امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اسیکلوویر

#1
Rainbow 
اسیکلوویر (به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انگلیسی : Aciclovir)
رده درمانی: ضد ویروس‌ها ،
اشکال دارویی: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قرص ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پماد و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آمپول
موارد مصرف
اسیکلوویر دارویی ضد دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ویروس دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هرپس سیمپلکس و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
واریسلازوستر است. به عبارت دیگر از این دارو برای درمان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تبخال و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زونا استفاده می‌کنند. نام دیگر آن «زوویراکس» است .
آسیکلویر یک داروی ضد ویروس مطرح است که برای درمان بیماریهای ویروسی به خصوص هرپس ویریده (عامل ایجاد دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تبخال ) به کار می‌رود. البته در سایر بیماریهای ویروسی حتی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ایدز هم ممکن است مفید باشد.
مکانیسم
شیوه کار اسیکلوویر در بدن اختلال در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
همانند سازی دی‌ان‌ای ویروس است. این دارو پس از ورود به سلول به توسط تیمیدین کیناز ویروس فعال می شود (اسیکلوویر تری فسفات) و موجب مهار عملکرد DNA پلی مراز ویروس می شود.
مقدار مصرف
خوراكي بزرگسالان : در درمان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تبخال تناسلي مقدار 200 ميلي گرم ( در بيماراني كه دچار اختلال ايمني شديد هستند يا جذب دارو در آنها ناقص است تا 400 ميلي گرم) 5 بار در روز و به مدت 10-5 روز مصرف مي شود . براي درمان متناوب عفونت هاي عود كننده ، همين مقدار به مدت 5 روز مصرف مي شود . براي درمان فرونشاننده طولاني مدت عفونت عود كننده ، مقدار 400 ميلي گرم دوبار در روز يا 200 ميلي گرم 5-3 بار در روز و به مدت حداكثر 2 ماه مصرف مي شود . در درمان زونا 800 ميلي گرم 5 بار در روز به مدت 10-7 روز مصرف مي شود . در درمان تبخال مخاطي – جلدي در بيماران مبتلا به ضعف سيستم ايمني مقدار 400- 200 ميلي گرم 5 بار در روز و به مدت 10روز مصرف مي شود . در پيشگيري از اين نوع عفونت مقدار 400 ميلي گرم هر 12 ساعت مصرف مي شود . در درمان آبله مرغان ، 800 ميلي گرم 4 بار در روز و به مدت 5 روز مصرف مي شود . در صورت وجود اختلال در كار كليه مقدار مصرف بايد كاهش يابد . كودكان : در درمان و پيشگيري از تبخال براي كودكان زير 2 سال نصف مقدار مصرف بزرگسالان و براي كودكان با سن بيشتر از 2 سال مقدار مصرف مانند بزرگسالان است . در كودكان12-2 سال در آبله مرغان mg/kg 20 تا حداكثر 800 ميلي گرم در هر بار مصرف 4 بار در روز به مدت 5 روز مصرف مي شود . تزريقي : توجه : اين دارو بايد به صورت انفوزيون وريدي طي يك ساعت تزريق شود . همچنين مقدار مصرفي تزريقي در بيماران چاق بايد بر اساس وزن ايده آل بدن محاسبه شود . بزرگسالان : در درمان تبخال تناسلي اوليه شديد ، بصورت محلول رقيق شده مقدار mg/kg5 سه بار در روز بمدت 7-5 روز انفوزيون وريدي مي شود . در عفونت تبخال مخاطي – جلدي در بيماران مبتلا به ضعف سيستم ايمني ، مقدار mg/kg 10-5 سه بار در روز و به مدت 10-7 روز انفوزيون وريدي مي شود . در درمان آنسفاليت ناشي از ويروس هرپس ،mg/kg 10 سه بار در روز به مدت 10 روز و در درمان زونا در بيماران مبتلا به ضعف سيستم ايمني ، همين مقدار به مدت 7 روز انفوزيون وريدي مي گردد . مقدار مصرف در بيماران مبتلا به عيب كار كليه بايد تعديل گردد . حداكثر مقدار مصرف در بزرگسالان mg/kg30 يا g/m2 5/1 است . كودكان : مقدار مصرف در درمان تبخال تناسلي اوليه شديد در كودكان تا 12 سال ، mg/m2250 سه بار در روز به مدت 5 روز به صورت انفوزين وريدي مي باشد . در درمان تبخال جلدي – مخاطي در كودكان مبتلا به ضعف سيستم ايمني ، همين مقدار به مدت 7 روز انفوزين وريدي مي شود . در درمان آنسفاليت ناشي از ويروس هرپس mg/m2500 هر 8 ساعت به مدت 10 روز انفوزين مي شود . در درمان زونا در بيماران مبتلا به ضعف سيستم ايمني mg/m2500 سه بار در روز و به مدت 7 روز و در عفونت تبخال منتشر در نوزادان mg/kg10 سه بار در روز و به مدت 14-10 روز انفوزيون وريدي مي شود . مقدار مصرف در كودكان بالاي 12 سال مانند بزرگسالان است .
نكات قابل توصيه
1-تبخال تناسلي از راه مقاربت قابل انتقال است و مصرف آسيكلووير مانع از انتقال نمي شود . از اين رو حتي اگر بيمار علائمي نداشته باشد بايد از مقاربت خودداري گردد . 2- مصرف آسيكلووير در عفونت ساده آبله مرغان در كودكان داراي سيستم ايمني سالم توصيه نمي شود . 3-درمان با آسيكلووير بايد بلافاصله پس از مشاهده اولين علائم عفونت تبخالي آغاز شود . 4-شكل تزريقي دارو بايد بصورت انفوزيون وريدي مصرف شود . دارو حداقل بايد طي يك ساعت انفوزيون شود . 5-از تزريق عضلاني و زير جلدي شكل تزريقي بايد خودداري شود . 6-هنگام مصرف دارو ، جهت جلوگيري از بروز عوارض كليوي ، بايد به مقدار كافي مايعات مصرف شود . 7-ناحيه ضايعه ديده بايد به صورت خشك و تميز نگهداري شود و براي جلوگيري از آلوده كردن ساير نقاط بدن يا انتقال عفونت به ديگران ، هنگام مصرف كرم بايد از دستكش پلاستيكي استفاده گردد .
عوارض جانبي
اختلالات گوارشي ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هپاتيت و زردي ، سر درد و سرگيجه ، واكنش هاي حساسيت مفرط و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آنافيلاكسي ، توهم ، لرز ، تشنج ، جنون و اغماء از عوارض گزارش شده اين دارو هستند . فلبيت يا التهاب در محل تزريق از عوارض جانبي مهم و نسبتاً شايع آسيكلووير تزريقي است . امكان بروز عوارض كليوي بخصوص بعد از تزريق سريع دارو وجود دارد .
LIFE is a LiaR GaMe......SoooOOoO.......NEveR TruSt enYOne Angel
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان