امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

كاخ الحمرا، مقصد برتر گردشگري اسپانيا مي‌شود

#1
كاخ الحمرا، مقصد برتر گردشگري اسپانيا مي‌شود

كاخ تاريخي الحمرا در اسپانيا به يكي از سه مقصد برتر گردشگري اسپانيا تبديل مي‌شود. 


در شرايطي كه صنعت گردشگري كشور اروپايي اسپانيا در ماه‌هاي اخير در شرايط مطلوبي قرار گرفته و اين كشور در هفت ماهه نخست سال جاري ميلادي ميزبان ‌‌٣٢ ميليون گردشگر بوده، روز گذشته يكي از مقامات صنعت گردشگري اسپانيا از برنامه‌هاي دولت اين كشور براي تبديل كردن كاخ الحمرا به يكي از سه مقصد برتر گردشگري اين كشور خبر داد. 



به گزارش يورو توربو نيوز، كاخ الحمرا كه يكي از بناهاي تاريخي ثبت‌شده‌ي كشور اسپانيا در فهرست ميراث جهاني يونسكو است، سالانه ميزبان ميليون‌ها گردشگر است و از آن به‌عنوان مقصد نخست گردشگري منطقه‌ي گرانادا و يكي از پنج جاذبه‌ي گردشگري نخست اسپانيا نام برده مي‌شود. 



اين اثر تاريخي بر فراز يك تپه ساخته شده و از بخش‌هاي مختلفي از جمله كاخ، قلعه، مسجد، حمام و باغي زيبا تشكيل شده است و از آن مي‌توان به‌عنوان يكي از شاه‌كارهاي معماري اسلامي نام برد. البته با پايان يافتن حكومت مسلمانان بر منطقه‌ي گرانادا در سال ‌١٤٩٢، صدمه‌هاي زيادي به الحمرا وارد شد. 



در حال حاضر اسپانيا بدليل نا‌آرامي‌هاي ماههاي اخير در مصر و تونس ميزبان هزاران گردشگر از كشورهاي مختلف جهان بوده كه بخش اعظم آنها از سه كشور انگليس، آلمان و آمريکا و مابقي از فرانسه، هلند و کشورهاي اسکانديناوي بوده‌اند. 
در اين شرايط كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند كه در سال جاري ميلادي در حدود ‌‌٥٤ ميليون گردشگر از اسپانيا بازديد كنند كه نسبت به سال گذشته ‌‌٥/٢ درصد افزايش را نشان مي‌دهد و مي‌تواند به ايجاد ‌‌١٠ هزار فرصت جديد شغلي در اين كشور منجر شود. 



درآمدهاي حاصل از صنعت گردشگري در حدود ‌‌١١ درصد از توليد ناخالص داخلي (GDP) اسپانيا را به خود اختصاص داده و در سه ماهه‌ي نخست امسال نيز در حدود ‌‌٩ ميليون گردشگر به اسپانيا سفر كردند كه ركورد جديدي محسوب مي‌شود كه اين كشور را در ميان پنج مقصد برتر گردشگري اروپا در رتبه نخست قرار داده است. 
بخش اعظم گردشگران اسپانيا از آلمان و انگليس بوده‌اند؛ اين در حالي است كه در ماه‌هاي اخير گردشگران اين كشور از كشورهاي عربي حوزه خليج فارس نيز رشد چشم‌گيري داشته است. 


اسپانيا در بين كشورهاي عضو اتحاديه اروپا بيشترين شاغلان را در صنعت گردشگري داشته و به عنوان يكي از مقاصد برتر گردشگري جهان هر ساله ميزبان ميليون‌ها گردشگر از كشورهاي مختلف به ويژه انگليس، آلمان و فرانسه است، هم‌چنين هفت درصد از نيروي كار اين كشور نيز در صنعت گردشگري و يا صنايع مرتبط به كار اشتغال دارند.
كاخ الحمرا، مقصد برتر گردشگري اسپانيا مي‌شود 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان