امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آزمایش لباس‌های زیستی و شیمیایی سربازان با مانکن رباتیک

#1
آزمایش لباس‌های زیستی و شیمیایی سربازان با مانکن رباتیک 1

نوعی ربات جدید که امکان آزمایش نسل آتی لباس‌های حفاظتی زیستی و شیمیایی برای سربازان انگلستان را می‌دهد، رونمایی شده است.

«مرد پورتون» می‌تواند راه برود، رژه برود، بدود، بنشیند، زانو بزند و حتی ادای حرکات یک سرباز را هنگام دیدن یک سلاح در آورد؛ این سیستم به دانشمندان امکان آزمایش لباس‌های طراحی‌شده برای حفاظت از کارکنان انگلیسی در مقابل حرکات شیمیایی و زیستی را می‌دهد.

مانکن جدید برای «لابراتوار فناوری و علوم دفاعی» (Dstl) واقع در پورتون داون ویلتشایر ساخته شده است؛ جایی که سیستم‌های لباس‌هایی که توسط سربازان پوشیده می‌شود، در مقابل عوامل شیمیایی و به دست «شرکت فناوری i-bodi» آزمایش می‌شود.

در گذشته، این شرکت از این مانکن‌ها استفاده می‌کرد اما نسخه جدید دارای پیشرفت‌هایی مانند حرکت‌دادن سر، طیف بهتر حرکات و حسگرهایی روی سراسر بدن است که به دانشمندان امکان عملی‌کردن تحلیل زمان واقعی را هنگام آزمایش‌شدن آن می‌دهد.

مدل‌های پیشین در دهه 1990 به کار گرفته شدند و به طراحی نهایی لباس‌های شیمیایی، زیستی و رادیولوژیکی حال حاضر برای نیروهای مسلح کمک کرد‌ه‌اند.

کارشناسان بر این باورند این ابداع که با استفاده از فناوری «فرمول یک» ساخته شده، شیوه طراحی نسل جدید لباس‌های حفاظتی برای مقابله با تهدیدات آتی را دستخوش تغییر خواهد کرد.

گفته می‌شود، مرد پورتون جدید بسیار سبک‌تر از نمونه پیشین است و وزن آن 14 کیلوگرم گزارش شده است، همچنین حرکت‌دادن آن به درون و بیرون از اتاقک آزمایش نیز آسان‌تر است. نسخه جدید روی یک صفحه چرخان می‌نشیند، به طوری که نه تنها در محیط‌های بادی خلق‌شده توسط فن‌ها قابل‌آزمایش است، بلکه دانشمندان می‌توانند آنچه را که هنگام وزیدن باد از جهات مختلف رخ می‌دهد، مشاهده کنند.

آخرین نسخه مرد پورتون دارای نرم‌افزاری است که به محققان امکان برنامه‌ریزی طیف وسیعی از حرکات متناسب با سناریوهای خاص را می‌دهد و همچنین امکان آزمایش آن را با تجهیزاتی که با موقعیت‌های واقعی در میدان جنگ سر و کار دارد، فراهم می‌کند.

افزون بر این، پیشرفت‌های مهم در زمینه انیماترونیک، طراحی مواد و فناوری حسگری، همگی در مانکن مرد پورتون جدید به کار گرفته شده‌اند. با استفاده از مفاهیم به کاررفته در خودروهای مسابقه، شرکت انگلیسی موفق به تولید اجزای بدن کامپوزیت کربن فوق‌العاده ماندگار و بسیار سبک برای این مانکن شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مولکول های شیمیایی
  قطبیت شیمیایی
  تاثیر لباس سفید بر فشار خون
  بیوهکینگ یا هـک‌ زیستی چیست؟
  لباس فضانوردان را چه کسی می شوید؟
  لباس‌هایی که نمی‌توانید در دنیای واقعی بپوشید
  یالا بیا بخونش خیلی باحاله!!! آزمایش هوش و رانشناسی!
  کشف نوع جدیدی از واکنش‌های شیمیایی
  لباس غوّاصی چه زمان ساخته شد ؟
  آزمایش باران طلایی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان