امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تحلیلی خواندنی از یک استراتژیست روسی

#1
ایران با توجه به فرود آوردن هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته آمریکایی امکان جنگ الکترونیکی را هم دارد. بدون شک موشک های شهاب 3 به همه پایگاه های آمریکا در منطقه دسترسی دارند. رادارها امکان کشف هر موشکی را می دهند.علاوه براین عناصر دفاعی مهمی مانند موشکهای ضد کشتی مافوق صوت در اختیار دارد. در نتیجه می تواند تنگه هرمز را نه تنها مین گذاری و بلکه مسدود کند.


گسترش تحریم ها علیه ایران موجب نشده است که تحلیلگران مستقل گزینه«تسلیم شدن ایران» را مطرح کنند و برعکس بر نیاز غرب به تعامل با ایران تاکید میی شود.

در همین خصوص پایگاه مطالعاتی «ایران هسته ای» گزارش داده است که یک تحلیلگر برجسته امور راهبردی در روسیه که به طور تخصصی درباره امور ایران مطالعه می کند، تاکید کرده نباید از مذاکرات فعلی ایران و 1+5 انتظار نتیجه داشت ولی اوباما احتمالا در فکر آن است که پس از پیروزی در انتخابات خود را برای یک چانه زنی و احتمالا معامله جدی با ایران آماده کند.

حیدر جمال رئیس کمیته اسلامی روسیه، کارشناس برجسته مسائل سیاسی، روز 28 تیر 1391 در گفت وگو با پایگاه اینترنتی روسی ناکانونه گفت: «اوباما وانمود می کند که هنوز به طور قطعی با لابی اسرائیلی آمریکا کنار نیامده و نمی تواند خیلی کارها را به طور علنی انجام دهد. وی به مدودف گفته بود که بعد از انتخاب مجدد امکان مانور بیشتری خواهد داشت. وی این مسئله را در مورد سامانه دفاع ضد موشکی گفته بود نه در مورد ایران و حالا این پرسش مطرح می شودکه چرا این سخنان کل سیاست وی را در برنمی گیرد»؟

جمال درباره احتمال حمله به ایران می گوید: «حمله به ایران فقط در صورت اطمینان صد درصدی به نبود سلاح هسته ای در این کشور انجام می شود و افکار عمومی غرب درست مانند جریان صدام فقط زمانی ازاین موضوع مطلع خواهد شد که جنگ صورت گرفته است. ولی ایران برخلاف عراق متحدان و طرفداران بیشتری دارد و پاسخ آن تلفات جدی برای اسرائیل و آمریکا به همراه خواهد داشت ضمن این که تمام جهان از این پاسخ حمایت خواهدکرد».

جمال درباره هدف واقعی غرب از تمرکز روی برنامه هسته ای ایران می گوید: « اهداف غرب خیلی با اظهارات الهام بخش کارشناسان روسی در مورد فروپاشی و فرارسیدن عصر حجر و غیره تفاوت دارد. هدف آنها نابودی رژیم ایران است. آنها علاقه ای به برنامه هسته ای ایران ندارند. هیچ تردیدی نیست که سازمانهای اطلاعاتی آمریکا می دانند که این کشور بمب اتمی ندارد».

وی سپس در ادعایی جالب گفت ایران هم اکنون موشک های اس-300 را در اختیار دارد و اضافه کرد: «این کشور خیلی وقت است موشک های اس- 300 را در اختیار دارد. مطبوعات اخباری منتشر کرده اند دال براین که تهران با کمک پکن مشغول تولید نمونه های مشابه اس-300 است و علاوه براین عناصر دفاعی مهمی مانند موشکهای ضد کشتی مافوق صوت در اختیار دارد. در نتیجه این کشور می تواند تنگه هرمز را نه تنها مین گذاری و بلکه مسدود کند. نباید فراموش کرد که ایران همچنین به فناوری ها و موشک های بلاروسی دسترسی دارد که تحریم ها را بی اثر می کنند و علاوه بر این همکاری فعالی را با چین ادامه می دهد که نباید فراموش کنیم که فناوریهای جالبی از جمله موشکهای بالستیک دراختیار دارد که می توانند کلاهک های غیرهسته ای بزرگی حمل و ناوهای هواپیما بر را دردم نابود کنند و احتمال دارد که ایران هم به آنها دسترسی داشته باشد».

جمال ادامه می دهد: «علاوه بر این ایران با توجه به فرود آوردن هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته آمریکایی امکان جنگ الکترونیکی را هم دارد. بدون شک موشک های شهاب3 به همه پایگاه های آمریکا در منطقه دسترسی دارند. رادارها امکان کشف هر موشکی را می دهند و اسرائیل هم برای حمله به ایران مجبور است از فرودگاه های نظامی استفاده نکند و همین ناگهانی بودن حمله را از بین می برد. در واقع همه گروه های جنگی اسرائیل با یک گروه ایرانی مواجه خواهند شد. باید گفت شرایط حمله به ایران بی نهایت دشوار است و تنها کشوری که می تواند خطر آن را به جان بخرد آمریکا است که درحال حاضر چنین قصدی ندارد».

منبع تحلیل : سرویس بین الملل «فردا»
صداقت نخستین فصل دفتر دانایی است . ((تامس جفرسن))
پاسخ
 سپاس شده توسط ...Altair... ، yasna22 ، Lordlas
آگهی
#2
نمی دونم چرا ایرانی ها فکر می کنن که آمریکا می خواد بهشون حمله کنه! کاری که الان آمریکا داره با ایران می کنه نه تنها اثرات یک جنگ واقعی رو روی ایران میذاره بلکه هیچ خرجی برای آمریکا نداره. اونا احمق نیستن که نظامی هاشونو بفرستن ایران.Huh
کم کم به جای اینکه بگیم اگه خدا بخواد باید بگیم اگه مردم بذارن!!!:bighug::bighug:
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان