امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد بازی Tomb Rider: Underworld

#1
سازنده:Crystal Dynamics
ناشر:Eidos Interactive
طراحان:Eric Lindstrom،Toby Gard
مولفان:Toby Gard،Eric Lindstrom
نویسندگان:Troels Brun Folmann،Colin O'Malley
اینجین:Crystal engine
پلتفرم ها: PlayStation 2, PlayStation 3, Wii, Nintendo DS, Xbox 360, Windows, Mobilephone
درجه سنی:T
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

داستان:
داستان با انفجاری بزرگ و سهمگین خود را نشان میدهد. انفجاری در خانه ی لارا! اما ان قهرمان نامجو،در صحنه ی انفجار یافته خود حضور نداشته و از این سانحه جان سالم بدر میبرد . پس از مدتی فیلم مربوط به دوربین های ساختمان را از دوستش دریافت میکند تا دلیل این سانحه و انفجار را متوجه شود.
اما اینبار به گذشته باز میگردیم. گذشته ای که میتوانیم رد پای ان را در نسخه های قبلی مشاهده کنیم. هنگامیکه لارا
در جستجوی یافتن مادر خود معبدی را در اعماق دریاهای مدیترانه ای ((Niflheim)) را میابد و وارد ان میشود.
این معبد مربوط به قرون وسطی ، دوران حکومت شاه آرتور بوده و اثاری از دستکش ها و زره های مربوط به ان زمان دیده میشده است. لارا متوجه سنگهای ابی رنگی که بر روی دستکش نور ابی رنگی را ساطع میکردند، شد. اما ناگهان در این لحظه مزدوران اماندا لارا را از معبد بیرون رانده و دستکش را میدزدند. لارا نیز پس از رفتن از معبد به سوی کشتی که در نزدیکی قرار داشت، میرود اما پس از مدتی کشتی منفجر میشود و در حالیکه تمام افراد در حال گریختن و نجات جان خود بودند ، لارا با صحنه عجیبی روبه رو شد. روح ناتالا و تمام کسانیکه مرده بودند گویا به دنیا امده بودند. اماندا نیز در این منطقه دیده میشد. ناتالا به جلو می اید و درباره عالم مردگان نورس، صحبت میکند و خبری شادمان کننده ای را به لارا میدهد. خبری که منجرو به یافتن مادر گمشده لارا میشد. لارا نیز برای یافتن مادر خود خواستار ورود به این عالم عجیب شد اما نیروی مانع ورود او به این مکان میشد. گویا همان دستکش و کمربند باستانی باید راه لارا را بسوی این عالم میگشودند. ناتالا برای یاری به لارا تایلند را به عنوان اولین پایگاه برای یافتن کلید راه گشا معرفی میکند.
در تایلند، لارا قطعه دوم دستکش را از معبدی هندو میابد. معبدی که حتی رمز و راز های ان از معبد نورس بیشتر و معماهایی پیچیده تر ، افکار ادمی را مغشوش میسازد. با این حال لارا نا امید نشده و تلاش خود را در جهت یافتن سرنخی ادامه میدهد. در حین حفاری، او متوجه میشود دستکش در خانه کوچکشان میباشد اما لارا ابتدا به اتاق کار پدر خود میرود و نواری را میابد. نواری که نشان میداد دستکش دارای یک قدرت عظیم است. قدرتی که بتواند دنیا را به اتش بکشد. در این لحظه صدایی به گوش میرسد و هیولایی عظیم الجثه وارد اتاق میشود و.....
دوباره با زمان حال برمیگردیم . در یکی از فیلم های امنیتی شخصی با صورت لارا دیده میشود. این موضوع برای لارا بسیار شگفت انگیز بود زیرا او در ان زمان در ساختمان خود حضور نداشته. پس از کمی دقت لارا بادیدن خشونت و قدرتمندی همسان خود متوجه میشود کسی که تغییر ظاهر را در خود به وجود اورده ناتالا بوده و پس از دیدن مرگ دوستانش توسط الیستر((Alister)) تصمیم به مقابله با ناتالا و اماندا را میگیرد و راهی جزیره یان مان میشود. در حالیکه لارا خود را سرگرم حفاری هایی همر استو میکند و پس از یافتن انها دوباره در یک فایل فشرده غرق شدن کشتی ((sister - ship)) را توسط اماندا میکند. از اینرو ناتالا را اسیر خود کرده و از او با جویی میکند اما اماندا خود را سریعا میرساند و خود را اماده مبارزه با لارا میکند اما ناتالا اماندانا را به پایین انداخته و درباره دروازه های هل هیم ((Helheim)) سخن میگوید و مراسم تشریفاتی برای گشودن انرا برای لارا بازگو میشود. لارا نیز به محل دروازه واقع در اعماق دریا های قطب شمال میرود و همراه ناتالا شروع به اغاز مراسم تشریفاتی میکند. لارا در نهایت با استفاده از سلاح ((Mjolnir)) اونست دورازه هل هیم بگشاید. در این لحظه بیاد حقایقی افتاد حقایق هولناکی که لارا را مجبور به کشتن مادرش ساخت! او با دستکاری های خود باعث مرگ لرد ریچارد شد اما در این هنگام نیات واقعی ناتالا مشخص شد. او به قصد کشتن لارا به سمت او حمله کرد اما اماندا مانع مرگ لارا میشود. ناگهان اژیر های دستگاه باستانی به صدا در امد و بیانگر محاصره نورس توسط زمین بود. دستگاه ها در بی ثبات ترین حالت ممکن بودند و این بی ثباتی باعث نابودی زمین و در نتیجه مرگ زمین میشود. همه این اقدامات باعث فرمانروایی ناتالا بر تمام جهانیان میشد. لارا نیز با سرعت به سمت دستگاه ها حرکت کرد و اقدام به نابود ساختن انان گردید. این در حالی بود که ناتالا سعی در تعمیر سریع دستگاه داشت. لارا در نهایت سلاح ((Mjolnir)) را درون اب می اندازد و ناتالا در پی ان خود را به درون اب پرتاب میکند و توسط مار ها و موجودات دریایی کشته میشود. در قسمت نهایی داستان اماندا شروع به خواندن افسانه ای میکند و ان را با گفتن جمله: همه ما مانند مادرت میمیریم پایان رمان را مشخص ساخت. لارا نیز با اندوه فراوان با مادر خود وداع گفت و از این پس درباره مادر خود جستجو نکند و روح او را در ارامش ابدی بگذارد.

گیم پلی:
نمایه ها و محیطی نسبتا طبیعی پیشرفت چشگیری در این نسخه را به نمایش میگذاشت. اثرات و رد پای شما بر روی چمزار ها و سطوح مختلف می افتد و هنگام شکستن مجسمه ها و اشیاء باستانی اثار و شکستگی ها به سرعت ناپدید نمیشوند بلکه همانند واقعیت اثار ماندگار خود را دارد. بنا براظهارات اریک لینداستروم هدف از ساخت و نشر بازی فقط بدست اوردن پاداش و سرگرمی نیست بلکه ساخت ان برای تاثیر گذاری بر جهان بوده است. این نسخه با استفاده از بهترین موتور ها و انیمشن خصوصیات تاملی را در بر میگیرد. شما توان هل دادن افراد و کنار زدن شاخ و برگ های مانع دارید و با استفاده از نقشه تمام ویژگی های زیست محیطی حاکم بر محیط را خواهید دید. اریک درباره هوش مصنوعی و توانایی های بازی نیز سخن میگوید و با یک مثالی نقض از محیط بازی تمام گفته های خود را به اثبات میرساند. هوش مصنوعی نیز بر طبق گفته سازندگان در بهترین حالت ممکن کار شده بطوریکه اگر در کنترل و حرکات خود دقیق نباشید ؛ دشمنان به سرعت نزد شما خواهند اماد و شمارا برای مبارزه ای پر هیجان دعوت مینماید. یکی از برتری های این نسخه نسبت به عناوین دیگر خود یکپارچه بودن گیم پلی بازیست بطوریکه هنگامیکه مبارزه میکند و یا در سطوح سختی قرار دارید و باید معمایی پررمز و راز دیگری را نیز حل کنید. این امر در توم ریدر های دیگر مشاهده نمیشد زیرا در عناوین گذشته گیم پلی در سطح جداگانه و یکنواختی قرار میگرفت. علاوه بر ان لارا از در فاصله دور میتواند بر دشمنان خود شلیک کند و مانور بدهد. یکی از وسایل نقلیه مورد استفاده شما دوچرخه است. با استفاده از ان میتوانید بر بسیاری از مشکلات خود چیره شوید. استفاده از دو سلاح نیز یکی از ویژگی های منحصر به فرد محسوب میشود زیرا متوانید به سرعت دشمن خود را میخکوب کنید. شما میتوانید با فشردن دکمه ای زمان حرکت دشمان خود را اهسته کنید و در پی ان کارهای خود را به سرعت پیش ببرید و بیشترین اسیب را به دشمن خود برسانید. تمامی حرکات برتر درون این کاراکتر مونث گنجوده شده و بهترین حرکات را در او به وجود اورید.

تنظیمات اختصاصی:
اولین مرحله مناطق مدیترانه ای است. در این مرحله پس از مبارزه سرسخت لارا با کوسه های سهمگین، معبد نورس را میابد و اطلاعات اولیه را درباره جهان مردگان میابد. در این مرحله بطور اتفاقی با اماندا روبه رو شده و موجود غول اسایی مبارزه میکند.دومین مرحله بازی مربوط به کشور تایلند میباشد در این منطقه لارا علاوه بر یافتن((Bhogavati)) به معبد هندو برخورد کرده و با اداب و رسوب مردمان هندو اشنا میشود..
سومین مرحله به کشور انگلستان اختصاص یافته و لارا در دفتر پدر خود ، ریچارد کرافت هشدار هایی را درباره دستکش باستانی میشود و پس از به اتش کشیدن عمارت خانوادگی خود، مقصد بعدی خود یعنی مکزیک را برمیگزیند.

تاریچه توسعه:
در نوامبر 2007 عنوان اولیه برای نسخه ی جدید برگزیده شد و چند ماه بعد استدیوی بازی سازی ایداس، عنوان تجاری کنونی را ((عالم اموات)) را برای بازی برگزید. یک سال بعد، مجلات مختلف از تریلر های رسمی نسخه جدید سخن به میان اوردند و پس از مدتی ایداس،ناشر بازی انتشار این نسخه را برای تمامی پلتفرم ها تایید کرد و تاریخ انتشار بازی را مشخص کرد. در این بعد زمانی شایعاتی مبنی بر نواوری موتور بازی و گرافیک برتر از بازی به گوش میرسید تا سرانجام پس از مدتی طراحان و تهیه کننندگان ارشد با تایید این شایعه،وعده بهترین بازی را در سبک خود به طرفدارن و دوستداران بازی دادند . همانطور که میدانید در این نسخه ظاهر لارا نیز به نوبه خود نو اوری شده بود بطوریکه او را اینبار با تاپ و شلورکی خاکی رنگ و موهایی بفرم دم اسبی میبینیم. شخصیت پردازی لارا بطور کامل توسعه یافته بطوریکه برای صحنه های اکشن و هیجانی از برترین ژیملاستیک بازان فراخوانی و دوعوت شد تا اینکه خانم الیسون کارول نقش لارا را بر عهده گرفت. به گفته ی سازندگان بیش از 2000 انیمیشن برای ساختن حرکات جدید در لارا ساخته شده تا بتوانند بهترین حرکت را در بازی جای دهند ...
درسته بازیش قدیمیه اما به نظرم جالب اومد ... به هر حال سپاس از خوندنتون ...
اینم چند تا عکس از بازی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Tomb Rider: Underworld 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Tomb Rider: Underworld 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Tomb Rider: Underworld 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Tomb Rider: Underworld 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Tomb Rider: Underworld 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Tomb Rider: Underworld 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Tomb Rider: Underworld 1
منبع : مجله بازی نما
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، ps3000 ، SABER
آگهی
#2
زيادي فكريه رو اعصابهDodgy
همیشه با خودم فکر میکنم برای سکوت هم معنی مثبت هست هم معنی منفی!

یه بار می گیم سکوت علامت رضاست ..

یه بارم میگیم جواب ابلهان خاموشی است ..
پاسخ
 سپاس شده توسط ~SoLTaN~


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  10 بازی که شما را به خاطر بازی کردن روی درجه سختی Easy آزار می دهند
  روزی روزگاری: دختر مقبره‌ها | نقد و بررسی Tomb Raider 2013
  باحال ترین وال پیپر های بازی...همه ی این بازی ها توی جشنوارهgamescom هستن GA
  نقد بازی Worms 4: Mayhem (به همراه نکات مخفی در بازی)
  نقد بازی Homefront؛ نبرد شکست خورده یک بازی زیبا + عکس
  به سوی مقبره ها | تاریخچه سری Tomb Raider (قسمت اول)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان