امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

این هوشمند اندرویدی از کارخانه با ویروس بیرون آمده!؟

#1
دستگاه‌ها و ابزارهایی که از بعد تولید آلوده به بدافزار هستند، پدیده‌های جدیدی نیستند و در گذشته این موضوع را در خصوص فلش مموری‌ها دیدیم؛ اما اکنون گویا خبر از آن می‌رسد که یک هوشمند اندرویدی در کارخانه و در هنگام تولید مجهز به بد‌افزاری است که‌ وحشتناک اقدام به دزدی اطلاعات و فرستادن آنها برای سرور خاص می‌کند.
به گزارش «تابناک»، در دوره‌ای که ما زندگی می‌کنیم، نمی‌توان به هیچ چیز اعتماد کرد. در حالی که هم هکرهای کلاه قرمز و هم دولت‌های غربی در حال جاسوسی از شهروندان هستند، موضوع امنیت اطلاعات به یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی کاربران تبدیل شده است و البته این موضوع هنگامی آشکار‌تر می‌شود که گزارش شرکت امنیت سایبری G Data که یک شرکت آلمانی است و به تازگی منتشر شده‌، بخوانیم.

در این گزارش آمده است، متأسفانه یکی از هوشمندهای اندرویدی که در بازار آسیا و اروپا توزیع شده، از آغاز تولید در کارخانه به یک بدافزار از نوع Spyware یا جاسوس مجهز شده است.
 
این هوشمند اندرویدی از کارخانه با ویروس بیرون آمده!؟ 1
 
شرکت G Data در گزارشی که در این زمینه منتشر کرده‌، آورده است.

این بد‌افزار خود را به جای نرم‌افزار Google Play Store جا زده ‌و به عنوان بخشی از نرم‌افزارهای پیش نصب در این گوشی هوشمند قرار گفته است. این Spayware در پشت صحنه فعالیت می‌کند و از سوی کاربر قابل تشخیص نیست. گوشی هوشمند بدون آگاه بودن کاربر و توسط این بد‌افزار اقدام به فرستادن داده‌ها و اطلاعات به سمت سروری در کشور چین می‌کند و قادر به نصب نرم‌افزارهای لازم دیگر است. این بد افزار امکان استخراج داده‌ها و اطلاعات شخصی کاربر، مداخله در مکالمات و فعایلت‌های آنلاین همچون فعالیت‌های مالی، خواندن ایمیل‌ها و پیام‌ها و کنترل از راه دور دوربین و میکروفون گوشی را داراست.

از آنجا‌ که این بد‌افزار به عنوان بخشی از Firmware گوشی نصب شده است، به هیچ عنوان قابل پاکسازی نیست. این گوشی هوشمند اندرویدی مدل N9500 است که توسط یک شرکت چینی با نام Star تولید ‌و نسخه کپی شده از گوشی هوشمند یک تولید کننده بزرگ و شناخته شده و هم‌اکنون توسط بسیاری از فروشندگان در سراسر دنیا به ویژه در اروپا با بهای 130 تا 165 یورو در حال فروش است.

آن گونه که از گزارش G Data پیداست، این گوشی همان گوشی معروف چینی است که نسخه Fake یا کپی شده Galaxy S4 سامسونگ است.

شرکت G Data در ادامه گزارش خود آورده است: توسعه روز‌افزون استفاده از گوشی هوشمند و تبلت از سوی مجرمان و سارقان آنلاین نادیده گرفته نمی‌شود. تنها در سال گذشته ‌حدود 1.2 میلیون بدافزار جدید برای سیستم عامل اندروید تولید و منتشر شده ‌و این رقم به نظر در سال جاری افزایش خواهد داشت.‌

گفتنی است، گزارش G Data در حالی منتشر شده ‌که این شرکت که خود از تولید کنندگان و فروشندگان نرم‌افزار‌های امنیتی است و نکته مهم آنکه آنتی ویروس این شرکت برای PC و موبایل از دو موتور جداگانه برای تشخیص فعالیت‌های مشکوک و حذف بد‌افزارها استفاده میکند؛ یعنی موتور آنتی ویروس BitDefender و موتور آنتی ویروس Avast – گفته می‌شود این موتور در نسخه 2014 با موتور CloseGap جایگزین شده است.

این در حالی است که هنوز BitDefender که خود کاشف بزرگترین و خطرناک‌ترین بد‌افزارها همچون ویروس Flame در تأسیسات هسته‌ای ایران است، هیچ گزارشی در تأیید این موضوع منتشر نکرده است. همچنین هیچ یک از مقامات دولت چین و شرکت Star نیز تا کنون هیچ واکنشی نسبت به این گزارش نداشته اند.

شرکت G Data به تازگی بسته جامع امنیتی خود برای موبایل را به نام Internet Security For Android تولید و منتشر کرده ‌و البته در پایان گزارش خود نیز اشاره ای به لزوم استفاده از راهکار‌های جامع امنیتی برای صیانت از گوشی‌های هوشمند داشته است!
 
این هوشمند اندرویدی از کارخانه با ویروس بیرون آمده!؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  O. K از كجا آمده است؟!
  راهنمای کامل علائم اختصاری میلگرد کارخانه های مختلف
  آفتاب تابستان می‌تواند بخشی از ویروس کرونا را نابود کند
  شیشه هوشمند یا شیشه اسمارت چیست؟
  ویروس‌ها چگونه ما را بیمار می‌کنند؟
Rainbow تشخیص بیماری‌ها با دستمال کاغذی هوشمند!
  نماد "@" چیست؟ و از کجا آمده است؟
  می‌دانید نام بلوتوث و usb چگونه بوجود آمده اند؟
  موفقیت در بازگرداندن ویروس‌های منقرض شده،فرصت یا تهدید؟
  نگاهی به عجیب ترین هواپیماهای به پرواز در آمده در طول تاریخ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان