امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قوی ترین آرام بخش و مسکن روی کره ی زمین

#1
قوی ترین آرام بخش و مسکن روی کره ی زمین 1


امروزه ماساژ درمانی به لحاظ نقش مهمی که در سلامت انسان ها دارد در کشورهای مختلف دنیا پذیرفته شده و به لحاظ توسعه و ارتقا سلامت و تاثیر آن برای آرام بخشی عمیق همراه با سادگی و ایمن بودن آن از جایگاه ویزه ای برخوردار است.
قدیم‌ها یکی از مناسک همیشگی حمام‌های عمومی مشت و مال دلاک‌ها بود. هوای دم کرده و بخار گرفته حمام و آن مشت و مال دلاک‌ها بسیاری از مشکلات عضلانی و قولنج‌ها را برطرف می‌کرد.
 
این مشت و مال‌ها در واقع‌‌ همان ماساژ امروزی است که به روش‌های مختلف در سراسر دنیا انجام می‌شود و در گذشته نیز در چین، ایران، یونان، رم باستان و در بسیاری از فرهنگ‌های دیگر وجود داشته و سقراط نیز از ماساژ به عنوان هنر مشت و مال برای درمان بیماری‌ها نام برده است.
 
اگرچه هنوز به صورت دقیق و علمی اثرات درمانی ماساژ بر بیماری‌ها مشخص نشده اما بعضی حتی ماساژ را به عنوان یک روش درمانی جایگزین برای تحریک سیستم ایمنی بدن به حساب می‌آورند ولی در هر حال تاثیر آن بر مشکلات اسکلتی و عضلانی با ریلکس کردن عضلات و تقویت گردش خون در آنها ثابت شده است.
 
ماساژ درمانی یک روش موثر برای درمان بسیاری از بیماری ها و تسکین درد هاست  و در عین حال که ساده است می تواند به سلامت پایدار و شادابی شما بیانجامد. بررسی ها نشان می دهند، ماساژ درمانی باعث کاهش تنش و اضطراب بدن می شود و هنگامی که بدن شما از توان جسمی و ذهنی کاملی برخوردار نباشد نیاز به تمرین ماساژ درمانی خواهد داشت تا به ارگانیسم بدن نیروی تازه ای ببخشد.
 
ماساژ درمانی امروزه یک عمل بهداشتی آرام بخش شناخته شده است و دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی هزاران داوطلب دریافتنند حتی موثر تر از قرص ها نیز عمل کند و هنگام استراحت باعث می شوند مواد سمی بدنتان با سرعت بیشتری از بدنتان دفع شوند.
 
ماساژ گره های چوبی حبس شده در اندام ها را باز نموده و سبب جریان آزاد مایعات در بدن می شود و درد های ناشی از جراحی ها را نیز کاهش می دهد. مدت ماساژ برای اندام های مختلف 10 الی 20 دقیقه است که اگر ماساژ همراه با روغن های طبیعی باشد اثر بخشی آن بیشتر است و درد های جسمی تان آرام تر می شود.
 
مهم‌ترین اثری که در نتیجه ماساژ بدن حاصل می‌شود و می‌توان با آزمایش هم آن را ثبت کرد، ترشح هورمون‌های مثل سروتونین و اندورفین است که هردو بر سطح هوشیاری و همچنین ایجاد حالت سرخوشی در بدن کنترل دارند و اثرات روانی ماساژ را موجب می‌شوند. ترکیب روش‌های ریلکسیشن مختلف با ماساژ درمانی هم بیشتر به تاثیرات روحی روانی آن در فرد کمک می‌کند.
 
معمولا ماساژ در محیط‌های آرام و با موسیقی ملایم انجام می‌شود و ممکن است فرد ماساژ دهنده برای نرم کردن و هچنین چرب کردن بدن از روغن‌های گیاهی معطر مخصوصی استفاده کند که خود آنها هم موجب آرام‌تر شدن فرد می‌شوند و حتی با جذب پوستی اثرات موضعی یا سیستمیک خاصی را  ایجاد کنند.
 
به همین دلیل در بیمارستان‌های آسیای شرقی از ماساژ، نه به عنوان درمان اختصاصی که بیشتر به عنوان یک درمان مکمل برای آرام کردن یا کمک به وضعیت فیزیکی و روحی بیمار در دوران نقاهت استفاده می‌شود.
 
برای بعضی بیماری‌های ارتوپدی یا عصبی عضلانی هم ماساژ در واقع‌‌ همان نقش فیزیوتراپی را دارد. تقویت گردش خون پوست و بهبود رشد سلول‌های پوستی و حتی مو‌ها هم یکی از فواید اثبات شده ماساژ بر پوست است.
قوی ترین آرام بخش و مسکن روی کره ی زمین 1
پاسخ
 سپاس شده توسط .baran
آگهی
#2
قوی ترین آرام بخش و مسکن روی کره ی زمین 1
قوی ترین آرام بخش و مسکن روی کره ی زمین 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اگر خواب آرام می خواهید این 4 خوراکی را نخورید
  آیا می دانستید قرص مسکن باعث نارسایی و مشکلات قلبی می شود؟!
  6 حرکت ورزشی یوگا برای آرام کردن ذهن کودکان
  درد کمر و سیاتیک را با مسکن های طبیعی تسکین دهید
  معرفی 6 دمنوش آرام بخش
Wink شیر مادر سالم‌ترین و مطمئن‌ترین غذای کودک تا ۲سالگی!
Star نکات مهم درباره مسکن ها
  آیا مسکن گیاهی برای درمان بواسیر وجود دارد؟
  بهترین مسکن های گیاهی برای درمان درد دندان
  روغن ماهی برگ برنده آرام کردن کودک بی‌قرار

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان