امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

الون ماسک مي خواهد تا 10 سال ديگر پاي انسان را به مريخ باز کند !

#1
آخرین مریخ‌پیمای ناسا یعنی Curiosity تا امروز در حال جمع آوری اطلاعات از سیاره سرخ و ارسال آن به زمین بوده است، اما اظهارات الون ماسک رییس خوش فکر و اعجوبه جدید دنیای تکنولوژی نشان می‌دهد که زمان زیادی تا حضور یک همراه برای آن نخواهد گذشت.

الون ماسک در مصاحبه ای با شبکه CNBC از آمال و آرزوهای خود برای سفر انسان به مریخ می‌گوید. او این اتفاق را چندان دور نمی‌داند و اعتقاد دارد: «من امیدوارم که نخستین انسان حدود 10 تا 12 سال دیگر پا بر روی کره مریخ بگذارد. فکر می‌کنم که این احتمالی کاملا دقیق نیز باشد. اما چیزی که در دراز مدت احساس می‌شود، وجود یک شهر و محل اقامت در مریخ است تا محلی برای برقراری انواع حیات داشته باشیم.»
کمپانی اسپیس ایکس در سال 2002 توسط ماسک تأسیس شد و با ساخت راکت‌های ارتفاع پایین کار خود را آغاز کرد. اما هدف کنونی و اعلام شده این کمپانی ارسال انسان به مریخ است.
البته این را در نظر بگیرید که اسپیس ایکس رقبای مقتدری را هم در کنار خود احساس می‌کند و اظهارات ماسک بیشتر باید به یک «ابراز وجود به حق» تفسیر شود. از جمله این رقبا شرکت‌هایی چون بوئینگ و Sierra Nevada Corporation هستند که در حال رقابت با اسپیس ایکس جهت ارسال انسان به ایستگاه بین المللی فضایی می‌باشند. نگرانی ای که خود ماسک نیز در مصاحبه‌اش به آن اشاره دارد: «ممکن است که ما مزایده ارسال انسان به ایستگاه بین المللی که توسط ناسا برگزار می‌شود، را برنده نشویم. اما ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم و با پول خودمان روی پای خودمان می‌ایستیم!»
درست است که در اظهارات ماسک نگرانی وجود دارد، اما اگر موفقیت‌های چند ماه اخیر اسپیس ایکس چون ساخت و آزمایش موفقیت آمیز موشک‌های عمود پرواز/فرود F9R و رونمایی از فضاپیمای حمل مسافر دراگون ورژن 2 را کنار هم بگذارید، تقریبا هیچ گونه شکی باقی نمی‌گذارد که نخستین انسانی که روی مریخ پا می‌گذارد، با فضاپیمای Space X روی این کره فرود آمده است.
با تشکر از سایت گجت نیوز 
الون ماسک مي خواهد تا 10 سال ديگر پاي انسان را به مريخ باز کند ! 1
منـ دیگـر به گذشتهـ نگاهـ نمی‌کنمـ. پشیمانـ نیستمـ. منـ بهـ آیندهـ نگاهـ می‌کنمـ. همهـ چیز بهـ یکدیگر متصـلـ هستند و منـ از آنـ برایـ افشاگریـ استفادهـ میـ کنم، برایـ محافظتـ و اگر لازمـ شد ... برایـ مجازاتـ.

(Aiden Pearce)
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  انسان ها اهل زمین نیستند! نظریه دکتر الیس سیلور!
  "معرفی آنوناکی ها؛ خالقین انسان در کتیبه های سومریان"
  ربات کنترل از راه دور چین بر سطح مریخ چه خواهد کرد؟
  در صورت سقوط به یک سیاه‌چاله چه اتفاقی برایتان خواهد افتاد؟
  پسر ۹ ساله‌ای که می‌خواهد مامور حفاظت سیاره‌ای ناسا شود!
  آیا فضاپیمای اسرائیلی با موفقیت به سطح ماه خواهد رسید؟!
  آینده‌ی زمین و حیات آن چه خواهد شد؟
  فضا چه تاثیری بر بدن انسان می‌گذارد؟
  به زودی ماده‌ی گمشده‌ی جهان پیدا خواهد شد
  انسان‌ها با اسپیس‌شیپ به مریخ خواهند رفت!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان