امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

×گنآهـــی کع بآ علمـ روز ثآبت شدع است×

#1
دیدی نیست که هر گناهی بد است و برخی گناهان سنگین تر و اجتناب از همه آن ها واجب است اما اجازه دهید به این بهانه حکمتی عمیق از حضرت علی(ع) را با یکدیگر بررسی کنیم واینکه علم روانپزشکی در این باره چه دارد.

امیر المومنین می فرماید: "سخت ترین گناهان گناهی است که گناهکار آن را کوچک بشمارد."

واقعیت آن است که از نظر علم رفتاری اشتباهات بزرگ نتیجه سهل انگاری های کوچک است .انسان با دیدن رفتارهای ناپسند ممکن است به آن ها مانوس شود. بی آنکه قصدی داشته باشد تا رفتارناپسند را تقلید کند.

پس برای توجیه کارش می گوید:یکی دوبار که ایراد ندارد این رفتار را انجام دهم. پس آن کار بیشتر تکرار می شود و از آنجا که این رفتار ناپسند ممکن است لذت فریبنده کوتاه مدت هرچند مهلکی داشته باشد رفتار فرد تقویت می شود و بی آنکه دریابد این موضوع برایش عادی و سرانجام به آن معتاد می شود
دقت کردید که تکیه کلام هایی که بازیگران مجموعه های کمدی تلویزیون به کار می برند به زودی بین مردم رایج می شود و عموم مردم و به ویژه نوجوانان رفتار این بازیگران را تقلید می کنند آیا جای شگفتی دارد که گفتار و رفتار بازیگران مجموعه های نمایشی ماهواره ای که جز خیانت ، جنایت ، خشم و شهوت نیست نادانسته مورد تقلید بینندگان قرار بگیرد؟؟

اگر برنامه های تلویزیونی و ماهواره قادر به تغییر رفتار و کردار بینندگان و از جمله وادار کردن آنان به انجام برخی کارها نبود آیا صاحبان سرمایه و کارخانه و شرکت ها حاضر بودند میلیاردها پول خرج آگهی های تبلیغاتی در تلویزیون و ماهواره کنند؟؟

دوستان عزیز توجه کنید که خطای کوچک اولی که به ظاهر اهمیتی نداشت یعنی دیدن مجموعه های تلویزیونی غیر اخلاقی از کانال های ماهواره سرانجام منجر به تقلید همان رفتارها در جامعه می شود.خانواده ای که به این ترتیب با مسائلی روبه رو می شود که در جامعه ایران کمتر دیده می شود از قبیل خیانت ، جنایت ، دروغ گویی، نافرمانی بچه ها و.... از توصیه های مناسب فرارو...باید خود را سرزنش کند و بگوید: زکه نالم که از ماست که بر ماست

اکنون این حکمت امیرالمومنین را دوباره یادآور می شوم که می فرماید:

« سخت ترین گناهان گناهی است که گناهکار آن را کوچک بشمارد »

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
×گنآهـــی کع بآ علمـ روز ثآبت شدع است× 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
MADE IN AM
پاسخ
 سپاس شده توسط eNorto
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان