان مردم به یک سری بازی مانند Splatoon نگاه می کنند که توسط نینتندو ارائه می شود. به نظرم وقتی این روزها به وضعیت صنعت نگاه می کنیم و وجود شرکتی نظیر نینتندو را شاهد هستیم، می توان گفت که تعادل بیشتری نسبت به گذشته برقرار است.
آقای Shuhei Yoshida در بحث خود به بازی Resogun اشاره می کنند که برای کنسول Playstation 4 عرضه شد:
نقل قول:تمامی اعضای PS Plus این بازی را دانلود نکردند و باید بگویم که این بازی بسیار بسیار خوب است. این نکته بسیار مهمی برای ما است چرا که سوالاتی مطرح می شود پیرامون اینکه چرا خبری از عناوین AAA نیست؟ فکر می کنم عده از مردم فقط خواهان عناوین پرخرج AAA هستند. من واقعا چنین چیزی را درک نمیکنم و نمیدانم که آنها اصلا برخی از این بازی های مستقل را تجربه کرده اند یا خیر تا اینکه تصمیم بگرند خوب بوده است یا نه.
شاید آنها سراغ بازی های مستقل نرفته اند چرا که هر هفته بازی های مستقل زیادی برای Playstation 4 به صورت دیجیتالی منتشر می شود. برخی از آنها بسیار جذاب و زیبا هستند. ما واقعا افراد خوشبختی هستیم که چنین بازی هایی بر روی کنسول های ما می آید و حتی بعضی از سازندگان تصمیم می گیرند تا اینکه عناوین خود را ابتدا برای PlayStation عرضه کنند.
سونی در زمینه یاری رسانی به بازی سازان مستقل برای عرضه عناوین آنان در پلتفرم های PlayStation دریغ نمی کند با این حال با صحبت های آقای Yoshida کاملا موافقیم که چرا عده با وجود این همه بازی مستقل خلاق و دلربا، دائما خواهان عناوین شوتر همیشگی هستند؟