امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شیاف سیاه دانه، بهترین دارو برای عفونتهای قارچی زنان

#1
شیاف سیاه دانه، بهترین دارو برای عفونتهای قارچی زنان 1



اين دارو با همکاري گروه زنان دانشگاه علوم پزشکي مشهد بر روي 100نفر از بيماران تست شد و نتايج بسيار خوبي داشت.
شياف گياهي سياه دانه با نام تجاري فيتوواژکس با شماره 5529  در سال 91 ثبت اختراع شد و پس از مراحل دريافت پروانه ساخت از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي و توليد در يکي از شرکتهاي داروسازي داخلي با توليد يک ميليون عدد، در داروخانه هاي سطح کشور توزيع شد.
 
عضو هيات علمي دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد و محقق اين طرح اظهار داشت: تا کنون تحقيقات گسترده اي در خصوص گياه سياه دانه در سطح دنيا صورت گرفته است اما به مرحله توليد نرسيده است و داروي فيتو واژکس نخستين داروي گياهي سياه دانه است که به مرحله توليد رسيده است.
 
دکتر حسن رخشنده خاطر نشان کرد:‌داروي فيتوواژکس که به صورت شياف توليد شده است در عفونتهاي قارچي دستگاه تناسلي زنان کاربرد دارد.
 
عضو مرکز تحقيقات فارماکولوژيک گياهان دارويي دانشگاه علوم پزشکي مشهد تصريح کرد: اين دارو با همکاري دکتر نفيسه ثقفي عضو هيات علمي گروه زنان و چند نفر از همکارانشان مراحل تستهاي باليني را با موفقيت گذرانده است و نتايج اين تستها حاکي از آن بود که اين دارو از داروي کلوتریمازول که در حال حاضر در عفونتهاي قارچي زنان تجويز مي شود اثر بخشي بالاتري دارد.
 
رخشنده خاطر نشان کرد:‌بر اساس تحقيقات انجام شده اين دارو همچنين در بيماراني که نسبت به داروي کلوتريمازول مقاومت به درمان داشته اند نيز اثر بخشي مناسبي داشته است.
 
وي با اشاره به اينکه فيتوواژکس تا بيست سال آينده به طور انحصاري به نام جمهوري اسلامي ايران توليد مي شود و کشور ديگري نمي تواند از اين عنوان استفاده کند خاطر نشان کرد:‌ برنامه ريزي شده است که اين دارو علاوه بر تامين نياز داخلي به کشورهاي ديگر نيز صادر شود.
 
رخشنده خاطر نشان کرد:‌ داروي فيتوواژکس با ريشه گياه سياه‌دانه و بصورت شياف تهيه مي‌شود و مراحل تحقيق آن در دانشگاه علوم پزشکي مشهد به اين گونه بوده است که ابتدا روي محيط کشت، اثرات ضد ميکروبي دارو بررسي شده، مرحله بعدي روي حيوان(موش) کار کرديم که اثرات ضدقارچي و ضدميکروبي آن را بررسي شود سپس در دو گاوداري در مشهد و فريمان،اثرات اين دارو را روي عفونت‌هاي پستان گاو بررسي کرديم. در مرحله نهايي، سميت دارو روي موش بررسي و متوجه شديم سمي نيست.
 
این محقق دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اين دارو با همکاري گروه زنان دانشگاه علوم پزشکي مشهد بر روي 100نفر از بيماران تست شد و نتايج بسيار خوبي داشت.
شیاف سیاه دانه، بهترین دارو برای عفونتهای قارچی زنان 1
پاسخ
 سپاس شده توسط الیکا0
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  برای درمان شقاق چه بخوریم؟ معرفی بهترین رژیم غذایی
  زنان با اندام این فرمی بیشتر دیابت نوع 2 میگیرند !
  میوه هایی که بهترین خون ساز هستند
  لرزش ناشی از دارو چیست؟
  نکات مهم درباره مصرف دارو با معده خالی
  علل پرمویی در زنان و درمان آن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان