امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نباید وزیر علوم را به دلیل نقاط قوتش استیضاح کرد

#1
عضوهیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در مورد فرآیند مساله استیضاح وزیرعلوم، گفت: کارکرد وزارت علوم مثبت است و نباید وزیرعلوم را به دلیل نقاط قوتش استیضاح کرد.

محمد مهدی فرقانی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به سیاست وزارت علوم مبنی بر مشورتی شدن انتخاب روسای دانشگاه اظهارکرد: اگردلیل استیضاح وزیراین امر باشد باید گفت انتصاب روسای دانشگاه به شیوه مشورتی مهم ترین نقطه قوت وزیر علوم به حساب می‌آید و نباید به عنوان نقطه ضعفش شناخته و بهانه استیضاحش شود.

وی افزود: ‌انتخاب روسای دانشگاه به شیوه مشورتی جزو ضوابط آیین نامه است؛ چرا که تاکید شده است باید افراد خوشنام که دارای صلاحیت و مقبولیت در جامعه دانشگاهی در کنار سایر شرایط هستند، کاندید شوند.

عضوهیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: افراد خوشنام و دارای صلاحیت جز از طریق مشورت چگونه باید مشخص شوند. آیا هیئت علمی که تربیت نسل‌های آینده را برعهده دارند صلاحیت نظر دادن در مورد رئیس خودشان را ندارند؟

فرقانی با بیان اینکه این امر توهین به جامعه دانشگاهی است، افزود: من به عنوان یک عضو جامعه دانشگاهی این ادعا برایم قابل فهم نیست که افرادی که تربیت نسل‌ها را برعهده دارند، صلاحیت برای انتخاب رئیس خود را ندارند و نداشته باشند.

وی در ادامه در مورد افشای پرونده 3000 بورسیه غیر قانونی توسط وزارت علوم اظهار کرد: چنانچه قرار باشد به دلیل این افشا وزیر استیضاح شود، باید گفت اگر قرار است اولویت دولت مبارزه با فساد باشد فرآیندی که در دوره قبل شکل گرفت باید بررسی و معرفی شود نه اینکه افشای این امر وزارت علوم را آسیب پذیرتر کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: اگر می‌خواهند وزیر را به این دلیل استیضاح کنند، بنابراین مایل هستند روندهای تبعیض آمیز دوره قبل ادامه داشته باشد که در این مورد باید گفت افرادی که در چارچوب قانون بورسیه شده‌اند مشکلی ندارند، اما کسانی که از طریق رابطه بورسیه شده‌اند باید کنار گذاشته شوند.

فرقانی با بیان اینکه دلیل اصلی استیضاح را باید از استیضاح کنندگان پرس و جو کرد، افزود: البته دو دلیل ذکر شده، ‌جزو نقاط قوت وزیرعلوم است و باید به خاطر آن تشویق شود نه تنبیه.

وی در ادامه افزود: به طور کلی اساس برخوردها در هر سطح و زمینه‌ای با دولت فعلی سیاسی است و دلیل آن این است که منتقدان از جناح خاصی هستند که انتخابات گذشته را واگذار کرده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه انتقاد اگر مستند باشد باید پذیرفته شود، گفت: اگر انگیزه این استیضاح فقط سیاسی باشد، ظلم بزرگی به منافع علمی مردم خواهد بود. هر جناحی که مردم را سرخورده کند، کلیت نظام آسیب خواهد دید. بنابراین اگر به مصالح ملی فکر کنیم بسیاری از برخوردها باید اصلاح شود.

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کنکور سراسری علوم تجربی اردیبهشت ۱۴۰۳
Lightbulb کنکور سراسری علوم انسانی اردیبهشت ۱۴۰۳
Question آزمون شبیه نهایی علوم فنون ادبی (۳) ( طرح سیب تا بیست)
Question سوالات نهایی علوم و فنون ادبی ۳
  کتاب جمع بندی علوم و فنون ادبی خیلی سبز
  آزمون 7 خان پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی
Wink سریال تیر آخر { علوم و فنون ادبی}
  علوم سیاسی........ღ¸.•*` `*•.¸ ღ
  جزوه علوم و فنون ادبی ماز - حمیدرضا تاجیک
  چرا نباید یک درس را کنار بگذاریم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان