امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

!! سفــــر به غــار عـلی صــدر !!

#1
علیصدر تنها غار تالابی ایران و بزرگ‌ترین غار آبی جهان می‌باشد .مردم استان همدان یا همان هگمتانه باستان باید خدا را خیلی سپاسگذار باشند ، حتی اگر بعضی از مناطق آن محروم باشد ، چون خدا نعمتی به آنها اعطاء کرده که در هیچ جای دنیا نظیر آن از نظر وسعت و زیبایی همتا ندارد. غار علیصدر در 75 کیلومتری شمال غربی همدان در نزدیکی روستای علیصدر از توابع شهرستان کبودرآهنگ در ارتفاعات کوهی به اسم ساری قیه قرار دارد. در این کوه دو غار دیگر به نام‌های سراب و سوباشی وجود دارد که به ترتیب 7 و 11 کیلومتر با غارعلیصدر فاصله دارند و چنانکه در منابع جغرافیایی آمده آب غار علیصدر از غار سراب سرچشمه می‌گیرد.

تاریخ کشف و رسانه ای شدن غار در سال 1342 اتفاق افتاده ولی مردم محلی از صد سال پیش از وجود آن اطلاع داشته و آب نهر سراب را به آن هدایت کرده و از آن به عنوان مخزن آب برای فصل تابستان استفاده می کردند .
!! سفــــر به غــار عـلی صــدر !! 1
اولین کاوش حرفه‌ای و برنامه‌ریزی شده به غار علیصدر در 5 مهرماه 1342شمسی توسط گروهی 14 نفره از اعضای هیئت کوهنوردی همدان انجام شد که توانستند با کسب اطلاعات قبلی و همراه بردن تجهیزات لازم برای حرکت روی آب، با عبور از دریاچه، از شعبات و تالارهای مختلف آن بازدید کنند و زیبایی و عظمت داخل آنرا ببینند و اولین اطلاعات را از وسعت و ژرفای دریاچه و طول و عرض و عمق وارتفاع غار بدست آورند.
!! سفــــر به غــار عـلی صــدر !! 1
!! سفــــر به غــار عـلی صــدر !! 1
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
 سپاس شده توسط باران قمری
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان