امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حس آغوش زمینی در فضا، برنده رقابت ناسا

#1
حس آغوش زمینی در فضا، برنده رقابت ناسا 1

فضانوردی که اوقات خود را به تنهایی در ایستگاه بین‌المللی فضایی سپری می‌کند و به کائنات خیره شده، با لباس جدید به ناگاه حس می‌کند که در آغوش گرفته شده است.

به عنوان بخشی از یک رقابت ناسا، مبتکران لباس فضایی ارائه داده‌اند که نه تنها احساس در آغوش‌گرفته‌شدن را به فضانورد می‌دهد، بلکه اطلاعات زنده‌ای از زادگاه وی را نیز در اختیارش می‌گذارد.

این رقابت سالانه «چالش بین‌المللی برنامه فضایی» نام دارد و طی دو روز در شهرهای جهان صورت می‌گیرد. در این مسابقه، تیم‌های شرکت‌کننده در تلاش برای حل مشکلاتی مرتبط با زندگی روی زمین و فضا با راهکارهای منبع باز هستند. موضوعات این چالش نگاه‌کردن به زمین، فناوری در فصا، پرواز فضایی انسان رباتیک و سیارک‌ها گزارش شده است.

شرکت انگلیسی Unlimited Theatre نیز که خود را «آژانس فضایی نامحدود» می‌خواند، در پروژه‌ای برای خلق فناوری‌های پوشیدنی فضانوردان در آینده شرکت داشت. این شرکت پروژه خود را با مشاوره فضانورد انگلیسی به نام «تیم پیک» انجام داده، که قرار است در نوامبر سال 2015 طی ماموریتی شش ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کند.

فناوری جدید دارای ویژگی آغوش پوشیدنی است و با استفاده از آن یکی از اعضای خانواده در زمین می‌تواند ماده قابل التهاب موجود در شانه‌های لباس را فعال کند تا به فضانورد آغوشی ارائه دهد و به وی اطلاع دهد که دیگران به یادش هستند. همزمان، در آستین لباس، یک تخته بصری وجود دارد که وضعیت آب و هوای شهر محل اقامت فضانورد را اطلاع می‌دهد. در جیب این لباس نیز چاپگری سه‌بعدی تعبیه شده که می‌تواند به صورت آنی ابزار، قطعات و هدایایی را مستقیما به فضانورد تحویل دهد.

ویژگی فناورانه دیگر این لباس نوعی چسب است که افراد روی زمین می‌توانند بپوشند. زمانی که ایستگاه فضایی بین‌المللی از روی سر فردی از اعضای خانواده می‌گذرد، ال‌ای‌دی‌های تعبیه‌شده در این چسب روشن می‌شوند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آینه فضانورد ناسا در فضا رها شد
  ناسا یا اسپیس‌ایکس، کدام زودتر به ماه می‌رسند؟
  ناسا مریخ نورد خود را ژوئیه پرتاب می‌کند .
  تصویر ناسا از مادر «هابل»
  ناسا: «زهره» نمی‌تواند میزبان حیات باشد
  تصویر عجیب ناسا از «خورشید»
  ماهواره ناسا آب و هوای فضایی را پیش بینی می کند
  طرح عجیب ناسا برای ساخت یک تلسکوپ در نیمه پنهان ماه
  ناسا یک سیاره فراخورشیدی جدید با شباهت زیاد به زمین کشف کرد
  ناسا شایعه احتمال برخورد شهاب‌سنگ با زمین را تکذیب کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان