امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 4.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آموزش ایونت های گیم میکر

#1
خوب دوستان این تاپیک میخوام یه توضیح مختصر درباره ی ایونت های گیم میکر بدم.

توضیح ایونت ها :



Create : يعني وقتي اين آبجکت توليد (Create) بشه يه اکشني انجام بشه.

Destroy : يعني وقتي اين آبجکت نابود (Destroy) بشه يه اکشني انجام بشه.

Alarm : براي استفاده از زمان (مرتبط با اکشن Set Alarm تو ليب main2).

Step : به سه بخش تقسيم مي شود.

1-Step : براي اينکه بخواهيد کاري به طور مداوم انجام بشه.

2-Begin Step : اکشني که تو اين ايونت باشه قبل از بقيه ي اکشن ها عمل مي کنه.

3-End Step : اکشني که تو اين ايونت باشه بعد از بقيه ي اکشن ها عمل مي کنه.

Collision : يعني وقتي اين آبجکت به آبجکتي برخورد کنه يه اکشني انجام بشه.

Keyboard : با انتخاب يه کليد (براي انتخاب کليد روي ايونت Keyboard کليک
کنيد و يه گزينه رو انتخاب کنيد.) و زدن اون کليک يه اکشني انجام بشه.

Mouse : براي استفاده از موس و joystick (براي انتخاب کليد مثل انتخاب کليد به Keyboard بورد عمل کنيد).

Other : براي استفاده از يه سري ايونت ديگه (با کليک بر روي ايونت Other
مي تونيد يه سري ايونت ريگه رو ببينيد ، توضیح کامل این ایونت در پایین
همین پست).

Draw : براي کشيدن و نوشتن (معمولاً بعضي از اکشن هاي ليب draw رو تو اين ايونت مي ذارن).

Key Press : يعني وقتي شما دکمه اي از کي بورد رو نگه داريد يه اکشني عمل کنه.

Key Release : يعني وقتي شما دکمه اي از کي بورد رو رها کنيد يه اکشني عمل کنه.

Trigger : براي ساختن يه ايونت جديد.





ایونت other :



Outside room : يعني وقتي آبجکت از روم خارج شد يه اکشني عمل کنه.

Intersect boundary : يعني وقتي آبجکت به خط مرز روم مي رسه (يه قسمتي از آبجکت بيرون روم باشه) يه اکشني عمل کنه.

Views : به دو قسمت تقسيم ميشه :

1-Outside view : يعني وقتي اين آبجکت از دوربين رفت بيرون يه اکشني عمل کنه.

2-Boundary view : يعني وقتي اين آبجکت مياد تو دوربين يه اکشني عمل کنه.

Game start : يعني وقتي بازي شروع ميشه (در شروع بازي) يه اکشني عمل کنه.

Game end : يعني در آخر بازي يه اکشني عمل کنه.

Room start : يعني وقتي رومي که توش اين آبجکت هست شروع ميشه يه اکشني عمل کنه (در شروع روم).

Room end : يعني وقتي رومي که توش اين آبجکت هست تموم ميشه يه اکشني عمل کنه (در آخر روم).

No more lives : يعني وقتي تعداد جون ها (Lives) تموم شد يه اکشني عمل کنه.

No more health : يعني وقتي سلامتي (Health) تموم شد يه اکشني عمل کنه.

Animation end : يعني وقتي انيميشن (Animation) آبجکت تموم شد يه اکشني عمل کنه.

End of path : يعني وقتي اين آبجکت به پايان path رسيد يه اکشني عمل کنه.

Close button : يعني وقتي که شما دکمه ي خروج رو مي زنيد يه اکشني عمل کنه.

User defined : يعني وقتي که شما آبجکت رو تعريف کرديد يه اکشني عمل کنه.



اینم یه شات :




آموزش ایونت های گیم میکر 1



منبع :

forum.khoramsoft.com
پاسخ
 سپاس شده توسط Ali MuSiC ، saghar77 ، SABER ، xcvbnm ، Ferdos123 ، poorman ، Albert wesker ، Şilēຖt Ş¢rēค๓
آگهی
#2
من نفهمیدم واضه تر بگو
پاسخ
#3
توضیح بهتر خوب میشه !!3
مشه بدی؟
پاسخ
#4
.......

.......
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان