امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رتینوپاتی نوزادان نارس

#1
Rainbow 
رتینوپاتی (مشکلات شبکیه) در نوزادان نارس (Retinopathy of Prematurity - ROP) یا ( Retrolental Fibroplasia ) می تواند سبب کوری شود. این بیماری در گذشته ناشی از استفاده از مقادیر زیاد اکسیژن در دستگاه هایی بود که نوزادان نارس در آنها نگهداری می شدند ولی امروزه بروز این بیماری کمتر شده است. عواملی که نوزاد را در معرض خطر ابتلا به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
رتینوپاتی قرار می دهند کم بودن وزن هنگام تولد و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زایمان زودرس (هفته ۲۶ تا ۲۸) هستند. امروزه در بیشتر کشورهای توسعه یافته، ROP شدید، در بین کودکان با وزن هنگام تولد بیشتر از ۱۰۰۰ گرم نامعمول است ولی در وزنهای کمتر هنوز مشاهده می شود.
بیماریزایی
در کودکان نارس هنگام تولد رشد و تکامل عروق خونی شبکیه هنوز کامل نیست . احتمالاً روند بیماریزایی ROP این است که تولد نوزاد نارس با روند وسکولاریزاسیون طبیعی شبکیه تداخل می‌کند .رشد شبکیه در دوره بعد از تولد در محیطی ناپایدار و با اکسیژن بالا صورت می‌گیرد و تاثیر تحریک ناشی از هیپوکسی بر توسعه شبکه عروقی شبکیه کاهش می‌یابد. نتیجه آن تاخیر در عروقی شدن شبکیه است که در نهایت منجر به رگ‌سازی پاتولوژیک ( عروق غیر طبیعی )و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نئوواسکولاریزاسیون می‌شود . مشکل عروق خونی غیر طبیعی این است که دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اکسیژن کافی به شبکیه نمی‌رسانند.
رتینوپاتی در نوزادان نارس بسته به شدت بیماری به ۵ درجه تقسیم می شود. پیشرفت بیماری به درجات آخر ( Dragged Macula ) می تواند سبب ایجاد زخم در شبکیه و عوارضی نظیر دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جدا شدگی شبکیه ، خونریزی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زجاجیه ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انحراف چشم و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تنبلی چشم شود. بسیاری از نوزادان مبتلا به رتینوپاتی دچار دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نزدیک بینی خواهند شد.
عوامل خطر
از آنجا که نوزاد نمی‌تواند علائم خود را بگوید والدین و پزشکان باید متوجه عوامل خطری که احتمال ابتلا به این بیماری را زیاد می کنند باشند. این عوامل عبارتند از:
کم بودن وزن هنگام تولد (۱٫۵ کیلوگرم یا کمتر)
نیاز به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اکسیژن در هفته اول پس از تولد
حمایت تنفسی طولانی
این ریسک همچنین ممکن است با مداخلاتی که تحویل اکسیژن به بافتها را افزایش می‌دهد همچون دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تزریق خون یا درمان با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اریتروپویتین بیشتر شود. برعکس این موارد، عواملی که اثرات انتی اکسیدانی دارند، مانند دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیلیروبین و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ویتامین ای ، در برخی مطالعات با کاهش ریسک ROP همراه بوده‌اند .
علائم و نشانه‌ها
علائم زیر ممکن است نشانه هایی از ابتلا باشند :
نگه داشتن اجسام نزدیک چشم
مشکل در دیدن فاصله دور
بستن و تنگ گردن یک چشم
بی میلی نسبت به استفاده از یک چشم
ضعف دید (که قبلاً توسط پزشک تشخیص داده نشده)
افت ناگهانی دید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انحراف چشم
تشخیص
نوزادانی که ریسک ROP دارند باید در هفته ۴ تا ۶ پس از تولد معاینه چشم پزشکی شوند. چشم پزشک با استفاده از قطره‌های گشاد کننده، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مردمک را باز کرده و سپس با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
افتالموسکوپ شبکیه را می بیند. معاینات دوره ای برای مشخص کردن اینکه پیشرفت بیماری متوقف شده یا خیر و اینکه به درمان نیاز وجود دارد یا خیر لازمند.
درمان
بعضی از کودکانی که بیماریشان در حد درجه ۱ یا ۲ است بدون درمان بهبود می یابند. در موارد دیگر، در صورتیکه بیمار علائم بیماری درجه ۳ یا بالاتر را نشان دهد درمان لازم است. برای جلوگیری از انتشار عروق غیر طبیعی ممکن است مناطقی از شبکیه را با روشی بنام دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کرایوتراپی درمان کنند. در این روش قسمت هایی از شبکیه منجمد می شود. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لیزر هم ممکن است بدین منظور استفاده شود. در هر دو روش زخم‌های دائمی در قسمت‌های محیطی شبکیه باقی می ماند ولی در اغلب موارد این روش‌های درمانی در حفظ دید مرکز بیمار موفقند. در صورت جداشدگی شبکیه انجام دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جراحی الزامی است .
LIFE is a LiaR GaMe......SoooOOoO.......NEveR TruSt enYOne Angel
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بواسیر در نوزادان چگونه تشخیص داده می شود؟
  علل اصلی زردی چشم ها در نوزادان ، کودکان و بزرگسالان
  علت وجود خون در مدفوع نوزادان و بزرگسالان چیست؟علائم و درمان
  تمرینات ورزشی ویژه نوزادان 1 تا 4 ماه ورزش نوزاد
Thumbs Up لزوم منع استفاده از مواد قندی در غذاهای صنعتی نوزادان!
Smile راهکارهای سریع برای درمان سرماخوردگی نوزادان
Lightbulb چرا برخی نوزادان شیر نمی خورند؟
Sad دوره طاقت فرسای دندان در اوردن نوزادان
Lightbulb توصیه هایی درباره زردی گرفتن نوزادان
  تاثیر شگفت انگیز صدای مادران بر سلامت نوزادان!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان